Caliber Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hei. har lenge snust på en ekstern hardddisk, blir mer og mer redd for at jeg skal miste alt snackset på min 160gb når som helst. Leste erfaringene folk har hatt med maxtors externe harddisker, som var meget varierende. Ble fortalt om disker som bare døde, selv om produktet visstok hadde blitt behandlet meget pent bl.a., DET er en egenskap jeg absolutt ikke vil at min ny externe harddisk skal ha! Kom så over denne WD'en, som jo ser ut til å tilfreddstille kundene. Selv om den er litt vel "flashy", ser jeg på den som en relativt sterk kandidat akkurat nå. Noen som kan hjelpe meg i mitt valg, enten med gode/dårlige erfaringer på både maxtor og wd's externe modeller, kanskje spesiellt wd's toppmodell nevnt tidligere i tråden? På forhånd takk, Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Dette ser ut som en god harddisk, men jeg tror du kunne fått det rimeligere ved å kjøpe et eksternt kabinett og en hardisk, så setter du harddisken inn i kabinette, for da kan du gå ned i pris ved enten å velge om du vil ha Firewire, USB 20 eller begge, dette etter hvordan du kommer til å bruke den. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Jeg har akkurat den harddisken, og er meget godt fornøyd. Bruker den til arkivering - altså så langt unna system/program-disk som det går an :o) Den er mer enn rask nok til vanlig lagring av mp3, iso, bin etc. Viften støyer noe, men jeg har den i et skap så det hører jeg allikevel ikke. Tror ikke det er mye å spare på å kjøpe en intern 3.5" disk og et ekstra kabinett + kabler... Kanskje sparer du 50-100 kroner, men synes du det er verdt det? Løp og kjøp! EDIT: Dessuten er det VELDIG praktisk med både USB2.0 og FW, da ikke alle har begge utgangene (dersom du skal bort til en kompis etc). Fungerer også på USB1 - men da skal du ha god tid... Endret 30. mars 2004 av oslo72 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Dette er uten tvil en sjefs disk,jeg fikk min i desember,det er rå ytelse,rått design,og den har virket helt fint hele tiden.Den ligger i hp sekken min når jeg flyr ut og inn av nordsjøen,så selv om bagasje-benhandlingen kan være litt hard,så takler den det også(ivertfall til nå) Kan absolutt annbefale den ,koster ca 10 kr per GB,noe som er billig(syns jeg da),spesielt med tanke på at det er en ekstern hdd. Et mikrolite minus for at den lager litt lyd. Edit:Denne kan også seriekobles med lignene disker på FW.Den har 2 FW og 1usb 2.0 uttak. Endret 30. mars 2004 av guttorm Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Da er det bestemt, blir sånn disk på meg og! Hvis ikke noen andre har noen alvorlige innvendinger da...? Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Da er det bestemt, blir sånn disk på meg og! Hvis ikke noen andre har noen alvorlige innvendinger da...? Mvh, Haakon Det er en liten ulempe med disken... Jeg har en versjon av den uten lys, 160GB og 2mb cache... Problemer er: Det kan oppstår problemer med at dataen ikke "finner" disken din (Ved tilkobling av ulike pcer) Oppstår data tap Firewire kontakt sensitivitet blir dårligere Oppstarts problemer Dette har jeg efart etter et og et halv år bruk.... Men disken funger fint enda... Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Da er det bestemt, blir sånn disk på meg og! Hvis ikke noen andre har noen alvorlige innvendinger da...? Mvh, Haakon Det er en liten ulempe med disken... Jeg har en versjon av den uten lys, 160GB og 2mb cache... Problemer er: Det kan oppstår problemer med at dataen ikke "finner" disken din (Ved tilkobling av ulike pcer) Oppstår data tap Firewire kontakt sensitivitet blir dårligere Oppstarts problemer Dette har jeg efart etter et og et halv år bruk.... Men disken funger fint enda... Sikker på at den nye versjonen ikke er forbedret på noen måte? Ikke gode egenskaper du nevner der nei! Nå ble jeg usikker, noen som kan overbevise meg om kjøp av denne eller en annen pålitelig ekstern harddisk? Er denne et bedre/like godt valg? Mvh, Haakon Endret 30. mars 2004 av Caliber Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Da er det bestemt, blir sånn disk på meg og! Hvis ikke noen andre har noen alvorlige innvendinger da...? Mvh, Haakon Det er en liten ulempe med disken... Jeg har en versjon av den uten lys, 160GB og 2mb cache... Problemer er: Det kan oppstår problemer med at dataen ikke "finner" disken din (Ved tilkobling av ulike pcer) Oppstår data tap Firewire kontakt sensitivitet blir dårligere Oppstarts problemer Dette har jeg efart etter et og et halv år bruk.... Men disken funger fint enda... Sikker på at den nye versjonen ikke er forbedret på noen måte? Ikke gode egenskaper du nevner der nei! Nå ble jeg usikker, noen som kan overbevise meg om kjøp av denne eller en annen pålitelig ekstern harddisk? Er denne et bedre/like godt valg? Mvh, Haakon Hallo?det er liksom ikke den samme disken da! Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Da er det bestemt, blir sånn disk på meg og! Hvis ikke noen andre har noen alvorlige innvendinger da...? Mvh, Haakon Det er en liten ulempe med disken... Jeg har en versjon av den uten lys, 160GB og 2mb cache... Problemer er: Det kan oppstår problemer med at dataen ikke "finner" disken din (Ved tilkobling av ulike pcer) Oppstår data tap Firewire kontakt sensitivitet blir dårligere Oppstarts problemer Dette har jeg efart etter et og et halv år bruk.... Men disken funger fint enda... Sikker på at den nye versjonen ikke er forbedret på noen måte? Ikke gode egenskaper du nevner der nei! Nå ble jeg usikker, noen som kan overbevise meg om kjøp av denne eller en annen pålitelig ekstern harddisk? Er denne et bedre/like godt valg? Mvh, Haakon Hallo?det er liksom ikke den samme disken da! Så du mener jeg burde gå for den først foreslåtte disken? Er så rett for å gjøre t dårlig kjøp... Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Det er et trygt kjøp, at det skulle oppstå datatap er typisk brukerfeil, og skjer fordi noen ikke vet hvordan de skal benytte samme disken på flere maskiner. Kontaktfeil osv er mye avhengig av hvordan man håndterer utstyr generelt. Jeg har samme disken, og har aldri hatt noen problemer whatsoever med denne disken, ikke kontaktfeil, og ihvertfall ikke datatap. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Det er et trygt kjøp, at det skulle oppstå datatap er typisk brukerfeil, og skjer fordi noen ikke vet hvordan de skal benytte samme disken på flere maskiner. Kontaktfeil osv er mye avhengig av hvordan man håndterer utstyr generelt. Jeg har samme disken, og har aldri hatt noen problemer whatsoever med denne disken, ikke kontaktfeil, og ihvertfall ikke datatap. Godt å høre, da føler jeg meg trygg nok til å kjøpe denne disken. Får håpe den lever opp til spesifikasjonene da! Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå