grkn Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Diskusjonstråd fra Head-fi.org I've been listening to an interesting soundcard, the Chaintech AV-710, for the last two weeks. I think it sounds quite nice, it's 24 bit & 192khz capable, and it's only $24.50 on newegg.com . It's got an interesting undocumented feature that will route 2 channel stereo through a nice Wolfson WM8728 192KHZ DAC. For surround sound, it routes everything through the crappier VT1616, but for 2 channel headphone listening this isn't a problem. The sound through the Wolfson DAC at 24 bit resolution and resampled to 96khz is very nice. Much better than my Onkyo CD changer in fact. While I'm sure it doesn't match up to more expensive cards RME PAD, etc..., it's quite a nice deal if you want something for music that's better than your integrated sound. If anyone else uses, or has heard, this card I'd be interested to hear your opinion. Who knows, it may be moddable too Jeg fikk hovedkort.no til å ta inn kortet, og har kjøpt et til søstra mi, det funker flott, supergod lyd, nesten like bra som mitt Terratec DMX6fire når man bruker high res funksjonen i viadriverne (mer om dette i tråden). Poenget er iallefall at man kjører signalet igjennom en god DigitalAnalogConverter Stereolyd bedre enn Audigy2 for 238kr er jo et kupp! Samtidig får man 7.1 surround, dog da igjennom en AC'97 codec, samt digital-ut. Det er nok ikke en Audigy i spill, men til stero og digital-ut bruk er det nok det beste man får under 1000kr? Følte jeg måtte dele dette med dere Mvh Johan, Trondheim Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Takk for tipset, har sett etter rimelige Envy 24-baserte lydkort en stund. Ligger nå i prisguiden, legg gjerne inn din erfaring med kortet her Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 wow. det må eg sei var billig for et slikt kort. har gått og lurt en stund nå om eg skal kjøpe meg et fett lydkort som duger til å spille på anlegget gjennom pcen, trur du det duger til det formålet ? Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 fungerer det bra viss eg ikkje bruker optisk kabel ? Lenke til kommentar
grkn Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Ja, som sagt har kortet meget god analog-ut om du bruker highres funksjonen. Btw, ved brukt av digital-ut står det noe smart i head-fi tråden for å få signalet "bitperfect". Skal legge til erfaring, prøvde å legge til erfaring om hovedkort.no (det var veldig greie som skaffet kortet til meg), men den har ikke kommet opp på sidene? Johan Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Det var på tide at Creative fikk seriøs konkurranse i billig lydkort segmentet Lenke til kommentar
NuB Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Noen som har peil på hvordan kortet vil funke til å spille fra et MIDI-keyboard gjennom? Vet at det ikke er kongekort for å ta opp, men er det sannsynlig at man kan få lav nok latency? Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) da kjøper jeg et nytt lydkort til denne pc'en da. et helt greit lydkort til 300,- er ikke å forakte kortet på den andre maskina er ikke så egnet til spilling. (M-audio delta 1010LT.) Endret 15. april 2004 av rasgar Lenke til kommentar
grkn Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Nå vet jeg ikke hvor egnet til spilling dette kortet er heller, det er nok ikke akkurat et audigy Men det skal vel gå, og til den prisen er det jo flott. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Noen som har peil på hvordan kortet vil funke til å spille fra et MIDI-keyboard gjennom? Kortet har ikke MIDI port såvidt jeg ser. Lenke til kommentar
Haanz Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 kva er det med kort som er egna til spel? Kva er det de er ute etter på dei? Berre lurar. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 DETTE vrker jo som et genialt kjøp... Har vært på utkikk etter noe slikt en stund: no nonsens lydkort med god stereolyd til en billig penge. Typisk eksempel på at en får eksakt det en trenger. Bestilling er lagt inn, skal gi et kjapt review når det er på plass. *glede seg* Lenke til kommentar
NuB Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hm.. Jeg har jo MIDI-port gjennom joystick-inngang fra før, men det duger vel gjerne ikke. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Får mitt imorgen, skal prøve å (huske å) komme tilbake med en kommentar, sett i forhold til Audigy og Live 5.1 Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Ok, har lempa i kortet og brukt det noen timer: What's hot: + Nice lyd (Koss UR-40/Boston BA4800 (bruker bare 2+1)) + Billig + Kan slåes av og på mens PC'en står på (uten problemer)* What's not: - Driver'ne er jo jalla, master volum (i windows) nå regulerer bare høyre lydkanal, samme problemet har en kompis av meg som bruker samme driver (nyeste). - Driver'ne krever reboot for å slå av "gamemode" (og gjør det uten mitt samtykke ) * Jeg har kort hodetelefon kabel, så jeg har en Live Platinum 5.1 (med breakout box) jeg "slår på" når jeg er på lan å hekter i hodetelefoner forran, skal bruke Chaintech'n hjemme på anlegg (slår da av Live'n). Ja, jeg vet det er teit Endret 18. april 2004 av Dollar Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Akk ja... Har nå fått kortet i hus, og det fungerer rett og slett ikke. Hvis noen har tips blir jeg glad, hvis ikke blir det RMA-sak av det over helgen tipper jeg. Har ikke gitt opp håpet ennå, mistenker at det er snakk om en hw-feil. Se egen tråd her. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det virket som ett lovende kort som kunne fått seg en plass i HTPC'en min. Men nå ser det dårlig ut Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det virket som ett lovende kort som kunne fått seg en plass i HTPC'en min. Men nå ser det dårlig ut Funker fint i Shuttler hvertfall. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det virket som ett lovende kort som kunne fått seg en plass i HTPC'en min. Men nå ser det dårlig ut Funker fint i Shuttler hvertfall. Var ikke den fysiske størrelsen jeg tenkte på, det var de elendige driverene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå