AutoExec Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 hei.. jeg har P4 HK der chipsetet er en stor firkant med en liten chip i midten (ca 1x1 cm) og noen få bittebittesmå chiper plassert tilfeldig rundt den igjen.. Jeg har altså limt vannblokka til denne med termisk lim, men for en stund begynte jeg å høre noe lyd fra HK'et.. (kan være fra chipset.. er ikke helt sikker). Det høres ut som om det er noe som kortsluttes. Og nå har tempen også begynt å stige. Den startet med å ligge stabil på 23 grader, men ligger nå konstant på 33 grader. PC'en har også fått en tendens til å henge seg helt opp etter en tid, så jeg må resete maskinen helt.. Er litt redd for at limet jeg brukte skal ha kortsluttet noen av de bittsmå chipene.. Limet jeg brukte var arctic alumina.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Du har ikke sølt lim på kretsene ved siden av chip'en da? Dette kan forårsake litt spraking Det med temperaturen kan være at du har brukt for mye lim, og at lime holder på varmen istedet for å sende det til blokken... Det med at den henger seg kan komme av at du har sølt lim, sjekk det. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) ok, men har du noen tips om hvordan jeg skal få av blokka da.. sitter jo som balle edit: tror ikke det er fordi det er for mye lim.. da hadde ikke temperaturen vært så fin i begynnelsen heller skulle jeg tro Endret 29. mars 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hva slags type lim har du limt den med da? Er mange forskjellige metoder for å løsne forskjellige typer lim... Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Limet jeg brukte var arctic alumina.. edit: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASAATA5G Endret 29. mars 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Aha (litt sløv idag), da vil litt isopropanol alkohol fungere fint, du kan gni litt forsiktig med en q-tip, eller papir så løsner det etter hvert... Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 ok, hvor var det man fikk tak i det igjen? apoteket? har hørt om det før på forumet.. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 uansett: takk for hjelpa skal poste når jeg ser hvordan det går.. om temperaturen går ned igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå