Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Grenseløst mye virusmailer :-(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli små lei disse mailene jeg også, får mellom 5-10 hver dag. Greit nok at NAV stopper dritten men, det viser jo bare hvor mange som ikke bruker et virusprogram som virker eller ikke bruker noe som helst, fordi de tror de aldri får virus...

 

Får jo mail fra alt fra høyskolen i halden til Askim sparebank...

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva dere klager over..

 

Vil påstå at Telenor har ødelagt mailen min.  Minimum 50 spam hver dag.

og sjekker jeg hvem de er sendt til, er det i de fleste mailene sendt til alle som begynner på "[email protected]"  litt rart ?

 

Heia Telenor  :angry:

mener du det? Får du 50 spam om dagen? Det er nesten vanskelig å tro. :scared:

Tviler ikke... ihvertfall ikke hvis han har vært slepphendt med mailen sin på diverse lugubre sider... eller hvis Telenor selger e-postadresser eller har de lagret på ett sted der "alle" kan gå inn og plukke.

Lenke til kommentar
[quote name='asad' date='30/03/2004 : 18:35']
mener du det? Får du 50 spam om dagen? Det er nesten vanskelig å tro.  :scared: [/quote]
Eg får det samme, på ein epostadresse som bare har vert brukt ein einaste gong, og då for over 4 år siden...

På min broadpark epost, som eg berre brukar til jobb/familie dett det ned omkring 5 virusmail og 20 div. spam omdagen.


Edit: rydda opp i sitata. Endret av Mr.Elendig
Lenke til kommentar
Siden 01.01.04, har jeg fått over 113 mail med virus; enten W32.Netsky.D@mm eller W32.Netsky.B@mm.

Alle blir tatt av Norton, men føler allikevel at det er en pest og plage. Sendte mail til hosten min for å høre om de i det hele tatt hadde spam/antivirus, og til min store overaskelse; de hadde ikke. De ventet på en ny versjon av psphere ellerno.

 

Jaja, jeg får nå ta meg en runde med virusvask før jeg går på skolen da.

 

cheers.

Hei,

 

Har tidligere vært veldig flink med å passe på min email-adresse. Men nå i det siste har jeg vært utsatt for mye mail med virus i, særlig av W32.Netsky.D@mm.

 

Derimot kan du gjøre noe svært enkelt selv for å slippe disse plagsomme mailene. Mail med vedlegg som har W32.Netsky.D@mm har ofte teksten:

 

See the attached file for details.

 

Det du kan gjøre er å lage en meldingsregel slik at alle mail med denne teksten slettes fra serveren automatisk

 

Det hjelper hvertfall litt

Endret av ridgea
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Derimot kan du gjøre noe svært enkelt selv for å slippe disse plagsomme mailene. Mail med vedlegg som har W32.Netsky.D@mm har ofte teksten:

 

See the attached file for details.

 

Det du kan gjøre er å lage en meldingsregel slik at alle mail med denne teksten slettes fra serveren automatisk

Allready done.

Derimot finnes det *mange* forskjellige emner på disse mailene, men tror jeg har fått lagt inn dem fleste, da jeg ikke har merket noe til dem i det siste.

Lenke til kommentar
Ja.. 50 er et minimum

 

 

så for meg virker det som om telenor har lekkt ut en del adresser, for så å ville selge spam filter

Samme her og.. virker nesten merkelig.

Det som er ekstra merkelig er at jeg opprettet en ny online adresse fordi jeg var dritlei all spam/virusmailen, men første gang jeg logget på min nye online adresse lå det hundrevis av spam/virusmailer der... :thumbs:

Lenke til kommentar
mener du det? Får du 50 spam om dagen? Det er nesten vanskelig å tro. :scared:

Jeg får nesten like mye, men nå kuttet jeg å bruke den emailadressen. Fra jeg gikk fra jobb igår til jeg kom tilbake idag hadde det rent inn 36 emailer, hos meg som alle var spam. Tenker jeg lar den stå en uke eller noe slikt og ser hvor mange jeg da får.

Litt merkelig ingen av mine andre emailadresser hos Tele2 har fått noe som helst spam siden jeg gjorde dette, kommer vel etterhvert men en kan jo håpe.

Lenke til kommentar

Jeg mener at Telenor har lagt ut en slags katalogindeks over alle @online

epostadresser som sikkert misbrukes av spamfolk.

 

Regelfilter hjelper noe mot spam og virusmail, men jeg har lagt merke til at spamfolka mer og mer skriver "VIAG/RA" og lignende triks for å omgå dette.

 

Jeg syns spam er et større problem enn virusmailsa da.

Fordi virusmailene er enklere å ta med et regelfilter samt

at de de stort sett bare er intensive over begrensa og korte tidsrom.

 

Mens spam, derimot, vil jeg tro for de fleste er en nok så stabil og kontinuerlig irritasjon.

 

Jeg vil derfor foreslå tiltak mot spamdistributørene slik man gjorde mot den

karen i Australia hvor aktivister bestilte hundrevis av pizzaer og drosjer

til fyren til slutt ga seg.

 

Det er vel ikke verre enn å google litt og finne websidene til disse distributørene og så organisere folk fra det respektive landet til å plage

livsskiten ut av dem. :devil:

Lenke til kommentar

Dette frusterer meg også veldig! Kjører Outlook 2003 m/regler, Zone alarm med bogus mail filter og Norman antivirus med mail-scanner, så jeg får sortert bort mesteparten, men jeg må jo fortsatt laste dem ned for å få sorterte dem, og det er jo ganske slitsomt med ISDN! :p

 

Skal definitift prøve mailwasher! Norton blir uaktuellt :p

Lenke til kommentar
Jeg mener at Telenor har lagt ut en slags katalogindeks over alle @online epostadresser som sikkert misbrukes av spamfolk.

Neppe, de er utsatt for bruteforce spamangrep.

For en stor ISP og selge e-postlistene sine ville være totalt ødeleggende for tilliten.

Men filtrering er det ikke noe stort problem og håntere spam, nå får jeg over 60 - 70 spam og virusmail i timen uten at dette er noe stort brydderi.

Lenke til kommentar

:devil: gjør som meg, hent ut ip addressen til avsender og sende til eks telenor abuse hvis det er en online addresse

er rimelig lei av de spam mailene som kommer.

I dag kom det 2 stk på 5 min fra 1 og samme avsender, netthandelen i kristiansand, så jeg ble lei og sende en mail til song networks som er isp'n demmes så får vi se om det blir noe fart i sakene :thumbup:

Lenke til kommentar
Får jo mail fra alt fra høyskolen i halden til Askim sparebank...

Du er vel klar over at avsender er forfalsket så det ingen vits og og se på den.

Meget klar over det...

 

Men det er jo litt gøy å se på da, hviste ikke at jeg hadde så mange venner jeg :D

 

Men nå har det vært stille en liten stund med et par tre om dagen, men den siste uka så har det tatt seg opp igjen. At det skal være så vanskelig å legge inn et anti-virus program, det skjønner ikke jeg.

Lenke til kommentar

Det eneste konstruktive, er å gjøre som Kalle02 over gjør, send en mail til de respektive ISP'er/netteiere. Hvis de som er infisert ikke får vite om det, så blir vi ikke kvitt problemet. Med de falske avsenderadressene, så er det kun ISP/netteier som kan identifisere de enkelte avsenderene.

 

For at ISP skal finne de brukeren, må du sende med full header. I Outlook finner du denne under View - Options. I headeren ser du også hvilken ISP/netteier (domene) mailen kommer fra. Er det en Online-bruker, så sender du klagen til virus-abuse@, ellers sender du den til den generelle abuse@-kontoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...