Gå til innhold

Penger til pc

Er 25000 kr for mye å bruke på en PC?  

153 stemmer

1. 1. Er 25000 kr for mye å bruke på en PC?

• Ja
      124
    • Nei
      28

Anbefalte innlegg

Nå står det jo dette i første post:

Når man skal kjøpe pc som ungdom, kommer man ofte i krangel om hva som er "sunn fornuft" å bruke av penger på pc.

Det vil jo utelukke folk med mye penger (for det meste) og de fleste profesjonelle brukere. Det er snakk om helt vanlig ungdom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men så har du brukt 7k på en skjerm da. Jeg kan lage oppsett til halvparten av den prisen, med crt skjerm, som yter like mye som den du har satt opp.

Selvfølgelig kan du det...

Men skal en riking absolutt kjøpe en (for oss "vanlige") dyr PC, så velger personen strengt tatt ikke en er kjedelig CRT skjerm.. Hadde ihvertfall ikke jeg gjort hvis jeg fikk et gavekort på 25k hos f.eks komplett.no

Poenget med det innlegget mitt var å vise at, skal man ha top notch på ALLE områder så blir tilogmed 25k for lite...

Så konklusjonen min ble som følger:

vil man ha en rå PC og pengene ikke bekymrer.. versågod...

men det er helt klart mest økonomisk i forhold til ytelse å velge noe på en lavere hylle...

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Hei :)

For mye penger? Kommer ann på øye som ser ;)

Brukte selv 18K i 99` for å få en nogenlunde brukbar pc ( 33 celly, Creative TNT2 , osv.

Faderen brukte 27K! :wow: i 89` for å få en 286... hehe

Selvsagt er 25K mye penger, men hvis man bruker pc`en 24/7, og ønsker det nyeste av det nye må man selvsagt regne med å punge ut..

Jeg ville personlig ikke brukt så mye på et nytt system, liker best å kjøpe hardware som ligger 90% i ytelse og 40% av prisen til "det nyeste". Men jeg synes ikke det er galt å bruke 25K hvis det er det man ønsker. :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...