Gå til innhold

Ny AMD 64 Gaming PC

Anbefalte innlegg

Damn, ser ut som om jeg ender opp med Lian Li som kabinett, med den Antec strømforsyningen, var egentlig det siste jeg ventet å bruke såpass penger på...

Jeg forstår det som at Lian Li+strømforsyning fra Antec ikke er noe man trenger eksamen fra NTNU for å kombinere? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra... har bare gjort noe basic montering så langt, tenkte bare på avanserte koblinger av ukjent slag. Tror faktisk jeg ender opp med kabinett + strømforsyning som Snorreh anbefalte tidligere, vi får se.

Lenke til kommentar
Var bare skeptisk til integrert lydkort jeg, funker det greit nok på dette?

Ac'97 5.1 som er innebygget fungerer utmerket.

Så lenge du har aktive høytalere har lydkortet lite å si...

Det er det dummeste jeg har hørt på ganske lenge.

Jeg hadde et innebygd lydkort på mitt ASUS A7V333, og da jeg oppgraderte til Audigy2 var forskjellen som natt og dag. Helt utrolig...

Jeg vet ikke om det er samme chippen som sitter på de nyeste ASUS kortene (det skal vel noe til), men å påstå at lydkortet ikke har betydning for lydkvaliteten er TULL. :mad:

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Corsair XMS3200 DDR-DIMM 1024MB PC3200 64Meg x 8, CAS 3-4-4-8, 400MHz, 6ns

Jeg ville ha byttet til dette minnet for å kunne utnytte 800MHz bushastighet (du må ha to RAM brikker for å få til dette!) :

Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200LLPRO DIMMs

Lykke til! :thumbup:

Harryhoover

(Støvsugerselger)

Lenke til kommentar

Norek anbefaler Corsair XMS3200 512MB CAS 2-3-3-6-T1 til Asus K8V Deluxe. Det skal ikke være nødvendig med TwinX da du ikke skal kjøre dual channel på AMD64. Dette fikk jeg opplyst pr. telefon i går.

Lenke til kommentar

Yikes, var ikke helt klar over det med 2 x RAM brikker osv, man lærer noe nytt hver dag... Og, skal oppdatere litt i løpet av dagen, men da komplett med kabinett + strømforsyning. Takker igjen for gode tips.

Lenke til kommentar
Norek anbefaler Corsair XMS3200 512MB CAS 2-3-3-6-T1 til Asus K8V Deluxe. Det skal ikke være nødvendig med TwinX da du ikke skal kjøre dual channel på AMD64. Dette fikk jeg opplyst pr. telefon i går.

Du gidder ikke utdype hvilken betydning/sammenheng Dual Channel har med mitt oppsett? Fant ikke noe på det etter et kjapt søk...

Lenke til kommentar

Her skriver EnD.R.E. om AMD64 som ikke støtter Dual Channel.

Det er bare et prisspørsmål - 2x512Mb skal fungere helt greit.

Denne går snart til bestilling:

Asus K8V SE deluxe

2xCorsair XMS3200 512Mb CAS 2-3-3-6-T1

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128 Mb

2xWestern Digital Raptor 36,7Gb S-ATA 10.000 RPM

1xSamsung SpinPoint P80 160Gb 8Mb IDE ATA/133

Jeg skal poste eventuelle problemer her - får leveransen rett over helga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...