Gå til innhold

Batterialarm på CL50


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Til CL50 følger det et batteriprogram som skal kunne sette alarm på når batteriet er nesten tomt. Man skal kunne stille når alarmen slår inn (etter hvor mye batteri det er igjen), og hva som skal skje... vel, jeg setter for eksempel opp at ved 5% igjen, skal maskinen slå seg til stand by. Men samma hva jeg setter opp, så begynner maskinen å pipe ved 10%, og jeg klarer ikke å skru av dette. Er det noen som vet hva og hvordan jeg kan fikse dette?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Til CL50 følger det et batteriprogram som skal kunne sette alarm på når batteriet er nesten tomt. Man skal kunne stille når alarmen slår inn (etter hvor mye batteri det er igjen), og hva som skal skje... vel, jeg setter for eksempel opp at ved 5% igjen, skal maskinen slå seg til stand by. Men samma hva jeg setter opp, så begynner maskinen å pipe ved 10%, og jeg klarer ikke å skru av dette. Er det noen som vet hva og hvordan jeg kan fikse dette?

Det er Windows-innstillinger for dette, og skjønner ikke hvorfor det skulle være sendt med noe verktøy. Men det er antakelig Windows egne innstillinger som overstyrer...

 

Innstillingene finner du her (fra Windows 2000):

Control Panel -> Power Options Properties -> Alarms

 

Ville dog droppet å bruke noe annen sotware enn Windows sin strømstyring til dette... Denne kan også vise en indikator for batteribruk, selv om den ikke oppdaterer seg visuelt hele tiden, er det ikke noe problem å holde kontroll på strømbruken...

Lenke til kommentar

Jeg var seriøs når jeg skrev min forige post, ser ut som noen ikke forsto dette.

 

På cl50 er det en innebyged liten høytaler som piper når du kommer til 10% batteri igjen, dette er i bios tror jeg og vil ikke påvirkes av noen instiling i alarm lista. Jeg fant hevrtfall aldri noen som hadde invirkning.

 

Men hvis man muter PCSpeaker, som kun er denne pipelyd høytaleren, forsvinner lyden. Men alle andre lyder er der som normalt. Jeg har selv cl50 og har selv gjort dette.

Lenke til kommentar

Takker og bukker, MrNielsen. Nå skal det sies at jeg selvfølgelig var litt rask i ordvendingene i spørsmålet mitt. Jeg har ikke noe medfølgende program, det er standard windows-programvare jeg har. Sett bort i fra at jeg har et program som heter speedswitch, men til alarmen er det bare standard windowsprogram. Så beklager missforståelsen. Nå har jeg windows XP professional, men engelsk oppsett. Men jeg antar jeg har forstått hva du mente, MrNielsen. Jeg gikk inn og skrudde av PCSpeakerene. Nå kan det nevnes at der var en drøss med forskjellige pcspeakeroppsett, blant annet laptop mono/stereo speakers. Noen som vet hvordan de funker?

 

Jeg skal i alle fall prøve å se hvordan det går med alarmen nå, og kan jo poste om det etterhvert.

 

Så kan det også nevnes at det var en liten glipp å ikke se etter andre poster med samme problem, men shit happens... :)

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...