H Melk Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg lager litt musikk på dataen min en gang i blandt (vil du høre, sjekk signaturen min). Noen som har noen gode forslag til noen ikke så alt for dyre (litt enkle) musikkprogram? Ikke så langt ned som Ejay da . Men noe med litt effekter og sånn. Nå bruker jeg: Magix Music Maker Generation 6 special. Funker greit det . Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) hva med Fruityloops? Bruker det selv avogtil, men er kanskje ikke det letteste programmet å få noe "bra" ut av Endret 29. mars 2004 av praut86 Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Reason er et rimelig godt program Ka program er det du bruker? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 hva med Fruityloops? Bruker det selv avogtil, men er kanskje ikke det letteste programmet å få noe "bra" ut av Joda. Bare å bruke VST instrumenter istedenfor samples, og kjøre skikkelige DX/VST effekter, så kan resultatet bli meget bra. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) gå for fl studio (nyeste versjon av fruity loops) det er ett av de beste synes nå eg då Ikkje så vanskelig som ryktene vil ha det til heller... eg er 14år og bruker fl studio og kan ikkje sei at det er spesielt vanskelig med vsti når du har brukt det ei lita stund... Endret 30. mars 2004 av e321 Lenke til kommentar
H Melk Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Jeg lastet ned FLStudio, men ble litt skuffa. Tror jeg bruker mitt vanlige prog. jeg! Lenke til kommentar
INTERcEPTOR Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Jeg lager litt musikk på dataen min en gang i blandt (vil du høre, sjekk signaturen min). Noen som har noen gode forslag til noen ikke så alt for dyre (litt enkle) musikkprogram? Ikke så langt ned som Ejay da . Men noe med litt effekter og sånn. Nå bruker jeg: Magix Music Maker Generation 6 special. Funker greit det . Jeg Har Magix music maker 7 dlx men dette progget funker heller dårlig til å lage musikk i, bruker det kun til å mixe musikk da det bruker kun samples... Bruk heller FL Studio 4, har brukt Fruityloops i 4-5 år nå, å er meget fornøyd med det, spesielt de nye plugins i FL Studio som Slayer og Sytrus... Du kan liksom ikke lage personlig musikk i magix, bare mixe på færdilaget musikk FL Studeo er enkelt å bruke, ser bare ikke sånt ut med det samme Her er en låt jeg kastet sammen på 10-20 min INTERcEPTORs Music Å denne INTERcEPTORs Music 2 Note. Det jeg har brukt litt lengere tid på er nokk av litt bedre kvalitet enn disse 2 filenen, men har ikke annet på nett for øyeblikket.. Endret 18. april 2004 av INTERcEPTOR Lenke til kommentar
H Melk Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Jeg setter sammen musikken på Magix 6. Bruker ikke alltid lydene som er der. Sjekk ut noen av mine sanger: www.originalflavor.tk Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det beste tipset jeg kan gi deg er å legge fra deg PC og kjøpe deg en synth. Det er det eneste som duger.. deretter kan du bruke magix til å mixe det hele sammen. dette om du er seriøs da. stikk innom www.xanitra.com å sjekk ut min musikk, om du vil. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 eg er 14år og bruker fl studio ...RIGHT! Vell... har brukt frityloops tidligere selv (se websiden min) og det kan ikke sammenlignes med Reason 2.5 / Cubase SX 2.0! Cubase er vel ikke det enkleste å bruke, men resultatet kan bli mycket bra hvis du vet hva du gjør. Uansett så mener jeg at programmer som ejay og magix ikke er verd tittelen musikkprogram, men heller SPILL! Vi (NODA ... se som sagt websiden min) bruker også synther opp mot reason/cubase og det er definitift best. Ønsker oss litt cash så vi kan legge bort softsynthene og bruke bare sequenser delen i cubase.. så det er bare å donere Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Må si meg enig i DJ JK der.. Reason er det eneste som funker om man ikke planlegger å kjøpe synth, men et midi keyboard. Magix funker bra til å spille inn låter, men å bruke lydene som følger med til å pusle sammen en låt er bullshit for å si det mildt. Lenke til kommentar
H Melk Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Jeg bruker ikke lydene som er der. De er jo dritt. Jeg bruker bare Magix til og sette sammen samplene jeg har laget, loopene jeg har laget og sånn... Lenke til kommentar
crossendi Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg bruker ikke lydene som er der. De er jo dritt. Jeg bruker bare Magix til og sette sammen samplene jeg har laget, loopene jeg har laget og sånn... Hvor har du laget loopene da? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg bruker ikke lydene som er der. De er jo dritt. Jeg bruker bare Magix til og sette sammen samplene jeg har laget, loopene jeg har laget og sånn... akurat... loops. SPILL I SAY... SPILL! Lenke til kommentar
INTERcEPTOR Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Det er jo greit å bruke loops om du har laget dem selv ( ikke klippet ut av andres sanger) Fl Studeo er et meget godt prog, du kan bruke det meste av softsynths å plugins fra andre prog som cubase å native instruments Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 et program som er greit til å lage loops med er soundforge. Ellers er jo Cubase et meget godt program om du har instrumenter i tillegg. cubase blir jo bl.a. brukt veldig masse i studio.. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Loops er noe dritt. Electronica blir så "datamusikk" når man bruker loops. Om man klarer å frigjøre seg fra loops, å heller spille til en rytmemaskin i bakgrunnen er det det beste. Lenke til kommentar
H Melk Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Loopene JEG HAR LAGET. Hvor kan man få tak i Soundforge??? Takk for svarene! Endret 30. april 2004 av H Melk Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Loopene JEG HAR LAGET. Hvor kan man få tak i Soundforge??? Takk for svarene! En kjøper det vel i butikk går eg ut ifrå. Har kun prøvd programmet hos en kompis, og det var et ganske lettfattelig program. Men om en skulle gjer masse sjukt, så skal nok det ta lenger tid og sette seg inn i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå