Falconer Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Det er jo sikkert hundrevis av lignende tråder her, men kjenner jeg folket på forumet her så elsker dere å komme med anbefalinger. Jeg trenger ett kabinett med følgende kriterier: 1) Stillegående. Dette er det viktigste punktet. Det må være solid bygget uten vibrerende og skranglete deler. 2) Enkelt og stilig design. Jeg ønsker ikke noe "over-the-top" greier. Kvalitet og funksjonalitet teller mer. 3) Bør ha med PSU, men dette er ikke avgjørende. 4) Må ha USB og helst Firewire i front. 5) Gode kjøleløsninger, med minst plass for 1x80mm vifte i front og 2x80mm bak. Helst i sidedør også. Pris har mindre betydning. Til informasjon så synes jeg f.eks Antec sine kabinett har ett enkelt men funksjonelt design. Det aller viktigste er at kabinettet er så stille som mulig, noe som kan være vanskelig å finne ut av ved å se på bilder eller spec-sheets på internet. Håper jeg ikke plager noen med å ta opp ett emne som sannsynligvis føles oppbrukt for en noen. Jeg føler bare att de anbefalinger jeg har sett igjennom ikke dekker behovene mine. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Les review her (Antec 3700BQE) Evt. kjøp her Jeg har veldig lyst på det kabinettet selv, men ville foretrukket å kjøpe uten strømforsyning, ettersom den som følger med bare er middels bra. Forøvrig er det ingen vits med vifte i sidedør, så vidt jeg vet bare forstyrrer det den naturlige luftflyten i kabinettet. Endret 29. mars 2004 av EasyRaider Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Antec Sonata er ett av de kabinettene jeg har vurdert ett par måneder nå, men har vært litt i tvil grunnet ett par tvilsomme reviews. Det med vifta i sidedøren har jeg aldri tenkt på... har alltid sett på det slik at de fleste kabinetter bruker det nå, så det må jo være en hensikt med det, men detgodt hende du har rett. Hvis andre har kjøpt dette Antec Sonata kabinettet og har utspill å komme med angående støy/temperatur/kvalitet o.l. setter jeg pris på det. Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Hva med Noise control kabinetter. Utrolig digg støydemping på dem i hvertfall, pluss at den har viftene plassene du vil ha Endret 30. mars 2004 av AldaZar Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Between the 3700BQE and the Sonata, which would I choose? * The 3700BQE, no matter what. It breathes better so it'll run cooler at the same noise levels, it's roomier inside and it costs less money than the Sonata. The one thing the Sonata has going for it is the front Firewire port, but that's not much of an obstacle to work around in order to start with a better case. Ellers ser jo Noise Control kabinettene greie ut, men jeg ville aldri kjøpt kabinett uten støvfilter. Støvfilter kan vel ettermonteres, men hva skal en da bruke? Ikke vet jeg, noen som har tips? Endret 30. mars 2004 av EasyRaider Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Det med vifta i sidedøren har jeg aldri tenkt på... har alltid sett på det slik at de fleste kabinetter bruker det nå, så det må jo være en hensikt med det, men detgodt hende du har rett. Det kan godt hende det hjelper på kjøling i noen tilfeller. Men for støynivået sin del er det i hvert fall en uting. Åpninger i sidedør vil jo slippe ut støyen. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Lian Li på www.microplex.no Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Plenty med støvfilter på Microplex. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Men jeg er litt usikker på de støvfiltrene. De ser en tanke restriktive ut. Og en fra Microplex skrev i supportforumet noe om at støvfilter ikke uten videre kunne ettermonteres i Noise Control kabinettene. Jeg vet ikke hva han mente. Spør i supportforumet før kjøp. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Lian Li på www.microplex.no Smule usaklig hjelp dette da... Hva med å starte med å fortelle hva som rettferdiggjør at disse kabinettene koster det doble av hva f.eks Antec sine kabinetter koster? Over det doble faktisk, hvis man inkluderer en skikkelig strømforsyning. Ikke det at jeg har noe problemer med prisene, men jeg vil ihvertfall vite hvilke fordeler jeg får dersom jeg skal investere i ett kabinett til 2000-2500 kroner. Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Okay. Se her da har du et bra og stilig kabinett med frontdeksler til cd rom og gummioppheng til HDD. Review Enda en Eller så er det bare å google frem flere jeg har lest 10 stk (BTW det er på vei i posten nå) Endret 30. mars 2004 av Lurre Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 De såkalte støydempede Lian Li PC6070 er nok ikke verdt den høye prisen. Sammendrag av det jeg har lest om dem: + Bra frontdør som effektivt demper optiske drev + Støvfilter + Aluminium, lettere enn stål + Tynne støydempematter, bedre enn ingenting - Dårlig luftgjennomstrømning i forhold til støy, pga. restriktive ventilasjonshull til viftene - Viftene er ikke de aller beste - Platene kan lett vibrere etter noens erfaring Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Se her da har du et bra og stilig kabinett med frontdeksler til cd rom og gummioppheng til HDD. Review Enda en For someone looking for a cutting-edge quiet case, it misses the top rung. The open front air intakes and aluminum construction increase the noise level to a bit above what can be achieved with their steel Sonata or SLK3700BQE cases. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Tror faktisk jeg går for Antec 3700BQE jeg... hvis det ikke kommer en storm av innvendinger nå Fra hva jeg har bladd gjennom av tester nå ser det ut som dette er ett av de kabinettene som kan gi meg mest glede med tanke på pris, støy og faktisk utseende. Får se angående strømforsyning. Jeg har Antec Truepower PSU i mitt nåværende kabinett, og har så langt vært meget fornøyd med dette, så det er fullt mulig den medfølgende PSU'en dekker mine behov. Takker alle for hjelp angående dette. Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Jeg har Antec Sonata og er meget fornøyd... hva er det du har lest som er så tvilsomt i disse reviewene? Kjempe fornøyd jeg, stillegående og, dvs om du har stillegående skjermort osv da. PSUen og den ene 120 mm vifta som følger med ligger på litt over 20 dB tror jeg det stod, og det er fakta. PSUen er og kraftig med alt av det nyeste en skulle trenge, 380 watt og stillegående. Harddiskene monteres genialt sideveis på skinner med gummioppheng. Aldri bygd PC selv før men det gikk utrolig lett i dette kabinettet. Kjøpte en ekstra 120 mm vifte og jeg som man har foran harddiskene, da ligger system temp på 24 load og cpu er en amd barton 2500+ klokket til 3200+. På den sitter en MIST Silent Twin og idle temp er vel ca. 50 grader, load 55-57 (sikkert ikke ekspert på å legge på goop men det er jo mer en greit nok). Innebygd støvfilter i front og Nei kan ikke si meg annet en strålende fornøyd med det... lykke til. EDIT: uten den ekstra 120 mm viften så er eneste forskjell at system tempen ligger rundt 28-30 grader... cpu temp er ganske stabil. Endret 31. mars 2004 av Omnikron Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Kan du legge ut dine erfaringer når du har kjøpt og montert? Jeg vurderer selv Sonata mot 3700QBE (og Compucase 6926). Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Jeg sier som jeg har sagt hvertfall 10 ganger her inne tidligere.. Dette Lepont kabinettet har jeg selv med en MIST 430W PSU.. det fulgte med 5 vifter som er støysvake, og bare jeg får viftestyingen min så blir det nok helt borte.. (lydmessig sett) Et av de beste kabinettene jeg har rota rundt i hvertall.. Kommer selvsagt også i noen andre farger og uten vindu hvis du ønsker det... Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Ett par gode forslag her som gjør det enda vanskeligere å bestille det ultimate kabinettet. Men, som henriklh ber om, med en gang jeg får bestemt meg (enten ett av de to Antec kabinettene eller Lepont kabinettet) så vil jeg poste erfaringer her. Lepont kabinettet er noen hundrelapper for dyrt for min smak, men fra hva jeg ser og leser om det, ser det ut som det kan være verdt hver en krone. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Lian Li PC65USB Fordi det er KVALITET, de er stilfulle og enkle, og gir muligheten til maneg stilige mods om du ønsker. Kommer med 4 fabrikkmonterte vifter (1 bak, 1 i topp og 2 i front). Det som er genialt er den lille saken nederst i kabinettet til å feste diskene i. Denne sitter bl.a. rett bak de to viftene i fronten så diskene får hele tiden gjennomstrømning av ny, kald luft. Den er også festet med thumbscrews (Som alt annet), noe som er mycket enkelt om du av en eller annen grunn må ha ut eller inn diskene. Jeg elsker det hvertfall Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Chieftec Dragon/Scorpio/Matrix Midi Tower. Er relativt stillegående, bra design, har USB (og firewire?), kan få med PSU, god plass og har plass til 5 vifter (2 bak, 2 i front og 1 i sidedør). Endret 5. april 2004 av ok2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå