Gå til innhold

ATI Radeon 8500!?!?

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-03-29 19:58, spn skrev:

Hvordan kan du si at Limited Edition høres dårlig ut?

Eeh.. Seriøst?

Limited Edition, alstå begrenset versjon.. Hvordan kan jeg si at begrenset versjon høres dårlig ut?? Nei, jeg vet ikke jeg.. Nå bør du virkelig tenke deg om før du snakker syns jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-29 21:29, bic-judge skrev:

Quote:

On 2002-03-29 19:58, spn skrev:

Hvordan kan du si at Limited Edition høres dårlig ut?

Eeh.. Seriøst?

Limited Edition, alstå begrenset versjon.. Hvordan kan jeg si at begrenset versjon høres dårlig ut?? Nei, jeg vet ikke jeg.. Nå bør du virkelig tenke deg om før du snakker syns jeg.

Som regel så er Limited Edition en forbedret utgave av originalen. men, nok om det.

Insomnis:

Prøvd med siste HydraVisiondriverne fra rage3d.com?

Lenke til kommentar

2d problemet på nvidia kort gjelder i hovedsak gf2 baserte kort og eldre modeller. GF3 kort (har hatt to) klarer jeg ikke skille fra ati/matrox. GF4 kortene har i tillegg en innebygget TSDM transmitter som bidrar til stabilt høy kvalitet. Kravene til desing av kort er også såpass høye at jeg vil påstå at nvidia sitt 2d-problem er eliminert.

Lenke til kommentar

Dette var da en fryktelig rotete post.

Masse frem og tilbake.

Originale ati kort fra ati selv skal ikke selges lengre i Europa og på grunn av dette er det ingen/meget få butikker som jeg har sett i som har disse på lager. Ati og Herkules har avtale seg imellom ag mens ati skal ta Usa skal Hekules ta Europa.

Eneste forskjell med disse versjonene av kortene er at mens ati sine kort har 275/275 hastighet og 3,6 ns minne har herkules (+club3d,point of view osv )250/250 og 4,0 ns minne. I starten når ati 8500 kom var det mange produsenter som hadde 3,6 ns minne på kortet, men dette ser ut til å ha endret seg.

Eneste kortet fra kompisene til ati som har 3,6 ns minne og som jeg har sett i senere tid er gigabyte sitt kort. Dette er også i tillegg utstyrt med gode kjøleribber og en god vifte.

Fant en butikk med originalt ati 8500 kort og som har de på lager: http://www.kylning.com.

veldig billig også(2899 sek). Du kan jo om du har muligheten få varen tilsendt til et svenskt postkontor og så hente det der. Vet ikke om de selger til Norge, men det burde være mulig.

Jeg klarte å få tak i ati 8500 fra multicom til omtrent 3k. Første kortet virka i 1 1/2 dag før det klikka totalt, men dette gikk på garantien så innen 5 dager hadde jeg nytt kort fra multicom (ros ros ros). Veldig godt fornøyd og bildekvaiteten er veldig bra. Har nå en eizo l365 på dvi kontakten og en vanlig crt skjerm på analoge utgangen og bildet er så bra at jeg får hodepine ette en halvtime på skolelabben der det er trinitron og matrox kort.

(Ulempe eller fordel alt etter som.).

Har ikke hatt noe problem med drivere og stabilitet på kortet heller så virker som et solidt produkt fra ati. Eneste ar at mange har hatt problemer med varmen på minnebrikkene så jeg monterte en 80mm vifte som blåser over kortet ovenifra selv om jeg ikke har hatt problemer enda.

(har msi hovedkort, ddr system xp1700+ og noen harddisker).

Lenke til kommentar

<quote>

Originale ati kort fra ati selv skal ikke selges lengre i Europa og på grunn av dette er det ingen/meget få butikker som jeg har sett i som har disse på lager. Ati og Herkules har avtale seg imellom ag mens ati skal ta Usa skal Hekules ta Europa.

</quote>

Hercules har kun enerett på all-in-wonder kortene. Flere butikker venter inn orginale ATI kort, f.eks itbutikken.no

Prisen er ca. 2650,- ink.frakt

Lenke til kommentar

Om du var så lur og tok en titt på den linke jeg gav deg stod der at Quadro 4 hadde enorme egenskaper innen 2d! Spill produsentene bruker slike kort... Det må jo være bra da! Og jeg har sagt det før og sier det igjenn... ati radeon8500 er et spill fokusert chipsett! Quadro 4 var også spesial designet får 3d program som smax og cad... Ati radeon8500 er et chipsett som egner seg best til SPILL!!! Det er greit å spille filmer med det også!

Men om det er 2D det står i, så synest jeg selv at jeg ikke fikk noe spesielt bedre ytelse enn når jeg brukte et GeForce 2 pro kort... enste var vell kankje at jeg hadde litt mer stabil maskin etterpå!

Men når quadro 4 er beregnet på slike opgaver som du snakker om så fatter jeg ikke at du vil velge et spill-kort til å gjøre noe som ikke nødvendigvis har med spill å gjøre i det hele tatt!

Vel vaget er ditt men jeg synest ikke du bør være dum!

Lenke til kommentar

For å klarne opp i en ting først.

ITbutikken.no kommer IKKE til å få inn ATi produserte Radeon kort. Jeg fikk epost om dette i dag. Pågrunn av dette velger jeg å vente med å kjøpe nytt skjermkort. Jeg har som noen kanskje har lagt merke til overklokket det jeg har å kommer til å kjøre med dette til jeg klarer og bestemme meg eventuelt finne et nytt (bedre) skjermkort uten at det koster mer enn resten av maskinen min tilsammen.

Jeg sier tusen takk for alle seriøse svar å avslutter denne posten for nå.

- TechSupport http://www.silentblue.net

Lenke til kommentar

Hei Jødge :smile:

Jeg har Ati Radeon8500LE, ikke noe tullball, ekte ATI kort. Det er klokket 250250, har 3.6ns hynix ram, og kan derfor klokkes noe siiinnsykt :smile: Mega-bra 2d er det seff også, i kjent Ati-stil. Kjøpte dette kortet hos quad.no for ca 2400kr. De leverer rask også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...