Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt med overklokking?

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har en Asus A7N8X-X, XP2500 CPU, 1024mb twinmos ram og Radeon 9800 pro 128mb.

Det er alt jeg vet. Ville gjerne hatt litt mere fart i pc`n.

Er det noen som har kjenskap til disse tingene som kan fortelle meg steg for steg hva jeg skal gjøre for å klokke dette lettest mulig?

Har hørt at det skal gå ann å klokke en XP2500 til en XP3200. Det fikk ikke jeg til iallfall. Satt den til 200/11 og da skal det være en XP3200, men OS ville ikke starte etter det.

Satt Vcore opp til 1,80 og da startet den, men da ble det veldig varmt synes jeg. Ble også ustabil.

Jeg skjønner ikke halvparten av det som står i bios engang, så det er mye mulig jeg har gjort noe feil. Vil ikke røre noe som jeg ikke vet hva er.

Jeg har overhode ikke peil på overklokking så derfor spør jeg dere her.

Takker for svar..

Fikk 3200 i score på 3D mark 2003 :scared: , så her må det være noe galt også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med å øke minne spenningen et hakk til 2,7 v. Dette går bra, minne skal tåle dette helt uproblematisk. Det sier i hvert fall support avdelingen til PSdata, der jeg har kjøpt min maskin :thumbs:

Prøv også å ha multiplier på 11,5 og instillingene på user defined: Da får du mulightet til å stille inn fsb per mhz. Øk fsb litt om gangen. med vcore til cpu opp et hakk fra default, sånn sirka 1,65 eller 1,70. Så kjører du en torture test (sisoft Sandra el ) som du kan laste ned gratis.

Hva kaller du "varm" Min amd 2600+ har en temp på 58 C :thumbs: går bare bra. Det var noen som skrev her at "temperaturen må ikke bli et mål i seg selv, stabiliteten er den viktigste indikatoren" . Dette har jeg printet på papir og henger nu på veggen ved siden av et bilde av svigermora mi :green:

Endret av Watchtower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...