Gå til innhold

Ny AMD 64 Gaming PC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Sitter jo på Amd 64 3000+ selv, og det er jo en sinnsykt rask maskin, spiller 2-4 timer online hverdag, hakke angra ett sekund på at jeg kjøpte den. Vel, jeg bruker Power Color ATI 9600xt 128MB og jeg spiller nå demoen Far Cry på high og very high settings, funker fint som f*** det altså :thumbs:

PS: mens jeg tvinner tommler til til ATI R420 eller nv40 er ute på gata :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo litt lat, hadde håpet å få tak i et brukbart kabinett uten å måtte anskaffe alt av eksterne vifter/PSU osv osv, og Lian Li koster jo flesk... Hmm, mer edit av post kommer vel snart :p Takker for tipset angående RAID forresten, kanskje jeg får revurdere den litt.

Lenke til kommentar

Frank: Hehe, høres bra ut. Det går 2+ timer online hver dag, fra midten av april blir det garantert mer, mens det roer seg ned til sommeren. Får nok se over en del fler tester før jeg bestemmer meg, ble mye tips på en gang dette her :p

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Frank: Hehe, høres bra ut. Det går 2+ timer online hver dag, fra midten av april blir det garantert mer, mens det roer seg ned til sommeren. Får nok se over en del fler tester før jeg bestemmer meg, ble mye tips på en gang dette her :p

Eller kjøp amd 64 3000+ extended u/ skjerm på komplett til ca 10500, da får du jo alt med på kjøpet inkl garanti :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
350 VA UPS holder ikke til en moderne høyytelses-PC. 500 VA er minimum, og selv det er jeg usikker på. Bedre med for stor UPS enn for svak.

Å ha en UPS på 500 VA er jo å overdrive litt da, man trenger jo strengt talt ikke mere enn 420 VA, hvis da ikke du skal drive ett atomkraftverk :hmm:

Lenke til kommentar

Bah, finnes det ikke et bra kabinett MED vifter, MED 350+ W strømforsyning og som er rimelig støysvakt? Kan da ikke være så vanskelig å finne :p

Frank: Var det et eget pakketilbud de annonserte et eller annet sted?

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Bah, finnes det ikke et bra kabinett MED vifter, MED 350+ W PSU og som er rimelig støysvakt? Kan da ikke være så vanskelig å finne :p

Frank: Var det et eget pakketilbud de annonserte et eller annet sted?

De har vel det ennå, men jeg kan ikke finne det etter den omleggingen av siden deres, så ta telefonen og ring dem i morgen, det er jo det beste :thumbup:

Lenke til kommentar

Det med UPS er enda litt usikkert, hvis det skranter på kronene til slutt så er vel det det første som går ut av oppsettet, har ikke hatt strømbrudd her på 1 måned etter at de var og triksa litt i sikringsboksen.. Hmm, blir sittende lenge i kveld ser jeg :p

Lenke til kommentar
Bah, finnes det ikke et bra kabinett MED vifter, MED 350+ W strømforsyning og som er rimelig støysvakt? Kan da ikke være så vanskelig å finne :p

Hvorfor tenker du i det hele tatt på 350 W strømforsyning? En 350 VA UPS vil bare slå seg av hvis den blir bedt om å levere noe i nærheten av så mye.

Lenke til kommentar

EasyR:Vel, 350 W var noe jeg plukket opp på et annet forum et sted når det gjaldt nye high-performance gaming PC'er, det "lønte seg å ha". Grunnen til at jeg valgte 350 V UPS var fordi jeg ikke visste bedre, som du sikkert har sett så har jeg plukket opp en del tips her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hvorfor tenker du i det hele tatt på 350 W strømforsyning? En 350 VA UPS vil bare slå seg av hvis den blir bedt om å levere noe i nærheten av så mye.

Min PSU er på 300VA og den trekker pc'en min lett som det, den er dønn stabil

Lenke til kommentar

har en amd a64 3000 men så langt er det ikke mye mere en den

intel p42.4-533 jeg har slå deg til ro med en underdog pc og nyt øl for

de pengene du ikke brukte på den råeste pcèn :D

snodig hvor folk her hyler og skriker !!!!!!

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Hehe airguard; Er så heldig å ha tjent noen ekstra kroner (endelig), så det skal ikke gå utover utepilsen etterhvert ;)

Har nå levd med underdog-pc stort sett siden jeg begynte å spille for drøye 14-15 år siden, på tide å skaffe seg noe skikkelig, hehe.

Kommer snart ny edit av initial post.

Lenke til kommentar
Min PSU er på 300VA og den trekker pc'en min lett som det, den er dønn stabil

Jeg mistenker at du blander sammen ting her.

PSU = Power Supply Unit (vanlig strømforsyning), kapasitet oppgis vanligvis i Watt

UPS = Uninterruptable Power Supply (backup batteri), kapasitet oppgis vanligvis i VoltAmpere

En 300 W PSU/strømforsyning vil helt fint klare de fleste PCer. En 300 VA UPS har ingen sjanse på en gjennomsnittlig PC under full load og en stor skjerm.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Ok, da var PSU/UPS ute av verden; Byttet litt harddisk oppsett, kunne kanskje fungere bra... Kabinett gjenstår, orker ikke altfor mye bry med ekstra vifter osv osv

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...