TettSpaden Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Er det noen som har kjøpt noname cdr spindelpakka; Noname CDR sølv 80min 100-pack bulk hos multicom, som kan fortelle meg om de er brukendes eller ikke? På forhånd Takk Lenke til kommentar
Loko Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 de er ikke å anbefale! de har høy feilbrenningsprosent. de har også en tendens til å skalle av det øverste laget på oversiden av CD'a... Jeg ville heller kjøpt SMART BUY sine CD'r. De er jeg veldig fornøyd med. De har liten feilbrenningsprosent, er billige, finnes også på spindel! Lenke til kommentar
DjShugaA Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 ikke kjøp ikke kjøp Ta heller MMORE CD-er Lenke til kommentar
Hoggorm1 Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg har brent 150 noname plater til et prosjekt nå uten å brenne en eneste feil. Det er bare tull å kjøpe noe annet, det er programvare, ikke-brennbart media og folk som ikke kan bruke brenneren som gjør feil. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Må si meg forholdsvis enig med Hoggorm1. Har brennt flere hundre NoName cd-er uten mye feilbrenning (som en følge av selve cd-platen). Har vel hatt større problemer med kvalitets-cd'er. Men så var det langvarig kvalitet da... Tviler på at en cdr til 10 kroner og en til 3 kroner har samme kvalitet. For data som er viktig må man uansett lagre på flere medium og flytte over gammel backup til nytt backup-medium med jevne mellomrom. F.eks. fra cdr til dvd når det blir vanlig. Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Mine flasser!!!! Feilbrenning er heller ikke noe ukjent fenomen.... KJØP OG LØP(Tilbake)!!!!!! Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg kjøper nonames fra flexi-data. Problemløst! Mindre enn en av hundre brente cd-er virker ikke. Jeg prøvde også med noen fra datorbutiken, men de sugde - takla ikke mer enn 670 mb, selv om de var rata til 700 mb. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Har brukt en noname 100 spindel og de gikk veldig greit med det. Alle platene virket fint, men min erfaring er at de tåler lite håndtering før de hakker i cd spillere. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-03-31 23:46, Hoggorm1 skrev:Jeg har brent 150 noname plater til et prosjekt nå uten å brenne en eneste feil. Det er bare tull å kjøpe noe annet, det er programvare, ikke-brennbart media og folk som ikke kan bruke brenneren som gjør feil. Litt kjepphøy hva? Mange noname plater er rett og slett noe skikkelig dritt, kjøpte en pakke for en 5-6 uker siden, og mange har begynt å flasse av. For noe dritt. Kanskje jeg som ikke har peil, da! LOL! Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg hadde en pakke med Noname 700MB (16x) fra Komplett og sammenlignet med en MMore 700MB 16x med programmet CDRid. Det var nøyaktig samme plater, laget av Multi Media Masters Machinery ettellerannet. Eneste forskjellen var at MMore-platen hadde et ekstra lag oppå med logo, striper til å skrive på osv. Men kjøpte en boks med MMore 700MB 32x nå, de var laget av en annen produsent. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Det kan godt hende at nonameCD'ne ikke feilbrenner så ofte men så er det jo slik at de fleste her har brennere med burnproof.... Men uansett så må man tenke litt på leseytelsen på CD'ne. de noname cd'ne jeg har bruker jeg et ekstra par minutter på å kopiere over til disk en hva jeg bruker på andre (bedre) merker. CD'ne er vanskeligere å lese en hva andre er! Lenke til kommentar
fondus Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 16:55, Loko skrev:Det kan godt hende at nonameCD'ne ikke feilbrenner så ofte men så er det jo slik at de fleste her har brennere med burnproof.... Men uansett så må man tenke litt på leseytelsen på CD'ne. de noname cd'ne jeg har bruker jeg et ekstra par minutter på å kopiere over til disk en hva jeg bruker på andre (bedre) merker. CD'ne er vanskeligere å lese en hva andre er! Etter jeg leste denne artikkelen, prøvde jeg det ut og fant ut at en .avi fil på 700 meg på en 80 mins Precision burn pro cd bruke 2min30 sec mindre tid på å kopiere til harddisk enn en noname cd :sad: Det var ille. jeg har 200 noname CD-er :sad: Lenke til kommentar
Tullingen Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 NoName cdr er ikke å anbefale jeg fikk et innfall for en stund siden og putta 1 noname, 1 verbatim og 1 original audio-cd (mcmusic eller no) i oppvaskemaskina og satte på. audio-cd'en og verbatim cdr'en ble bare rene og fungerte ganske bra etterpå men noname cd'en ble helt blank og gjennomsiktig som en plexiglass-plate. dette beviser vel kanskje at noname ikke er spess slitesterke.. eller.no neste gang jeg husker på så skal jeg teste samme 3 cd-typene men da med å legge dem i solskinn i noen timer =D Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Herregud alltid kommer detta temaet opp.... kjøp 10pakk med 80min 24x CD-er på landmark kr 49, jeg har aldri brennt feil med de! Følger med cover også! det er da **** ikke vitsi og bestille og masse drit, skjerpings a! -VeNoM Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Ville nå bare si at det faktisk bare er 67 fabrikker som produserer brennecder her på jorda.... noname er altså vanlig brennecd'er uten en "merke" label.... grunnen til at de ikke tåler like my er at labelen som ligger oppå beskytter :grin: :grin: :grin: Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Vel, både NoName disketter og CD'er har jeg brent meg på mange ganger. Husker for en god del år siden, kjøpte jeg 100 disketter for 499,- kroner. "For en bra deal!" tenkte jeg. Da jeg tilslutt hadde gått igjennom alle diskettene satt jeg igjen med ca. 60 stk som ikke funket etter første turen i floppy'n. Men magnetisk media er jo selvfølgelig mere følsomt en optisk media, da. Uansett så får jeg bra deals på CD'er (halv pris), så for min del, så tenker jeg ikke lenger så mye på det. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Det kommer vel litt an på bruken også, eller? Bruker Clas Ohlsson noname cd'er på jobben, stort sett brukes de som store disketter og kastes etterpå allikevel. Bruker samme greiene til mp3 i bilen og sånt også, de spilles i noen uker og kastes (forresten fine å skrape vinduer med!) Til mer varige ting som backuper, ting å ta vare på, bra musikk etc bruker jeg "ordentlige" cd'er - merker akkurat som noen skrev klar forskjell på overføringshastigheten, og det kan se ut som noen noname superbilligcder tåler tiden dårlig også ettersom mange gamle (noen år) cd'er ikke kan leses skikkelig - men har aldri hatt problemer med brenningen. Lenke til kommentar
ØSTEN Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Jeg trodde alle som kunne litt om cd-brenning holdt seg til Verbatim jeg... Bare man ser stygt på en noname-cd så skaller jo refleksen av... Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Har stort sett aldri hatt problemer med å brenne no-name cd'er. Men jeg fant fort ut at noe kvalitets-lagringsmedium. Mistet mange filmer på denne måten. Sjekket opp ca 20 filmer jeg brant for ca 1 år siden. 5-6 av dem var fortsatt ok. Og de har bare liggi i et cd-album hele tiden. Bruk heller 1 kr xtra pr plate. (men det kommer jo ann på bruksområde, som bruk og kast er de ypperlig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå