Gå til innhold

Shuttle SN8G4

progod

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en Shuttle SN8G4 med hovedkortet som følgte med! I denne pcen er det også Amd64 3200+, Radeon 9800NP, 1024 DRR-DIMM Ram, og en Seagate harddisk. Men jeg tror ikke noen av de andre delene har noe med feilen på pcen min.

Beskrivelse av feil:

Når jeg skal boote opp, blinker bare den blåe lampen forran som gjør tegn på at pcen skal boote opp. Så bare stopper den helt opp kan skruer seg av. Alle viftene i pcen begynner å bevege på seg litte granne (CPU og GPU). Så bare stopper de opp. For at jeg kan prøve å boote opp pcen igjen må jeg dra stickkontakten ut og vente 10sec og plugge den inn igjen, men da skjer det samme. For en stund siden ga jeg opp og satte pcen til "nedstøvning". Til slutt ble jeg lei av å vente at den skulle dø så jeg prøvde å kjøre den opp igjen. DA STARTA DEN! Jeg spilte litt emd pc den dagen. Så slo jeg den av, sov og gikk på skolen. Men da jeg kom hjem igjen da ville den ikke boote opp slik som jeg forklarte i sta. Jeg dro til en venn med to pcer. Skulle teste om den funka der siden jeg har en veldig høy spenning hjemme som ligger på omtrent 240 Volt. 20 mer volt en normalt! Men den funket ikke der så jeg lot den stå til hviling i litt over 24 timer. Da tok jeg pcen med meg hjem å skrudde litt på den for å skjekke om det var noe feil. Fant ingen feil så jeg prøvde å trykke inn alle stormkontaktene til hovedkortet årdentlig. Så ut som alle de satt dønn fast. Derreter tok jeg pcen opp på rommet mitt og DA STARTA DEN IGJEN! Så spilte jeg mye med dem og så stakk jeg for å sove og gikk på skolen. Men da jeg kom hjem i dag! Så ville den ikke virke. Nå prøver jeg å sette den på såkalt hviling i litt over 24 timer til for å skjekke om det virker.

Spørsmål:

Det jeg lurer på er om dere vet hvordan jeg kan få fikse dette? Om dere vet hva som er feil!

Takk:

På forhånd takk, Ken Grønnbeck.

Alle hjelp eller tips tar jeg varmt imot gjør alt for å få igang pcen igjen før TG ellers må jeg dra på TG med en svett laptopp og en ødlagt shuttle som jeg skal prøve å få reparert der!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...