TrulsHE Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 I naturfagen på skolen idag hadde vi om transmisjonselektronmikroskop, og etter jeg fikk høre det "korte" ordet tenkte jeg å starte en post her på forumet for å få høre flere slike laaange ord. Kom med dine bidrag. Hadde da helst tenkt å bare ha norske ord, men hvis du har et veldig langt engelsk så kan du sikkert skrive det og. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Fylkestrafikksikkerhetsutvalgssekretariatslederfunksjonene (Norges lengste ord, i følge Guinness' Rekordbok) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Høyesterettsjustituarius (tror det staves slik) Tror det er den lengste tittelen jeg har hørt iallefall Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Superoptikjempefantafenomenalistisk <-- det er en barnesang Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hmm... Intelligenskvotient - iq Onomatopoetikon - lydord Deinolnukleinsyre - DNA (slå meg hvis jeg staver feil på denne) Og klassikeren: Chargoggagoggmanchaugagoggchaubunagangamang Det indianske navnet på en eller annen sjø i madmanland (ja, uniten) Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 hva med: multiplikasjonstabellen Lenke til kommentar
farke Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Deinolnukleinsyre - DNA (slå meg hvis jeg staver feil på denne) Deoksyribosenukleinsyre Ellers er REGNINGER det lengste norske palindrom - dvs. ord som er det samme stavet baklengs. Litt artig Endret 29. mars 2004 av farke Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Deinolnukleinsyre - DNA (slå meg hvis jeg staver feil på denne) Deoksyribosenukleinsyre Ellers er REGNINGER det lengste norske palindrom - dvs. ord som er det samme stavet baklengs. Litt artig Gah! Og jeg som regner meg for en triviageek... Im not wooorthy Lenke til kommentar
the animal Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 hvis jeg ikke husker helt feil så skulle verden lengst or være på 14 millioner bokstaver å den skulle beskrive en del av DNAen vår Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Appelsinmarmeladefabrikkarbeider Lenke til kommentar
Same- Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Termoelektriskradioisotpgenerator Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Tetrahydrocannabinol - Virkestoffet i cannabis... Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 hehe... fant norges lengste ord(det står til og med i guinness!!!) MINORITETSLADNINGSBÆRERDIFFUSJONSKOEFFISIENTSMÅLINGSAPPARATUR. er verdens lengste med 61 bokstaver.... Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Deinolnukleinsyre - DNA (slå meg hvis jeg staver feil på denne) Deoksyribosenukleinsyre Ellers er REGNINGER det lengste norske palindrom - dvs. ord som er det samme stavet baklengs. Litt artig Hva med rotor? Det er kanskje ikke helsnorsk? Navnet Otto er jo også flott. Lenke til kommentar
farke Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Regniner er lenger OVERBULJONGTERNINGPAKKMESTERASSISTENT. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Datamaskinprodusentoversjefsassistentdatter Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Dampskipsundervannsstyrkeprøvemaskinerikonstruksjonsvanskeligheter Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 sekundærsosialiseringsprosessene Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Superoptikjempefantafenomenalistisk <-- det er en barnesang Lurer på om det er norskversjonen av Supercalifragilisticexpialidocious Lenke til kommentar
PeterFisk Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Som KLM-fan må jeg jo nevne disse: Heksachlorofenpraloksalsulfidfosfat Kalsiumchloridporfyriumkarbonatdioksydsalisylporumbator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå