Gå til innhold

Hvilken bærbar!

Anbefalte innlegg

Har en bror som har planer om å invistere i bærbar pc. Han er student og bruker dataen hovedsaklig til skolarbeid, man han ønsker også å ha mulighet til å bruke maskinen til andre ting som foreksempl filmtitting, spill, surfing osv..

Han setter som krav at:

-Skjermen skal være god(ha god oppløsning osv..)

-Okey skjermkort

-Innebyget tråløst nettverk

-En del lagringsplass

Han er villig til å betale en god del for å få en pc han blir fornøyd med.

Noen forslag til hvilken maskin som kan fylle kravene? Hva er beste tilbudet?

Han har også tittet på denne og lurer fælt på hvordan denne er.

Takk på forhånd for alle svar!

Endret av t0bben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell Inspiron 510m!

Fikk min for 20 min siden, og for en opplevelse. Ble meget overasket over hvor lett, og tynn denne maskinen egentlig var.

mvh, krybel

Vet ikke... Men jeg syntes at del virker til de grader overpriset.. I alle fall viss man vil oppgradre den "grunn" moddelen.

Er bare et eller annet jeg ikke liker ved dell og deres maskiner. Kan hende det er et innrykk jeg sitter med fra den stasjonære delen av dell.

Lenke til kommentar

HP Compaq, IBM eller Acer. Selv om en PowerBook nok er vel så bra til iallefall skolearbeid, surfing og filmtitting. Whitebox er en typisk leverandør som ikke bryr seg så mye om det ytre. Mens som gir deg mye cpu, minne osv. for pengene. Personlig er jeg mer glad i bærbare maskiner som virkelig er lagd som bærbare. Hvor alle pengene ikke ligger i cpu,minne osv. Jeg synes det teller litt at maskina har god konstruksjon osv. Der er iallefall Acer, IBM og Apple gode. HP Compaq virker også solide uten at jeg har førstehåndserfaringer med deres bedre modeller.

Som jeg sier til alle som er villige til å bruke en del penger på bærbar. IBM T41 og Acer Travelmate er glimrende maskiner. Forskjellige Travelmate'er finner du blant annet på www.mpx.no Kommer blant annet en ny serie der som virker imponerende. 803 synker vel da kanskje enda mer i pris. www.zepto.no kan du også se på. 4100maskina til Zepto er ei veldig fin maskin. Ble litt imponert da jeg så den. Fikk dessverre ikke så mye tid til å bruke den.

Lenke til kommentar

Fine maskiner du ambefalt der.. Men var kanskje litt i dyrest laget, men stilig og elegnat var de i alle fall :). Men de blir en vurderingssak for min bror.

Takker for all respons så langt og håper på flere nyttige forslag!

Lenke til kommentar
Dell Inspiron 510m!

Fikk min for 20 min siden, og for en opplevelse. Ble meget overasket over hvor lett, og tynn denne maskinen egentlig var.

mvh, krybel

En flott maskin, men skjermkortet holder ikke.

Elitegroup maskinene som Digital Impuls selger vil jeg annbefale til din brors bruk. Mye ytelse for pengene.

Dell har også mange fine maskiner, feks i8600. Widescreen i fantastisk oppløsning er en av mange positive sider, men den er nokså dyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...