Prosessoren Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) http://www.konseptbygg.no (menyen øverst hvor bakgrunnsfargen blir blå ved mouseover) Hva er koden for det / hvordan gjør jeg det ? . Endret 29. mars 2004 av Prosessoren Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 vis --> kilde eller view --> source Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) HTML: <span class="meny">Dette</span> CSS: .meny { background-color: #f00; } .meny:hover { background-color: #00f; } Edit: Fyren har brukt to bilder! Juks! Endret 29. mars 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Prosessoren Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 for meg ser det ut som om de har brukt dette : <script language="JavaScript" type="text/javascript"> <!-- if (document.images) { img1off = new Image(); img1off.src = "media/layout/menu_nyeprosjekter_off.gif"; img2off = new Image(); img2off.src = "media/layout/menu_referanse_off.gif"; img3off = new Image(); img3off.src = "media/layout/menu_kb_off.gif"; img1on = new Image(); img1on.src = "media/layout/menu_nyeprosjekter_on.gif"; img2on = new Image(); img2on.src = "media/layout/menu_referanse_on.gif"; img3on = new Image(); img3on.src = "media/layout/menu_kb_on.gif"; } function imgOn(imgName) { if (document.images) { document[imgName].src = eval(imgName + "on.src"); } } function imgOff(imgName) { if (document.images) { document[imgName].src = eval(imgName + "off.src"); } } //--> </script> VIL det si at jeg må bruke Java for å få det til ??? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 VIL det si at jeg må bruke Java for å få det til ??? Java og Javascript er to vidt forskjellige ting, men CSS er fint! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 HTML:<span class="meny">Dette</span> CSS: .meny { background-color: #f00; } .meny:hover { background-color: #00f; } Edit: Fyren har brukt to bilder! Juks! :hover funker kun på a elementer i IE HTML: <a href="link/adresse.htm class="meny">Linktekst</a> CSS: a.meny { width: [i]n[/i]px; height: [i]n[/i]px; display: block; color: #farge; background: #bakgrunnsfarge; } /* VED MOUSEOVER: */ a.meny:hover { color: #farge; background: #bakgrunnsfarge; } Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) funker :hover på en <span> i IE?? too late.... as I thought Endret 29. mars 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 :hover funker kun på a elementer i IE Ja, tenkte jeg skulle si det, men jeg vil at hat mot IE skal komme uten at jeg skal nevne det for folk Hvorfor ta hensyn til IE-brukere? Det er jo ikke så mange... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Ja, tenkte jeg skulle si det, men jeg vil at hat mot IE skal komme uten at jeg skal nevne det for folk Hvorfor ta hensyn til IE-brukere? Det er jo ikke så mange... Du er en kjernekar, - en slik man trenger flere av i samfunnet.....!!! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Endret 29. mars 2004 av SirIce Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Du er en kjernekar, - en slik man trenger flere av i samfunnet.....!!! Takk i like så! Det skal en kjernekar for å kjenne en kjernekar! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Ja, tenkte jeg skulle si det, men jeg vil at hat mot IE skal komme uten at jeg skal nevne det for folk Hvorfor ta hensyn til IE-brukere? Det er jo ikke så mange... Du er en kjernekar, - en slik man trenger flere av i samfunnet.....!!! ...så må du tenke på at IE er den mest brukte browseren blandt folk som ikkje har peiling, ergo bør du tilpasse sidene dine til å funke for alle - også idioter med IE Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) også idioter med IE Jamfør et innlegg på side 327 i cafèen vil jeg be deg om å ikke utdype denne påstanden noe mere og heller håpe på at minst mulig folk så det. Endret 30. mars 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 også idioter med IE Jamfør et innlegg på side 327 i cafèen vil jeg be deg om å ikke utdype denne påstanden noe mere og heller håpe på at minst mulig folk så det. IE er dårlig, fordi det er gammalt, og har dårlig støtte for CSS. Dette gjør at folk som skriver sider med CSS basert design/layout, ofte må gå unødvendige "omveier" for å få ting til å funke skikkelig. Einaste grunnen til at IE er så masse brukt som det er, er at "mannen i gata" ser på IE som "internett" - og ikkje som en browser. Dei har ikkje peiling nok til å skaffe seg en ny browser. Nestenmonopol er teit! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 også idioter med IE Jamfør et innlegg på side 327 i cafèen vil jeg be deg om å ikke utdype denne påstanden noe mere og heller håpe på at minst mulig folk så det. IE er dårlig, fordi det er gammalt IE6 er ei gammelt. Det kjører en egen (og sjølvsatt) standard, noe som er negativt, men det betyr ikke at det er gammelt fordet.. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 også idioter med IE Jamfør et innlegg på side 327 i cafèen vil jeg be deg om å ikke utdype denne påstanden noe mere og heller håpe på at minst mulig folk så det. IE er dårlig, fordi det er gammalt IE6 er ei gammelt. Det kjører en egen (og sjølvsatt) standard, noe som er negativt, men det betyr ikke at det er gammelt fordet.. IE har ikkje utviklet seg en døyt på 4 år... Det er den mest ræva browser gjennom tidene. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 **multiqoute** IE har ikkje utviklet seg en døyt på 4 år... Det er den mest ræva browser gjennom tidene. helt enig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå