Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link og Terayon modem

Anbefalte innlegg

Hei alle!.

Etter bytte av modem,har jeg hatt litt problemer med nettet. Jeg faller ut veldig ofte. Dette er jo et "typisk" router/firmware problem. Har vært i kontakt med kundeservice,og signal-styrken var iorden. Har også prøvd å koble direkte fra modem til pc og da virker det bra. Har prøvd ganske så mange firmware versjoner,men det vil seg liksom ikke.

Så,i et siste desperat forsøk,lurer jeg på om det er noen andre her som sitter på samme router/isp og har en eller flere gode ideer å komme med?. Kanskje en link til en god side med ulike firmware-varianter.

På forhånd takk :)

Edit: Ehh.... Routeren er en D-Link 804 :roll:

Endret av CIder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går utifra at du har canal digital som isp, siden det er snakk om Terayon modem, jeg har tidvis samme problem som deg etter at jeg byttet til dette nye terayon modemet. Bruker en 3com wireless router. Før hadde jeg overhode ingen problemer men etter at jeg byttet modem så detter jeg av flere ganger for dagen.

Jeg har oppdaget at canal digital (avidi) har kortet ned lease timen på ip adresser etter at de gikk over til det nye modemet. Før var lease time 15 timer hvis jeg ikke husker helt feil, nå er det 5 timer. Problemet her i gården oppstår når routern ikke får fornyet ip adressen hos gatewayen og det er da jeg detter av. Sjekk om det ikke er samme problem du har, om det er så mye å gjøre med dette vet jeg ikke, vil anta at det ligger hos canal digital.

Lenke til kommentar

Takk for svar pipp!.

Nettet virket også knirkefritt hos meg før modembyttet.Skal vel ikke ha noe å si på firmwaren om man bytter modem. Kan være noe i det du sier. Får ta en ny telefon imorn da.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...