Gå til innhold

Ny AMD 64 Gaming PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, "vent på"-osv osv vil jo alltid dukke opp, har allerede ventet litt for lenge, begynner nå å bli lei av å spille på en pc som ikke fungerer skikkelig.

Det blir jo det samme som å si vent på nye skjermkort fra nvidia/ATI slik at 9800XT/Pro faller i pris, vent på DDR2, vent til alle spilll støtter 7.1 lydkort, vent til AMD64 FX faller i pris...

Når kommer Nforce3 250, og er ikke de spesiallaget for amd64 FX prosessorene? Da stiger prisen enda litt lenger i så fall...

Lenke til kommentar
Er nå lei av en Dell Inspiron som aldri funker som den skal, så nå er det på tide med en PC, 99 % for spilling. Har lite peiling når det gjelder minne, så litt på pris der. Har til nå funnet dette på komplett: (Orket ikke noe lengre roting rundt med prisguiden enda)

Fra komplett.no:

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Vår pris: kr 2.050,-

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 10000RPM 8MB cache WD740GD

Vår pris: kr 1.995,- *SYSTEMDISK*

Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA S-ATA/150 8MB cache 7200RPM

Vår pris: kr 1.095,-

Asus K8V SE DELUXE Hovedkort Socket 754 K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid

Vår pris: kr 1.346,-

NEC DVD-brenner IDE ND-2500A, Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

Vår pris: kr 895,-

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

Vår pris: kr 2.179,-

2 x Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns

Vår pris: kr 1.290,- x 2= 2580

Totalt 12245,-

Fra microplex.no:

FSP35060PN Fortron/Source, 350W, ATX12V

- med 12 cm. vifte

595,00

PC6070A Lian Li Miditower, Aluminium, Støydempet

1 995,00

Totalt med kabinett:

14730,-

EDIT IGJEN: Lagt inn kabinett + PSU + Minne (Ikke TwinX hvis dette ikke er nødvendig), noe mer jeg trenger?

Har en 19 tommer Samsung-monitor stående, mus og tastatur har jeg vel nok av.

Det jeg lurer på:

Er lite innom overklokking osv, så jeg regner med lite bruk for ekstra vifter/kjølere?

Håper på noen snarlige tips, lønningsdag i april nærmer seg ;)

Ser helt herlig ut, absolutt ingenting å peke på.

Happy gaming! :thumbup:

Lenke til kommentar

Asus K8V Deluxe og SE Deluxe - forskjellen her er at Deluxe (uten SE) har 3Com nettverksløsning og skalerbar systembus (SE har Marvel nettverksløsning og fast systembus 800 Mhz).

Se Deluxe er en "lettere" av Deluxe men jeg tror ikke noen vil merke forskjellen fra den ene til den andre. Dette med SE høres jo bedre ut men produsentene av skjermkort har lært oss noe annet.

Jeg har derfor endret min bestilling og går for Asus K8V Deluxe hovedkort.

Lenke til kommentar
Hei.

Kva med å bruke eit hovedkort med nforce 3?

du får Gigabyte K8NNXP nForce3 150 ATX/S-ATA/LAN/LYD/Firewire/ til 1700kr på hardwarebutiken.

Hmm, skal se litt på det, takk for tipset :)

På vei til jobb nå, du har ingen linker med noen tester hvor de nevnte hovedkortene er involvert?

Lenke til kommentar
Vel, "vent på"-osv osv vil jo alltid dukke opp, har allerede ventet litt for lenge, begynner nå å bli lei av å spille på en pc som ikke fungerer skikkelig.

Vel, når du går for 1. generasjon av en CPU, samt de aller første brikkesettene til dette, kan du egentlig i praksis bare glemme at du vil ende opp med en "spille PC som fungerer skikkelig". Barnesykdommer er det nok av uansett om det er Intel eller AMD's produkter. Jeg ville heller aldri funnet på å kjøpe en Prescott 1. generasjon nå.

AMD 64/Opteron/FX-kjernen er en veldig potent CPU-arkitektur, og i 2. generasjon og med nye chipset, kommer den sikkert til å bli en "killer". Men skal du ha en rask og stabil gaming PC akkurat nå, gå heller for en P4 2.8 northwood(klokkes lett til langt over 3Ghz) på i875 chipset (eller i865 om du vil spare litt penger).

;-S

Lenke til kommentar

Vel sadolf, alt er bedre enn det jeg sitter på nå, tror jeg kommer til å bli storfornøyd så sant ikke komponentene er demolert i posten, si det sånn. Er nå lei av å vente, så jeg får ta dette som en erfaring, og jeg kommer utvilsomt til å oppgradere da det trengs uansett. Blir det noen hardware-feil nå, får jeg bare ta det med meg til neste gang jeg bygger/oppgraderer :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt. Til de som synes det er lurt å vente på nForce3 250 så husk for all del på at også denne løsning skal ha sin periode med barnesykdommer etc.

AMD64 for sokkel 754 har tross alt vært på markedet nå en tid og man får vel kalle løsningene i dag for 2. generasjon. Det vil ta i hvert fall 6-8 måneder før nForce3 250 er der hvor AMD64 på sokkel 754 er i dag.

Så folkens - løp og kjøp. :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå har jeg bestilt. Til de som synes det er lurt å vente på nForce3 250 så husk for all del på at også denne løsning skal ha sin periode med barnesykdommer etc.

Kan vi ikke si at nForce3 150 var en eneste stor barnesykdom da? Anandtech virker da unektelig ganske så fornøyd med hket de prøver...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...