Gå til innhold

Epox h.kort post code FF

Ulven

Anbefalte innlegg

Dette er er hva jeg har :

amd xp2500

apcer 512 pc2700

epox 8rdae h.kort

gecube 9600 xt-kort

raidmax kabinett

350 w qtec strømforsyning ( vet den kanskje er noe dårli men den duger vel).

Det som skjer er at maskina ikke vil boote, får aldri bilde på skjermen og det boot pip-et kommer ikke.. Om jeg da er borti skj.kortet litt så kan den plutselig finne på å boote. Dette kommer og går og avogtil setter pc-en i gang en voldsom sirene når den ikke klarer å boote. Hva kan vere problemet her?

Endret av Ulven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

onkel leser høyt fra manualen:

POST CODE:  FF or CF

PROBLEM:

1. BIOS chip inserted incorrectly

2. Incorrect BIOS update version

3. Mainboard problem

4. Add-on card inserted incorrectly

Det kan virke som om nummer 4 er ditt "lucky number". Pass på at skjermkortet sitter godt nede i sokkelen og skru i skruen som holder det på plass. hvis du er sikker på at dette er i orden, kan det hende noe er galt med selve agp-porten, prøv å ta ut kortet og blås litt støv ut av den. Hvis ikke dette hjelper, må du tenke på at det kan være andre ting, prøv også med et annet skjermkort... Hvis samme problem, reklamer på hovedkortet...

Lenke til kommentar

Ja er nok et godt forslag det. Men det som er merkeli er at om jeg tar h.kortet ut av kab og setter det på en eske lr noe papp så funker alt fint. Er vel en kortslutning en lr annen plass, men finner ikke hvor. Om jeg beveger på skj.kortet når det står i pc-en kan maskina plutselig finne på å boote. Kan skj.kortet kortslutte, jeg fatter ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...