Gå til innhold

Godsmack - Straight out of line

pgdx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil nå egentlig ikke si det er så mange likheter annet enn at det er noen maskingeværsalver der... Introen på one er mye mer høylytt enn Godsmack sin med mer motorbrøl osv..

Mon tro om vi ikke hører et lite helikopter fare forbi rett før selve sangen begynner, også... :)

Lenke til kommentar

Da er vel "Dimmu Borgir - Unorthodox Manifesto" også en kopi? Riktignok er den litt forskjellig, men det går i samme duren.

Hva jeg egentlig mener å si med dette: Med all den musikken som finnes i dag er det umulig å unngå at ting ligner på hverandre.

Lenke til kommentar
Hva jeg egentlig mener å si med dette: Med all den musikken som finnes i dag er det umulig å unngå at ting ligner på hverandre.

Selvfølgelig har du helt rett i dette, men si meg én ting. Har du i det hele tatt hørt noen av de?

For å lage en sang som begynner med gevær- og/eller krigslyder, en del menneskeskriking tett etterfulgt av et passerende helikopter som deretter fader ut i låten, tja... Det er ikke bare en del elementer som er lik. Det er en replikat.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig har du helt rett i dette, men si meg én ting. Har du i det hele tatt hørt noen av de?

For å lage en sang som begynner med gevær- og/eller krigslyder, en del menneskeskriking tett etterfulgt av et passerende helikopter som deretter fader ut i låten, tja... Det er ikke bare en del elementer som er lik. Det er en replikat.

Ja, jeg har hørt begge låtene, ellers ville jeg ikke uttalt meg om saken. Må jo inrømme at de er veldig like i introen, men så er det jo som sagt utrolig mye annet likt i denne bransjen også. Og for det vi vet kan det jo hende at Godsmack har avtalt dette med Metallica på forhånd; kanskje de synes det var en veldig bra intro eller noe sånt (faktisk tror jeg det er veldig sannsynlig, for ettersom dette foregår i USA (?), så hadde det vel vært et gigantsøksmål dersom dette var gjort uten Metallicas autorisasjon.

Lenke til kommentar

Tror de spilte denne sangen live på st. anger tour'en og jeg kan ikke huske at jeg synes den lignet så veldig... Er jo sikkert en haug med band som har brukt noen krigslyder i introen og det var sikkert ikke Metallica som brukte det først heller.

Synes musikken til Godsmack er langt unna Metallica i sjanger og... De har mye mer spor av amerikansk folk-rock osv... De har helt annerledes vokal, forskjellig type riff og ikke samme oppbygning av sanger osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...