Skikongen Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg har NextGenTel ADSL og gått til anskaffelse av en 3Com Wireless Router. Har på diverse forum sett at IP adressen til 3Com'en skal settes i samme range som Netopia modemet som kom med NGT. Når jeg da velger f.eks. 10.0.0.10 får jeg advarselen Warning: Your Internet IP address falls in the same subnet as your LAN IP address. Click here to change your LAN IP address. i setup vinduet for 3Com. Er det riktig at disse skal ha samme subnet? Hvorfor i så fall kommer den advarselen, er det en sikkerhetsrisiko eller andre momenter? Takker mye for svar! Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Tipper at Netopia 'modemet' også inneholder en router med NAT. Men kan du ikke forsøke å gi den 3Com routeren adresse f.eks. 192.168.0.10 på innsiden? timtowtdi Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Du må sette Routeren til Bridging. NGT har innebygde routere i modemene sine, og trenger da kun en "Bro" for å kunne kobles til trådløst. Info for hvordan sette opp bridging på Routeren, se i manualen. Setter du den opp med router på annen IP adresse, vil du få store problemer i spill og diverse andre programmer. De tåler ikke å få endret adressen to ganger etterhverandre. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 i setup vinduet for 3Com. Er det riktig at disse skal ha samme subnet? Hvorfor i så fall kommer den advarselen, er det en sikkerhetsrisiko eller andre momenter? Du kan ikke ha samme IP-range på begge sider av routeren, sett den tilbake til 192.168.1.1 eller skru av DHCP på 3com-en og plugg ledningen fra NGT-boksen inn i switchen i steden for WAN-porten for da bruker du den som et reint aksesspunkt uten router. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Er det riktig at disse skal ha samme subnet? Hvis du leser feilmeldingen så klager den på at begge har samme subnett og det er det som er feil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå