mad_arab Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Fikk denne mailen i dag: Vi har satt ned prisene på Quattro bredbåndsboost. Nå kan du få høyere hastighet i perioder til enda lavere priser. I tillegg lanserer vi nå Quattro Easter, som gir deg 4 Mbps i hele påsken. De nye prisene er: Quattro 24 - kr 75,- Quattro Weekend - kr 149,- Quattro Easter gir deg 4 Mbps helt fra fredag 2. april kl. 17.00 til og med mandag 12. april ved midnatt. Skal du ikke reise bort i påsken skal du i det minste kunne få ekstra høy hastighet på bredbåndet ditt. Pris for hele påsken kr 198,- Nei, du leste ikke feil. Vi gir deg 4 Mbps i hele påsken for kun 198,- Nei, jeg leste dessverre ikke feil. Hvis du har Bravo, vil den vanlige kostnaden være 13,3kr pr dag. Hvis du bestiller "Quattro Weekend" vil det koste 88kr pr dag. Jeg har problemer med å se hvordan dette kan være et "bra" tilbud. Bestiller du får hele påsken blir det billigere, men likevel ca dobbelt så dyrt pr dag som til vanlig. Hvis NGT virkelig ville fått folk til å bli interessert i høyere hastighet, burde de gitt disse tilbudene til fornuftige priser, slik at mange flere ville giddet å prøve, og på den måten fått lyst på bedre hastighet. Slik det er i dag så tror jeg de fleste med litt matematiske evner velger bort dette "tilbudet". Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Synes det er meget bra tilbud jeg og regnestykket ditt er veldig rart. Delta 3000 koster 800kr/mnd dvs 26.7kr per dag. Bravo koster 400kr/mnd dvs 13.3kr per dag. Quattro Easter koster 200kr for 12 dager blir 16.7kr per dag mao 30kr per dag mao ikke så veldig mye dyrere enn storkundene + du får enda litt raskere linje. Men slutt med regninga. Synes det er mer realt å se på den faktiske kostnaden. 200kr for påska er fett tilbud! Er du sammen 4-5 kompiser som skal ha en miniTG så er det en liten sum for å få en fin linje. Samme gjelder Quattro Weekend. For helgepartys så er det et glitrende tilbud, og 150 spenn? Det er ikke allverdens. Jeg nøler hvertfall ikke med å bestille 4Mbit en helg hvor det skal være dataparty hos meg! edit: du påpeker forøvrig et påska er "dobbelt så dyr" som vanlig, men du får FIRE GANGER hastigheten. Mao mer kbit/krone edit to: Quattro weekend må nesten regnes som 3 dager da, ikke to. Endret 29. mars 2004 av Anders Leipsland Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Enig med Leipsland. Flott tilbud når man skal ha noen folk på miniLAN. Det er kun et tilbud NGT kommer med, det er jo ingen tvang å bruke det, bedre at de har et sånt tilbud enn ingenting. Mener nå jeg Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Klart at det er praktisk til LAN, men LAN er jo en spesiell situasjon. Det jeg reagerte på var fremstillingen av dette som et kjempetilbud. Her er det jo helt åpenbart at det ikke er promotering som er målet, men kun å tjene penger. Jeg tror NGT kunne fått flere abonnenter på høyere hastighetsklasser hvis de hadde vært litt fornuftige i prissettingen her. 4mbit for en symbolsk sum, eller 4mbit gratis en helg, ville skapt langt mer goodwill og PR for selskapet. Jeg ville aldri funnet på å bestille dette i andre sammenhenger enn der jeg desperat trengte båndbredden og trengte den fort, og det er ganske riktig kun på LAN. Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 det er jo helt supert for de som trenger litt ekstra hastighet en sjelden gang, men ikke vil betale for maks hastighet hele året. Vurderer å skifte til NGT selv nå. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 eller 4mbit gratis en helg, ville skapt langt mer goodwill og PR for selskapet. Jeg ville aldri funnet på å bestille dette i andre sammenhenger enn der jeg desperat trengte båndbredden og trengte den fort, og det er ganske riktig kun på LAN. Hvis jeg ikke husker veldig feil hadde de en gratishelg for litt siden. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 NGT har jo hatt gratishelger med 4mbit for folket, for å gi smaksprøver, og 200,- for 10 dager med 4mbit er veldig rimelig synes nå jeg. Vurderer å slå til, for å ha et LAN her i påskeferien. Hadde vært kjekt, og det er liksom ikke snakk om mer enn 20-30 kroner på hver pers:P Lenke til kommentar
Morbid Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Tilbudet er topp det. For de som velger by-påske holder det at bredbåndet lenker deg til datastolen, istedet for barstolen, i tre halvlitere så er regninga betalt. Ngt er såvidt jeg vet, de eneste som kan levere slike dynamiske, forandrelige, linjer, og det er et stort pluss. Kjekt å kjøre porche en gang i blant, vel? God PR har de jobbet lenge med, hadde f.eks 4 mbit i nesten 3 måneder forrige sommer for 600 bobs. Da fulgte det også med endel filmer og annet freeware. NGT ligger stadig et avlangt hestehode foran andre leverandører, tross noe treg kundesupport. Reduksjon av quatroprisen er dog på sin plass. En god ting med NGT er at folket slipper å trygle om mer for penga, det kommer stadig positive og ofte uventede overaskelser til kundene. Motvilligheten til mange av konkurrentene er rent sunnmørsk. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Motvilligheten til mange av konkurrentene er rent sunnmørsk. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Her er quatro bestilt og påske lanet booket. Synes tilbudet frå ngt er kjempeflott, det å kunne auke hastigheiten midlertidig er ein genial ide. mvh JanEirik Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Folk som ikke har lyst til å betale for 3/4mbit's linje hele fuckings året får jo en glimrende sjanse, til å betale selvfølgelig litt mer for en periode enn om du har 3/4mbit's abbo, men det er jo verdt det! Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 det er jo helt supert for de som trenger litt ekstra hastighet en sjelden gang, men ikke vil betale for maks hastighet hele året. Vurderer å skifte til NGT selv nå. *før meg* Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Folk som ikke har lyst til å betale for 3/4mbit's linje hele fuckings året får jo en glimrende sjanse, til å betale selvfølgelig litt mer for en periode enn om du har 3/4mbit's abbo, men det er jo verdt det! Og her ligger vel hele nøklen i tilbudet og. Det er mane som er mer opptatt av alltid på prinsippet og mindre opptatt av hastigheten (bare den er over et visst nivå). Regner med at det er disse (bravobrukere) NGT sikter dette tilbudet inn mot, og da er det greit å betale litt ekstra for å sprite opp påskelanet Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 NGT hadde samme tilbudet i fjor sommer, bare da gikk det over hele juli/august (hvis jeg ikke husker HELT feil). Jeg kan si at jeg ikke kommer til å benytte meg av hverken påsketilbudet eller helgetilbudet, til det er prisen for høy, det er til syvende og sist ikke veldig problematisk med en linje på 1.1 Mbit... Men hvis sommertilbudet kommer tilbake derimot 298,- for to måneder 4Mbit, det blir en helt annen sak! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Huff, når skal folk slutte å syte over dette? *oppgitt* Det jeg reagerte på var fremstillingen av dette som et kjempetilbud. Det som er så "kjempe" er vel at du får det i 10 dager for 200 kroner. Vanligvis får du max en quattro weekend. Her er det jo helt åpenbart at det ikke er promotering som er målet, men kun å tjene penger. Har du vært borti et fag som heter (bedrifts)økonomi? Det NGT har gjort her, er at de har promotert - eller reklamert for if you will - et tilbud de har. Selvsagt er ikke promoteringen målet med promoteringen. Det gir ingen mening whatsoever. Dessuten er ikke NGT en non-profit organisasjon. Det er en bedrift som skaper masse fine arbeidsplasser, og masse inntekter til staten i bytte mot at de leverer en tjeneste for penger! Djez.. Jeg tror NGT kunne fått flere abonnenter på høyere hastighetsklasser hvis de hadde vært litt fornuftige i prissettingen her. 4mbit for en symbolsk sum, eller 4mbit gratis en helg, ville skapt langt mer goodwill og PR for selskapet. Det ville nok skapt masse goodwill og PR om de gav bredbåndet gratis og, men det ville ikke vart lenge. Ser du poenget mitt? Endret 30. mars 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå