Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Grenseløst mye virusmailer :-(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Irriterer meg så grenseløst at jeg må sitte med isdn-linja (bb ikke tilgjengelig) og dl mengder av virusmail fra vilt fremmede personer , hver eneste dag. Selv om størrelsen på disse virusfilene ikke er av den største typen, så er det irriterende at folk ikke beskytter seg og evt. sjekker maskinene sine for virus, og har de virus så er det ikke vanskeligste sak i verden å finne en virusfix heller!

Altså.. det er samfunns loosere som lager de idiotiske drittene, fordi VI, samfunnet aviser de... '

 

Ser på han som lagde BLASTER ormen, sjokk kvisete taper. :yucky:

 

Så mitt råd er å send disse tapere til et sånn "blir kul" skole, før de blir samfunns problem.. :devil:

Lenke til kommentar
Får ingenting og har heller _aldri_ fått noe...

 

-Jeg er bare glad :)

Du har MSN e-postadresse, og aldri fått verken spam eller virus?

 

Eh... hvorfor tviler jeg på det?

Ja, jeg har hotmail... og jeg har aldri i hele mitt liv fått noe søppel post :)

 

-Tvil så mye du vil du, for det er faktisk sant :dontgetit:

Lenke til kommentar

Får ca. 10-20 spam og virus (tilsammen) hver dag, disse tar hotmail seg av, men det som bekymrer meg er at det strømmer inn mail fra admins-liknende aderesser/personer om at jeg har sendt dem et virus (de legger selvfølgelig med det samme viruset :wallbash: ), jeg har skjekket maskinen min flere ganger med Norton Antivirus 2003 Pro, Spybot S&D og Ad-Aware, men ingen har funnet noe som helst, Zone-Alarm har heller ikke registrert noe annen programaktivitet til nettet.

 

Er det noen som driver og sender mail med fake adresser slik at andre får skylden, eller er det bare den måten virus sprer seg på?? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Bruker mailwasher som en "buffer" før jeg åpner epost i outlook, dermed slipper jeg å laste ned vedlegg, og kan slette eposten direkte fra server.

 

Mailwasher er også utmerket til å fjerne spam.

 

Samme her! Mailwasher sniffer opp det meste av virus, så jeg slipper å laste de ned. Jeg har forresten også vært av de som aldri fikk verken spam eller virus. Men så begynnte spamen å komme for ca et halvt år siden, og for et par uker siden tok det helt av med virus fra forhandlere og andre "seriøse" :roll: . Men det ga seg etter en uke, og nå er faktisk spamen også borte!! :thumbs:

Endret av Arctic
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva dere klager over..

 

Vil påstå at Telenor har ødelagt mailen min. Minimum 50 spam hver dag.

og sjekker jeg hvem de er sendt til, er det i de fleste mailene sendt til alle som begynner på "[email protected]" litt rart ?

 

Heia Telenor :angry:

Det er ikke sikkert at emailen kommer fra *@online.no falske emailadresser florerer når det gjelder spam.

 

50 spam om dagen er ikke mye, jeg sletter vel rundt 250-300 daglig med mailwasher.

 

Det er helt ekstremt om jeg skulle være borte en helg, 1000 email er ikke uvanlig å når det er rundt 10 som har et seriøst innhold er det litt frustrerende

Lenke til kommentar
Er det noen som driver og sender mail med fake adresser slik at andre får skylden, eller er det bare den måten virus sprer seg på?? :dontgetit:

Ja det er falske email adresser, fikk en igår fra symantec og tviler sterkt på at de sender ut virus så den avsenderen var nok falsk

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva dere klager over..

 

Vil påstå at Telenor har ødelagt mailen min.  Minimum 50 spam hver dag.

og sjekker jeg hvem de er sendt til, er det i de fleste mailene sendt til alle som begynner på "[email protected]"  litt rart ?

 

Heia Telenor  :angry:

Det er ikke sikkert at emailen kommer fra *@online.no falske emailadresser florerer når det gjelder spam.

 

50 spam om dagen er ikke mye, jeg sletter vel rundt 250-300 daglig med mailwasher.

 

Det er helt ekstremt om jeg skulle være borte en helg, 1000 email er ikke uvanlig å når det er rundt 10 som har et seriøst innhold er det litt frustrerende

Virkelig så ille? :scared:

Lenke til kommentar
Får ingenting og har heller _aldri_ fått noe...

 

-Jeg er bare glad :)

Du har MSN e-postadresse, og aldri fått verken spam eller virus?

 

Eh... hvorfor tviler jeg på det?

Ja, jeg har hotmail... og jeg har aldri i hele mitt liv fått noe søppel post :)

 

-Tvil så mye du vil du, for det er faktisk sant :dontgetit:

Har sjekket ut det der, å opprette en helt ny hotmail adresse. En ukes tid etter, uten å ha brukt den, uten å ha listet den opp på noen Hotmail-lister (valgte å ikke liste den opp), uten å ha gitt den bort til venner, sjekket jeg den. Det hadde allerede kommet ett titalls spam-mail og ett par virus.

 

Og det uten at jeg hadde brukt den i det hele tatt. Har også en MSN adresse, som kun brukes ved innlogging til messenger. Den er ikke så plaget, men også her dumper det inn litt spam og ett virus i ny og ne.

 

Derimot, har jeg en e-postadresse, hvor adressen er en del av mitt eget domene (etter @). Der får jeg så og si aldri spam, og aldri virus. Spam kommer en gang i blant, når roboter sniffer opp domener som er i bruk, og sender reklame til info@<domene> eller salg@<domene>. Men det skjer så sjelden at jeg ikke bryr meg.

 

Sikker på at du ikke bruker ett anti-spam eller anti-virus program/tjeneste som fjerner det før du får det?

Lenke til kommentar
Sikker på at du ikke bruker ett anti-spam eller anti-virus program/tjeneste som fjerner det før du får det?

hmm, vet ikke... det har ikke kommet noe i junkmailen heller :ermm:

 

har ikke gjort noe... og er det ikke implementert i hotmail så har jeg heller ikke noe :dontgetit:

Endret av So
Lenke til kommentar

Ga min gamle epost adresse opp for et par dager siden. Har hatt den i 5-6 år nå og får rundt 260 spam meldinger om dagen. Når det begynte å bli virkelig ille la jeg inn et eget enkelt spam filter.... Send all mail som jeg ikke har adressen til i adresseboka mi til deleted items folder!

 

Funka bra lenge, men kipt når nye folk skal maile meg, brukte å be de om å sende med et spesielt ord innbundet i meldinga sånn at jeg kunne fange det opp... men nå er jeg lei.

 

Ny konto er hærlig, men et herk å få alle jeg kjenner til å bytte......

Lenke til kommentar
Virkelig så ille? :scared:

Ja faktisk, men så har jeg hatt samme email adresse i snart 10 år. Det hjelper heller ikke at jeg har bidratt til endel spill FAQ's som ligger ute på nettet med emailadressen min.

 

Den h*****es email katalogen til telenor var jo ikke noen god ide å stå oppført i

Lenke til kommentar

Vil bare advare folk som bruker mailwasher om bounce funksjonen.

Før pleide denne å fungere suverent, jeg var slettet fra

spamlistene etter få dager (da slettet de utifra bounce meldinger)

 

Nå er effekten motsatt!!

Forsøkte å redde en telenoradresse (jeg valifiserte adressen min fordi

jeg gikk på en spam som utga seg for å være fra VISA) på samme måte

med å bounce og det endte med at det strømmet inn flere hundre

spam til dagen :(

 

Det eneste som virker som fungerer nå er NOrton og regelfilter i Outlook.

Det siste krever en del jobb for å finne gode kodeord, men er de først på plass

så fungerer det.

 

Husk altså; aldri klikk på noe fra en epostadresse, er du litt uheldig

verifiserer du adressen og rykker opp på prioritet.

Bekreftede epostadresser selges på hotte og oppdaterte spamlister og

mengden spam vil øke enormt.

 

Virus er enkle å ta med regelfilter fordi de har standardformuleringer, samme gjelder virustilbakemeldinger fra idiotiske ISP'er som ikke skjønner bæret om

falsk avsender.

 

Problemet med regelfilter ift. spam er at de ofte bruker formuleringer som vi/agre eller m3ds. Mitt foreløpige inntrykk er at disse repeteres ganske mye så

med en gang du får en spam filteret ditt ikke tar sleng inn f.eks "m3ds" i regelfilteret og etterhvert har du et ganske solid filter.

 

Ikke meningen å skrive noe guide, ble bare engasjert :roll:

Lenke til kommentar
Var det ikke slik at Telenor hadde gratis spamfilter en periode?

 

Av interesse for andre, har jeg oppdaget at @frisurf kontoen min er nesten 100% ren, mens min mor sin @online er plaget med 5+ virus/spam daglig.

Vel, såvidt jeg kan se på min online konto kan en fremdeles få teste gratis spam-filter, men da må en registrere seg og herje vilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...