pgdx Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hvis dere har hørt One av Metallica, og så hører introen til denne sangen, Straight out of line av Godsmack, så får dere hør definisjonen på "plagiat". Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Vil nå egentlig ikke si det er så mange likheter annet enn at det er noen maskingeværsalver der... Introen på one er mye mer høylytt enn Godsmack sin med mer motorbrøl osv.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Vil nå egentlig ikke si det er så mange likheter annet enn at det er noen maskingeværsalver der... Introen på one er mye mer høylytt enn Godsmack sin med mer motorbrøl osv.. Mon tro om vi ikke hører et lite helikopter fare forbi rett før selve sangen begynner, også... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hvis dere har hørt One av Metallica, og så hører introen til denne sangen, Straight out of line av Godsmack, så får dere hør definisjonen på "plagiat". Kanskje fordi Godsmack og Metallica spiller mye ilag... Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Godsmack er oppvarmingsbandet til Metallica på StAnger touren...det er vel egentlig alt...men tror de snakka litt om at Metallica var en av de store inspirasjonene deres på konserten... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg skjønner ikke hvordan Metallica kan være deres inspirasjonskilde slik Faceless-albumet høres ut. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Selv om man blir inspirert trenger det ikke være helt likt Synes nå Godsmack har mye bra jeg...Men er nok enig av det gamle albummet deres er bedre Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Selv om man blir inspirert trenger det ikke være helt likt Er helt enig, og i dette tilfellet blir det alt for likt! Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Det er jo da din mening..Men skal være enig at det er elementer der som er veldig like ja Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Så en film der en Asiater sang en sang med Dina bli hos meg melodien i en musikkvideo. Denne videoen var gammel så Dina hadde nok lånt musikken derfra, vet ikke om teksten var den samme. Dette viser jo at slikt forekommer Lenke til kommentar
eught Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Da er vel "Dimmu Borgir - Unorthodox Manifesto" også en kopi? Riktignok er den litt forskjellig, men det går i samme duren. Hva jeg egentlig mener å si med dette: Med all den musikken som finnes i dag er det umulig å unngå at ting ligner på hverandre. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Hva jeg egentlig mener å si med dette: Med all den musikken som finnes i dag er det umulig å unngå at ting ligner på hverandre. Selvfølgelig har du helt rett i dette, men si meg én ting. Har du i det hele tatt hørt noen av de? For å lage en sang som begynner med gevær- og/eller krigslyder, en del menneskeskriking tett etterfulgt av et passerende helikopter som deretter fader ut i låten, tja... Det er ikke bare en del elementer som er lik. Det er en replikat. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 (endret) Dimmu Borgir har også en låt med slik intro... EDIT: var en kar som kommenterte det ja... Endret 3. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
eught Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Selvfølgelig har du helt rett i dette, men si meg én ting. Har du i det hele tatt hørt noen av de? For å lage en sang som begynner med gevær- og/eller krigslyder, en del menneskeskriking tett etterfulgt av et passerende helikopter som deretter fader ut i låten, tja... Det er ikke bare en del elementer som er lik. Det er en replikat. Ja, jeg har hørt begge låtene, ellers ville jeg ikke uttalt meg om saken. Må jo inrømme at de er veldig like i introen, men så er det jo som sagt utrolig mye annet likt i denne bransjen også. Og for det vi vet kan det jo hende at Godsmack har avtalt dette med Metallica på forhånd; kanskje de synes det var en veldig bra intro eller noe sånt (faktisk tror jeg det er veldig sannsynlig, for ettersom dette foregår i USA (?), så hadde det vel vært et gigantsøksmål dersom dette var gjort uten Metallicas autorisasjon. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Tror de spilte denne sangen live på st. anger tour'en og jeg kan ikke huske at jeg synes den lignet så veldig... Er jo sikkert en haug med band som har brukt noen krigslyder i introen og det var sikkert ikke Metallica som brukte det først heller. Synes musikken til Godsmack er langt unna Metallica i sjanger og... De har mye mer spor av amerikansk folk-rock osv... De har helt annerledes vokal, forskjellig type riff og ikke samme oppbygning av sanger osv... Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg leste et sted at det var en Dimmu sang fra "For All Tid (?)" hvor de hadde stjålet introen fra Doom (spillet ja) ellernoe! Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Er veldig mange band om har noe lignende denne introen. Kommer bare på Helloween - Warrior i farta da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå