A.J Green Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Er det noen som gidder å lage en idiot sikker guide for å formatere en harddisk uten å innstalere OS? Jeg kan ikke bruke Datamaskinbehandling fordi den allerede har OS innstalert Endret 29. mars 2004 av ericthelord Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Spørs hva du mener med formatere. Skal du tømme en disk som nå har OS på, uten å installere på nytt, vil en bootdisk (Alternativt boot-CD) være tingen. Om det er en annen enn OS disken kan den vel formateres fra utforsker (eller tilsvarende program) Formater diskett - pass på å få med systemfilene (Må hake av for dette) Alternativt lage en boot CD i cdbrenne programmet. Reboot med floppy/cd i. Når du booter fra XP CDen får du vel valget reparer. Der har du (tror jeg) mulighet for å bruke format kommandoen. Endret 29. mars 2004 av m-kane Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) format kommandoen??? hva mener du? skal det ikke bare komme reparer så skal man velge hvilken partisjon man vil reparere? det er nemlig her jeg alltid gjør feil.. jeg trykker reparer eller no så begynner den enten å reinnstalere xp uten å slette noe som helst av filmer programmer etc. eller så formaterer den og innstalerer xp jeg har aldri klart å bare slette innmat, og få den slik som da jeg fikk den da jeg kjøpte den Endret 29. mars 2004 av ericthelord Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Ta en titt på denne guiden for å kjøre installasjonsprogrammet: http://www.windowsreinstall.com/install/wi...llw2k/page1.htm Når du ser det tredje vinduet så står det " To delete the selected partition, press D". Deretter er det bare å ta ut CD'en og slå av maskina. Da har du "fjernet" alt som var på disken, slik at den ser helt tom ut for nestemann som skal bruke den. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 den skjønte jeg, takk for svar. håper det ordner seg nå ass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå