Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Grenseløst mye virusmailer :-(


Anbefalte innlegg

Irriterer meg så grenseløst at jeg må sitte med isdn-linja (bb ikke tilgjengelig) og dl mengder av virusmail fra vilt fremmede personer , hver eneste dag. Selv om størrelsen på disse virusfilene ikke er av den største typen, så er det irriterende at folk ikke beskytter seg og evt. sjekker maskinene sine for virus, og har de virus så er det ikke vanskeligste sak i verden å finne en virusfix heller!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

har sånne jeg å over 10stk pr dag.

hvor kommer de ifra?

hvordan har de email addresen min?

og hvorfor står det forskjellige ting i dem?

 

do you?

something is going wrong

Here is the file

here, the cheats

see you

Lenke til kommentar
har sånne jeg å over 10stk pr dag.

hvor kommer de ifra?

hvordan har de email addresen min?

og hvorfor står det forskjellige ting i dem?

 

do you?

something is going wrong

Here is the file

here, the cheats

see you

akk samme her. Var en periode da jeg fikk 10 mailer om dagen, ca.

 

"See the file for details" og slike.

 

Nå får jeg litt midre. Norton plukker opp alle sammen, men det er fortsatt irriterende. :no:

Lenke til kommentar
har sånne jeg å over 10stk pr dag.

hvor kommer de ifra?

hvordan har de email addresen min?

og hvorfor står det forskjellige ting i dem?

 

do you?

something is going wrong

Here is the file

here, the cheats

see you

..er såkalte ormer som automatisk sprer seg via adresselista i virusprg. i windows, outlook express.

Lenke til kommentar
:devil: Norton Internet Securety tar seg av alt sammen. Det er vel og bra det, men like fullt irriterende !!!! :angry:

 

Folk må bli flinkere til å sikre seg, for å forhindre spredningen !!!! :angry:

 

:green:

Er helt enig.

Jeg har oxo programmer som tar seg av virusproblemet, men er veldig irriterende å få dusinvis av virusmailer hver dag over laaang tid.

Som regel kommer disse kjente virusmailene bare i en liten periode, men syns å ha vært plaget en bra stund av disse nå :(

Lenke til kommentar

Må desverre føye meg i rekken :(

 

Har aldri vært plaget med virus-mail tidligere, men den siste måneden har jeg fått 3-4 stk hver dag. Har ikke gitt ut mail adressen min til noen, bortsett fra 8-10 kjente personer :/

 

Hvordan blir man kvitt svineriet?

 

...skrive mail til alle i adresseboka mi og gjøre disse obs på problemet?

Endret av mackforever
Lenke til kommentar
Altså, jeg får mail fra folk ansatt steder jeg aldri har hatt noe med osv., de KAN ikke ha fått mailen min :/ Men jaja, jeg sletter dem bare jeg, funker greit nok ;)

den siste ormen som kom tror jeg har en innebygd database hvor den legger til mail den snapper opp på alle maskiner den slipper inn på, jeg får daglig minimum 10 mail som 99% sikkert kommer fra den... (husker ikke navnet på den i farta, men den kom for noen uker siden og mailene begynte å komme dagen etter...)

 

får mail fra både folk jeg kjenner og fra firmaer jeg har noe med å gjøre, men også fra fremmede privatpersoner og firmaer...

 

virker ikke akkurat som man kan gjøre så mye annet enn å slette dem...

Lenke til kommentar

den siste ormen som kom tror jeg har en innebygd database hvor den legger til mail den snapper opp på alle maskiner den slipper inn på, jeg får daglig minimum 10 mail som 99% sikkert kommer fra den... (husker ikke navnet på den i farta, men den kom for noen uker siden og mailene begynte å komme dagen etter...)

 

får mail fra både folk jeg kjenner og fra firmaer jeg har noe med å gjøre, men også fra fremmede privatpersoner og firmaer...

 

virker ikke akkurat som man kan gjøre så mye annet enn å slette dem...

Trenger ikke gjøres så vanskelig da. De aller fleste mail-ormer forger jo avsenderadressen, og den enkleste måten å gjøre det på er vel bare å plukke en tilfeldig kontakt fra adresseboken - ser ikke helt hva man tjener på å samle opp flere..

Lenke til kommentar

Jeg har heller aldri vært plaget med virus/spam - faktisk hadde jeg fått bare 2 e-poster med virus før, men når Mydoom kom, begynte det å hagle inn. Og etter det har det ganske jevnt strømmet på hver dag.

 

Ufattelig irriterende. Ikke nok med at at det er de idiotene som klarer å kjøre vedleggene i e-postene de får som har skyld i alt, men jammen har de pokkers server administratorene nesten like mye skyld. Ca 20% av virus e-postene er fra virusprogrammer som sier at jeg har virus (programmer som ikke skjønner betydningen av falsk avsender).

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Ufattelig irriterende. Ikke nok med at at det er de idiotene som klarer å kjøre vedleggene i e-postene de får som har skyld i alt, men jammen har de pokkers server administratorene nesten like mye skyld. Ca 20% av virus e-postene er fra virusprogrammer som sier at jeg har virus (programmer som ikke skjønner betydningen av falsk avsender).

Samma her, begynner å bli litt svett i pelsen for at noen admin-ting eller noe lignende skal få nok av å se mail fra meg hele tiden, og gjøre noe. De som sier at det er bare de som åpner vedleggene sin skyld, tar feil, tingen er nemlig den at jeg laster alt ned på en linuxmaskin. Jeg kan lese ting på online-email-saken min, men åpner aldri et vedlegg eller noe lignende, og har ingen adresser liggende online.

Lenke til kommentar

Siden 01.01.04, har jeg fått over 113 mail med virus; enten W32.Netsky.D@mm eller W32.Netsky.B@mm.

Alle blir tatt av Norton, men føler allikevel at det er en pest og plage. Sendte mail til hosten min for å høre om de i det hele tatt hadde spam/antivirus, og til min store overaskelse; de hadde ikke. De ventet på en ny versjon av psphere ellerno.

 

Jaja, jeg får nå ta meg en runde med virusvask før jeg går på skolen da.

 

cheers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...