Gå til innhold

ATI Radeon 8500!?!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Napoleon: Du sier først at LE kortene kjører på 250/250x2, men senere sier du at TopLine kortet (som er et LE) kjører på 275/275x2.

John:

Vel, det ser bra ut fra resultatene dine på 3DMark ja.. Men jeg vet ikke helt om det der lell jeg du. Det kjører hårfint mindre enn mitt kort på visse punkter, å det ER tross alt et LE kort. Så går det også opp med over 50% på andre punkter.

Det må nok bli et Radeon 8500 (Ikke LE) på meg. Tar ikke sjansen på noe annet.

Skal sjekke ut de to butikkene, takk!

Lenke til kommentar

Jeg har lest tidligere her på forumet at Topline.no selger LE kort med 275/275*2(550) hastigheter, men de fleste tror at det er 250/250*2(500) på LE kort, men det er det ikke! Kortene som topline selger er ikke laget av ATI men et annet sted i tyskland. Men siden kortene ikke er laget av ATI opprinnelig så må de hete LE, uansett...

Lenke til kommentar

Javel, takk skal du ha for oppklaring av den der.

Jeg har sett på butikkene nå (ikke multicom for fikk ikke opp siden deres engang... Svært dårlig førstinntrykk må jeg si). Quad.no hadde en fin samling av ATI kort. Jeg får velge mellom 3000,- og opp til 8500,- Meget bra :smile:

Hvis jeg ikke finner noe annet som er bedre blir det sikkert 8500, eller 8700 kort ifra Quad.no

Noen som har erfaring med denne butikken eller disse to kortene? (Drivertrøbbel, dårlig kompatibilitet med OS, visse applikasjoner. Dårlig software, trøbbel med ett eller annet..) 3DMark 2001 SE resultater jeg kan sammenligne.. Si ifra, takk!!

Lenke til kommentar

LE står for Low End og ikke Limited Edition, hvertfall det jeg leste på nettet en plass :wink:. Alle kost som ikke er produsert av ATI er LE, og er i praksis max 6% lavere ytelse enn orginal, men det kan jo lett overklokkes opp.

Lenke til kommentar

Javel, da vet jeg det.. Men Limited Edition eller Low End.. Begge høres jo dårlig ut da :wink:

Jeg har bestemt meg for ATI Radeon 8500 kortet på Quad.no.

Det betyr at GGF3 kortet er for salg. (Butikken tar bare tilbake kort som er mindre enn 14 dager gamle, men jeg har snakket med selgeren å vi får se i løpet av de neste dagene om jeg kanskje får levert det lell). Om det ikke går selger jeg kortet til innkjøpspris. Er ca 3 uker gammelt nesten ubrukt aldri overklokket Gainward Geforce 2 Ti200 /500 TV-ut AGP med 128MB DDR minne (4ns) Golden Sample (210/480) ferdig med vifte og ramsinks ifra Gainward.

Lenke til kommentar

LE kortene som quad selger er klokket til 230/230 !!! dog har de 3,6ns ram, men det alene betyr ikke at de kan klokkes opp.

Kortene fra Topline "excalibur" Raden 8500 er klokket til 275/275 - noen er merket LE andre ikke. Det kjipe er at disse kortene har 4ns ram, og skal mao i utgangspunktet ikke være mulig å kjøre på 275!

Hadde jeg hatt pengene hadde jeg helt klart gått for et orginalt radeon kort - men jeg er ikke villig til å betale så mye for et grafikkort, så jeg gikk for excalibur kortet istede - om jeg er fornøyd er jeg ikke helt sikker på enda. Ytelses er som retail, men jeg er litt skeptisk på ram'en også skulle jeg gjerne hatt en nyere bios versjon på kortet!

Lenke til kommentar

Insomnis:

Jeg kjøper ikke noe LE kort ifra Quad.no da.

Oppdatering! (Noen andre som finner ATI kort merket LE på quad.no? Det gjør ikke jeg)

Jeg kjøper et Retail ATI kort. Disse skal jo være bra nok i grunn? :smile:

Chieftec Dragon Fulltower (340w)

AMD Athlon XP 1800+ (1533MHz)

EpoX 8KHA+ Hovedkort.

512MB DDR Apacer PC2100 (original reg w/ECC).

Gainward GF3 Ti200 128MB DDR (210/480)

[ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-03-28 22:57 ]

Lenke til kommentar

Har du sjekket kompabiliteten mellom Radeon kortet og det hovedkortet du har ? Mente jeg leste noe om problemer med EPOX kort - mulig jeg husker feil !?!?

Redigert - ta en titt her:

http://www.rage3d.com/board/showthread.php...&highlight=8KHA

FireGL kortene er beregnet for profesjonelle market (ikke spill)

AMD XP 1800+

MSI K7T266 Pro2-RU Mobo

ATI 8500 (OEM 275/275)

256 MB DDR Ram CL2

IBM 60Gig ATA 100

Pioneer 6x DVD Slotin

Yamaha CDRW 4416e

Hercules F2 Soundcard

CNET NIC

Pinnacle PCTV Rave

WindowsXP

PCMa

[ Denne Melding var redigert av: Insomnis på 2002-03-28 23:12 ]

Lenke til kommentar

Dominizer:

FireGL er kort beregnet for profesjonelle brukere å du kan lese om et slikt på http://www.silentblue.net

Disse er endel dyrere enn vanlige kort, men det er også verdt det om du trenger ekstra kraft da. (Tenker selvsagt ikke på dataspill da et bra GF2 holder til alle spill).

Insomnis:

Har ikke hørt noe om det jeg nei, men finner nok fort nok ut det når jeg får kortet. Har jo angrefrist som jeg kommer til å benytte hvis ikke. Dessuten tror jeg ikke det skal være noe stort problem. Da hadde nok ATI/EpoX gjort noe med det tror jeg, siden begge er ganske store innen sine respektive produkter.

Oppdatering! Jeg leste forumet fra linken du gav meg å kan ikke si jeg ble skremt fra å kjøpe ATI Radeon 8500 av den grunn.. Det er jo masse folk som aldri opplever problemer å de som gjør det klarer å fikse dem på en eller annen måte.

Chieftec Dragon Fulltower (340w)

AMD Athlon XP 1800+ (1533MHz)

EpoX 8KHA+ Hovedkort.

512MB DDR Apacer PC2100 (original reg w/ECC).

Gainward GF3 Ti200 128MB DDR (210/480)

[ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-03-28 23:25 ]

Lenke til kommentar

Vell, tror du tar feil med at det bare er 1 kort med le chipset på quad... begge Fire GL kortene er basert på 8800 le chipsett...

Jeg fårstår ikke hvorfår du er redd får le kortene!

Ati produserer le kortene også...

Det er kort som har litt mindre ytelse enn orginalen... ellers like bra!

Og somme alternative produsenter jør også kortene sine bedre enn andres... Nvidia har også en serie de kaller quadro! Det er kort som er spesialdesignet for ditt bruk! Selv så er ati best på bilde.. med sitt Smoothvision!

Jeg har et Hercules 3D Prophet All-In-Wonder 8500 DV... Det var dyrt men jeg fikk mange kule greier med på kjøpet... På pakken står det at det er bygd av ATI. Ati radeon kort er egentlig egnet best til god grafikk på spesielle spill!

Det spillet jeg vet om som bruker Smoothvision er Return to Castel Wolfenstine... Selv med smoothvision aktivert fikk jeg ikke mye bedre grafikk...

Jeg er fårnøyd med dette kortet fordi det gri meg en solid grafikk... Det vil si det er ikke så mange ting skjermbildet henger seg på...

R 8500 teknologien har noe som gjør det mulig å få bra grafik uten å bruke mye cpu! Det kan generer en mer rdetaljert modell (med mer triangler) av det som ikke var så detaljert... dette er trueform...

http://www.ati.com/products/cs/

det må være støtte får det.. programmet eller spillet som har det burde la deg skru det på/av...

Dette har ikke jeg fått prøvt ennå, men pytt pytt...

All in wonder er det samme som det vanlige.. bare at det føller med en del video studeo ting... LE er ikke farlig bare bitte litt mindre ytelse! sånn er det bare!

Lenke til kommentar

For alle som trenger mer info om Topline sitt Excalibur kort har jeg funnet dette:

Excalubur's produsent:

http://www.hightech.com.hk/html/index.html

Test av kortet (av en privat person ellerno...):

http://www.digitaldomination.com.kg/review...nt&id=10&page=1

Exaclibur's distributør i Europa:

http://www.enmic.de/www/uk/index2.htm

Har dette kortet selv, og kan ikke si at jeg er annet enn veldig fornøyd! (men anbefaler egentlig ikke å kjøpe ifra Topline....ikke akkurat en særiøs butikk)

Håper dette hjalp

[ Denne Melding var redigert av: RillaNon på 2002-03-29 00:56 ]

Lenke til kommentar

Strutsehodet:

Du sier mye "fornuftig" i posten din der, men jeg har som sagt ikke planer om å kjøpe LE kort uansett.

Punkt1: Lavere ytelse?

- Jeg har allerede sagt at jeg trenger den ytelsen jeg kan få. Alt annet er uakseptabelt.

Punkt2: Helst skulle jeg hatt 128MB DDR minne på kortet, men ser at dette blir for dyrt. (En av grunnene til at jeg prøvde meg på et GGF3 til å begynne med).

Punkt3: Quadro kort tar jeg ikke sjansen på. Ender vel bare opp med samme bildekvalitet som på GGF3 kortet mitt, å det blir for kjipt.

Telebutikken.no har jeg ikke hørt om før, men hvis dette er samme kortet som quad.no selger kan det jo være penger å spare her. 400,- for å være nøyaktig. Skal undersøke saken nærmere.

Takker for alle svar så langt!!

ps: noen som har slike ATI Radeon 8500 kort som har opplevd problemer med sine? Jeg ser gjerne at dere forteller om dette her, takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...