Skurk Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Topic'en sier vell egentlig alt. Har en IBM Deskstar 180GXP 120GB som har begynt og oppført seg merkelig Jeg sletter masse filmer, spill og diverse men får ikke mere harddisk plass Er det HD som har begynt å gidd seg eller bare software/Windows feil? har XP pro. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Du har ikke Norton Internet Security 2004 vel? Isåfall tar Norton protected søppelbøtte _masse_ plass... Tøm denne eller slå den av isåfall. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) tøm papirkurven Nei bare tuller... det høres merkelig ut. Jeg husker en annen som hadde samme problemet for lenge siden, men jeg husker ikke hva som var løsningen. I alle tilfeller er det neppe noe hardware feil. I første omgang, ta en full scandisk sjekk for å eliminere enkle feil i filstrukturen på harddisken. -Stigma EDIT: Som superdigg sier så kan noton lage et slikt problem. Det ser ut som du sletter papirkurven, men det eneste den gjør da er å flytte data fra søppelkurven til norton søppelkurven. Eneste forskjellen er at norton søppelkurven kan settes til å tømme gammle data når disken nermer seg full, eller etter så og så lang tid osv. Personlig synes jeg bare det er irriterende. Jeg føler ihvertfall ikke at jeg trenger å bekrefte sletting av data 3 ganger før det faktisk skjer Endret 29. mars 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Windows kan reservere mye plass til papirkurven og Systemgjennoppretting. Lag et nytt opprettningspunkt, slett de gamle dersom du har, og juster størrelsen på papirkurven og komprimerings-raten i den, 10 % holder. Juster Internett cashe'n, og tøm den. Den kan være bli mange GB dersom den bestemmes av Windows. Sjekk også virituelt minne innstillingene. 1,5 ganger RAM størrelsen burde være nok, alt annet kan være bortkastet. Lenke til kommentar
Skurk Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Har Norton ja men på annen HD. har kjørt scandisk, men får ikke kjørt defrag grunnet for lite diskplass like langt da skal formatere å instalere XP igjen om noen dager hvis ikke noen veit problemet mitt å se om det hjelper. Edit: Har OS på annen HD. Prøvde å slette noe her å samma problem er vell no kjip OS feil eller nå sånt da? Endret 29. mars 2004 av Skurk Lenke til kommentar
notarget Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Det burde hjelpe ja. Men du har vel tømt papirkurven Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Har Norton ja men på annen HD. har kjørt scandisk, men får ikke kjørt defrag grunnet for lite diskplass like langt da skal formatere å instalere XP igjen om noen dager hvis ikke noen veit problemet mitt å se om det hjelper. Edit: Har OS på annen HD. Prøvde å slette noe her å samma problem er vell no kjip OS feil eller nå sånt da? Beklager om jeg misforsto, men om du har norton installert så vil norton protected recycle-basket gjelde for alle harddiskene din som default. Sjekk instillingene på denne. -Stigma Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Høyreklikk på søppelkurven og velg empty norton protected files. Det skulle fiske biffen. Lenke til kommentar
Skurk Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Har nå formatert og det ser ut som problemet er borte men hva skal jeg gjøre for å få tilbake de GB som forsvant sporløst før jeg formaterte? noen fine HD prog der ute? Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvis du vil ha tilbake ting som ble borte under formatering som du glemte å ta kopi av kan du bare bruke et enkelt lite program. Jeg har brukt Restorer2000Pro dette har jeg brukt til å hente tilbake masse filmer som jeg har slettet, men villle ha senere. Problemet er at når du lagrer noe på disken lagres det i to lag, og når du sletter noe blir det slettet fra det ene laget. Og det er herfra Restorer henter filene. Men hvis du har nylig innstallert noe eller lagt inn noe på harddisken er det stor fare for at de filene er skrevet over siden hd blir skrevet til i to lag, men slettet fra i ett. Dette var sikkert veldig rotete men jeg håper det hjelper Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Var ikke nødvendig å formatere da. Garanterer deg at de "tapte" gb'ene ville kommet tilbake hvis du tømte Norton Protected Files Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå