MortenS Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Jeg vurderer ny mobil og da en med intergrert MP3 og radio støtte, som feks Nokia 3300 osv. Men det er jo en drøss nye modeller på vei og lurer på noen kan tipse om noen modeller det kan lønne seg å vente på, eller noen som finnes idag som ikke er for dyre.. Gjerne link til tester osv -Morty Endret 29. mars 2004 av MortenS Lenke til kommentar
Dollarglis Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 SX1 har støtte for stero og spiller av bra. Er ikke så dyr med abonnement, har sett den til rundt 3000. Ellers er vel mange av de nye telefonene som kommer med mp3 støtte ganske dyre desverre. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 N-Gage har Mp3 støtte, stereo og radio og kan fåes billig for tiden, hvis man takler det sære designet. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 venter du på SE S700 får du en drøss med minne... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Kan ha like mye (og mer) minne på dagens Symbian telefoner, så jeg ser ingen grunn til å vente til jul for å få seg telefon med MP3. Lenke til kommentar
DC++_? Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 P800 (3600kr uten ab.) Med Unreal Player er veldig bra med stereo og alt. Veldig bra telefon eller også Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 6230 har også mp3, radio og minnekort (og stereo). Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har eid/eier både N-gage og SX1 og N-gage banker SX1 på lydkvalitet på mp3. N-gage er billig symbian mobil m/mp3 spiller, men som Swaq sier, har ganske sært design. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Mye bra tips der! Må selvsagt ha muligheter for ekstra minnekort, 32 MB er for lite til MP3 Er enig at N-Gage og Nokia 3300 har sær design som jeg ikke er så glad i.. Men nye Nokia 6230 som sagt der spennende ut, tross utseende er noe kjedelig. http://www.nokia.no/phones/6230/ Noe flere kommende modeller? Trykkleif.. Endret 30. mars 2004 av MortenS Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 3360? Han skrev vel feil. Han mente vel 6230. Til han som sa at N-gage har bedre lydkvalitet: Det overrasker meg. Jeg har selv sammenlignet mobilene og kommet frem til at lyden er tilnærmet lik. Lydkvaliteten er upåklagelig på begge mobilene. Et alternativ jeg ikke har sett nevnt her er å kjøpe Siemens SL45i brukt. Du får den nok for godt under 1000 kr, og den har hotswap mmc og fin mp3. den har ikke fargeskjerm, det er en ganske gammel mobil. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Kan noen heldige Nokia 6230 eiere her fortelle litt om hvordan MP3 funksjonen fungerer? Støtter den ID3 tag navn på sangene, eller viser den kun filnavnet feks nerd_-_she_likes_to_move.mp3 ?? Hvordan er kvaliteten på lyden ift på en standard flashminne MP3 spiller? Det var visst EQ muligheter for bass osv funker denne bra? Bruker noen ekstra MMC minnekort, og kan man overføre sanger med både bluetooth og kabel? 256MB er max på MMC vel.. Og minnekortet kan brukes til all lagring: bilder, spill, ringelyder osv? Til slutt hvordan er kvaliteten på radio funksjonen på buss/tog/gående osv.. Morty PS: hvilken 6230 farge er kulest - sort eller sølv? Lenke til kommentar
eblth Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Ifølge Mobil.se's test av mp3-funksjonen på mobiler vant 3300... (Det var altså Qtek 7070, 3300, N-gage og P800 som var med i testen) P800 kom på 2. plass... Lenke til kommentar
Motig Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 SX1 og N-Gage er de eneste på markedet i dag som gjør dette noe særlig bra. Av disse er selvsagt SX1 en mye bedre telefon. Lydkvaliteten på de to er glimrende ved bruk av headset, og man kan ikke si at den ene er bedre enn den andre. Ved bruk av innebygd høyttaler er kvaliteten selvsagt mye svakere. Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg har lyst til å kjøpe meg en SX1. Dette er enkelt og greit fordi jeg ønsker en så liten som mulig mobiltelefon med støtte for mp3-spiller. Jeg ønsker også en telefon som ikke alle andre har, og denne telefonen er definitivt en av denne typen. Det jeg er litt skeptisk til er hvor lenge man kan høre på mp3'er før batteriet går tomt, jeg har forstått det slik at denne telefonen (sx1) har dårligere batteri-tid enn nokia 6600, stemmer dette? Når jeg ønsker en telefon som kan dekke både mine krav til mobil-telefon og mine krav til mp3-spiller sier det seg selv at batteri-tid er viktig. Dette er noe jeg også synes blir dekket veldig dårlig i de forskjellige testene rundt om kring. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg har enda til gode å prøve en S60 telefon med bra MP3 playback. Tilogmed den eldgamle S45en min var bedre enn de fleste S60. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å lage en spiller som fungerer godt, gir god lyd, og er enkel å betjene? P900 er suverent overlegen alt annet jeg har testet på telefonfronten, men det kan den godt være til den prisen de forlanger for den -KJ Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) sier bare et ord... P900 !! så noen flere ord... KNALL LYD det er det beste jeg har hørt. den er bedre en de fleste MP3 spillerne jeg har hørt på !! Og ikke nokk med det du har jo hotswap på minnekortet og da kan du proppe en 128 mb brikke mens du har softwear på en annen og bytte litt rundt du kan jo seff ha flere en 2 brikker ! men du kan max ha 128 mb MS duo... du ser også alt som er skrevet o mp3 en der !! ikke bare tittel også har du en RÅ høytaler som gir optimal lyd , den er jævelig god !! Også kan du ha Mp3 er som ringetone ikke noe convertering til Wav eller noe sånnt piss !! Bedre telefon skal du lete lenge etter altså ! denne får mange + + + + + + av meg (sånn må du skaffe deg) Prisen er verd det du må koste på deg denne telefonen\PDA\mp3 spilleren eller hva du ville kalt den Endret 7. april 2004 av Chris_p4_2.8@800 Lenke til kommentar
MasterDirk Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Greit nok at jeg bryter premissene, men kjøp deg heller en iPod eller en annen dedikert MP3-spiller. Jeg bruker min Palm Zire71 som MP3 spiller, med minnekort og selv med to minnekort med mp3 og OggVorbis filer er det litt lite. Jeg skulle gjerne hatt en gigg med mp3 og andre filer med meg. Ulempen med denne er mangel på radio, men mobilen min er aldri tom for batteri fordi jeg hører på musikk i timevis... Skal ha meg en SE k700 når den kommer, men kommer ikke til å bruke den til mp3 avspilling. Det er rett og slett feil verktøy til den jobben. Men, det er nå bare min mening... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Og ikke nokk med det du har jo hotswap på minnekortet og da kan du proppe en 128 mb brikke mens du har softwear på en annen og bytte litt rundt du kan jo seff ha flere en 2 brikker ! men du kan max ha 128 mb MS duo... Hotswap på MSen? Hvor har du den infoen fra? Tror nok det er feil, jeg. Har lest om flere som har prøvd seg på det og fått problemer. -KJ Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Når jeg ønsker en telefon som kan dekke både mine krav til mobil-telefon og mine krav til mp3-spiller sier det seg selv at batteri-tid er viktig. Dette er noe jeg også synes blir dekket veldig dårlig i de forskjellige testene rundt om kring. Det finnes ingen mobiltelefoner med mp3 som kan mache en dedikert mp3 spiller på batterilevetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå