Ulven Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Dette er er hva jeg har : amd xp2500 apcer 512 pc2700 epox 8rdae h.kort gecube 9600 xt-kort raidmax kabinett 350 w qtec strømforsyning ( vet den kanskje er noe dårli men den duger vel). Det som skjer er at maskina ikke vil boote, får aldri bilde på skjermen og det boot pip-et kommer ikke.. Om jeg da er borti skj.kortet litt så kan den plutselig finne på å boote. Dette kommer og går og avogtil setter pc-en i gang en voldsom sirene når den ikke klarer å boote. Hva kan vere problemet her? Endret 29. mars 2004 av Ulven Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 onkel leser høyt fra manualen: POST CODE: FF or CF PROBLEM: 1. BIOS chip inserted incorrectly 2. Incorrect BIOS update version 3. Mainboard problem 4. Add-on card inserted incorrectly Det kan virke som om nummer 4 er ditt "lucky number". Pass på at skjermkortet sitter godt nede i sokkelen og skru i skruen som holder det på plass. hvis du er sikker på at dette er i orden, kan det hende noe er galt med selve agp-porten, prøv å ta ut kortet og blås litt støv ut av den. Hvis ikke dette hjelper, må du tenke på at det kan være andre ting, prøv også med et annet skjermkort... Hvis samme problem, reklamer på hovedkortet... Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Ja er nok et godt forslag det. Men det som er merkeli er at om jeg tar h.kortet ut av kab og setter det på en eske lr noe papp så funker alt fint. Er vel en kortslutning en lr annen plass, men finner ikke hvor. Om jeg beveger på skj.kortet når det står i pc-en kan maskina plutselig finne på å boote. Kan skj.kortet kortslutte, jeg fatter ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå