Gå til innhold

Missing dll files...

Anbefalte innlegg

Har et lite problem [:blush:); etter å ha installert Alcohol 120% på min familie så har jeg fått endel problemer... Når jeg starter opp maskina så kommer det opp noe om at maskina ikke finner noen .dll filer , og noen av disse hørte til i brenneprogrammet nero, (f.eks. image.dll...) . Jeg kommer meg ikke på internett med den maskina, det står; ''Internet Explorer kunne ikke åpne måsiden'' , og da lurer jeg på hva dette har med Alcohol 120% å gjøre`?? Håper på noen fornuftige svar... har litt problemer her så jeg surfer på mammas skole laptop... :blush: ...

EDIT: har forresten sett på dll-files.com etter noen filer... nå får jeg også en melding som sier ''Programmet kan ikke starte fordi NeroErr.dll ikke finnes. det problemet kan la seg løse ved å...''+ at jeg ikke finner NvCpl.dll ...

Endret av leif_per
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

beklager at det tok så lang tid før jeg svarte...

over til saken; jeg har prøvd å slette dem, restarte, installere på nytt, restarte , men til ingen nytte, jeg er blitt temmelig lei av å ikke ha internett, så jeg håper noen her kan hjelpe, det ser ut til at det har noe med rundll32.dll(?) og rundll.exe (vet ikke om det var .dll på den første men noe sånt....) håper på svar... gidder ikk formatere...

Lenke til kommentar

Du trenger ikke formattere .

Sett inn xp cd'en installer med "repair installation" .

Alle hotfixer og oppdateringer må dog legges inn på nytt .

(hvis du ikke har en slipstreamed xp cd med alt siste på da..)

PS! Husk å være frakoplet bredbånd ved reinstallasjonen.

Aktiver xp-firewall etter utført reinstallasjon og før du tilkopler nett ,

og går til windowsupdate .

.....

Lenke til kommentar

det som er saken, er at jeg gjerne skulle gjort dette hvis jeg hadde xp cd... det er familie maskina det er snakk om (ibm) så det var bare med recovery cd, men jeg gidder ikke begynne å recovere, for da mister jeg alt jeg har innpå... (har det meste på cd men gidder ikke laste ned GFX kort drivere osv.)

Lenke til kommentar

Manglende dll filer kan løses ved å kopiere dem inn

der de skal ligge . Deretter eks.

start - run

regsvr32 "C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCBUI.dll"

Mistet internet , vel vanskelig å fixe sånt uten å gidde reinstall .

...............................................

"There is no smoke without fire"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...