Gå til innhold

Ka kan 9800pro kjøre på konstant?

MrLuni

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan kjøre 9800pro på standard innstillinger uten fare!!!

Derimot om du overklokker bør du ha en god luftgjennomstrømning i kabinettet og gjerne påmontert en temperaturmåler på skjermkortet ditt.

For å finne ut hvor fort du kan klokke kortet ditt bruker du eventuelt rivatuner og klokker opp helt til det forekommer artifacts på skjermen, da går du ned en 5-10mhz. Dette bør du kunne kjøre trygt på , men for å være på den sikkre siden så kan du teste noen veldig tunge spill og ta artifact testen etterpå (ati har eget program for det.).

Lykke til med Oc :thumbup:

Lenke til kommentar

kjører mitt på 413/372 når jeg spiller. Har gått fint - uten artifacts - i hele vinteren. Har måttet skru opp ventilasjonen litt, da. Venter i spenning ettersom det blir varmere. Kan nok hande at jeg må klokke ned litt når mai kommer. Mekka på noen sjølkutta minne-blokker, men de hjalp maks 5 MHz på minnet.

Lenke til kommentar
Har kjørt 9800 Pro kortet mitt på XT hastighet, samt flashet det til XT, en god stund nå. Har også klokket litt over det, og det fungerer flott. Dette kjører jeg i en (lettere modifisert) Shuttle, så alt er mulig.  ;)

Selv om du flasher er det fremdeles bare et klokket Pro-kort. Fordi XT har R360 core og Pro har R350 core :p

Må også huske på at klokking varierer veldig fra kort til kort (selv fra samme produsent) så du kan ikke forvente deg noe på forhånd. ;)

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Artic Cooling "VGA Silencer" er sannsynligvis den beste GPU kjøleren når vi ser bort fra vannkjøling. Dessuten er den lydløs på laveste hastighet (1200rpm), og blåser den VARME luften (ble overrasket over hvor varm luften ble av min 9800 Pro!!) ut av kabinettet. Selges hos bl.a. Microplex.

Endret av Rune007
Lenke til kommentar
Har kjørt 9800 Pro kortet mitt på XT hastighet, samt flashet det til XT, en god stund nå. Har også klokket litt over det, og det fungerer flott. Dette kjører jeg i en (lettere modifisert) Shuttle, så alt er mulig.  ;)

Selv om du flasher er det fremdeles bare et klokket Pro-kort. Fordi XT har R360 core og Pro har R350 core :p

Må også huske på at klokking varierer veldig fra kort til kort (selv fra samme produsent) så du kan ikke forvente deg noe på forhånd. ;)

Ehm, jeg har aldri benektet at det fremdeles er et pro kort. Det jeg opplever er at jeg oppnår bedre resultater i 3DMark og FPS tester i spill enn når jeg hadde kjørt på samme frekvens med Pro bios.

Produsent og kortet i seg selv er avgjørende for hvor godt dette fungerer. Jeg har sikkert vært heldig med kortet mitt, men jeg vet også om flere andre som får dette til å fungere utmerket.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...