Gå til innhold

Svindlere på qxl

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte noe småtteri på qxl av denne karen: [url="http://my.qxl.no/accdb/viewUser.asp?IDU=5977006"]http://my.qxl.no/accdb/viewUser.asp?IDU=5977006[/url]

Jeg betalte og ventet på varene, men de kom aldri.
For nesten to uker siden sendte jeg spørsmål om dette, og fikk svar om at det allerede var sendt. Etter dette har jeg sendt mailer igjen for å be om forsendelsesnummer for å spore opp pakken hvis posten dadde rotet.
Men nå får jeg ikke lenger svar.

Så kikket jeg på qxl og fant at han i de siste par ukene har vært veldig aktiv med å kjøpe uten å betale, og å selge uten å sende varene til kjøper.
Jeg har ikke gitt HELT opp å få varene ennå. Siste mailen sendte jeg han for bare noen få timer siden, med kopi til qxl. Det skal bli spennende å se om qxl gidder å reagere på dette. De får vel provisjonen sin selv om kjøper blir svindlet.

I mitt tilfelle handler det jo bare om en hundrings pluss porto, men jeg blir jo forbanna på slik oppførsel, og åpenbar svindel....

Så til spørsmålet mitt: Hvordan blir slike saker håndtert på qxl?
QXL formidler jo salgene, burde ikke de passe på at ting foregår riktig også?
f.eks at kjøper betaler til qxl, som betaler videre til selger etter at kjøper har fått varene? Han burde jo uansett ikke få lov til å bruke qxl mer, selv om det kan være vanskelig å stoppe han i å registrere seg på nytt.
Hva hvis jeg hadde betalt flere tusen for en vare jeg ikke fikk?

Men det er vel det slike spekulerer i, at det er så små beløp at ingen bryr seg med å gjøre noe med det.
Det hadde vært fristende å politi-anmelde det. Navnet hans er sikkert fabrikkert, men jeg har jo konto-nummeret.
Men dette burde vært en jobb for qxl, ikke for meg. Jeg gidder jo ikke å politianmelde dette! (hvis jeg ikke blir enda surere da.).

Jeg hadde kanskje ikke særlig konkrete spørsmål her, men fikk ihvertfall tømt meg litt for frustrasjon.... :no: Endret av albe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Du er ikke alene ser jeg.

Desverre er det mange svindlere ute å går. Politianmeld saken, anmeld han for svindel, og ta det opp med QXL.

Lenke til kommentar

Kanskje vært en idé å sjekke kommentarer FØR kjøp?

QXL har en egen oversikt over sine "meninger" om dette:

Spørsmål : Jeg har betalt for varen, men den er ikke kommet. Hva kan jeg gjøre?

Svar : Dette kan virke urovekkende, men husk at den mest vanlige årsaken er at selger er sent ute eller simpelthen har glemt å sende produktet. Går det mer enn 2 uker etter du har betalt må du prøve følgende: I denne situasjonen anbefaler vi først og fremst at du tar kontakt med selger pr telefon for å purre på forsendelsen og gi vedkommende en frist for å sende varen, -evt. returnere pengene dersom dette er ønskelig.

Dersom det ikke oppnås en løsning innen rimelig tid, kan du kontakte Kundesupport så skal vi bistå så godt vi kan og prøve å hjelpe deg videre slik at du kan få varen/få igjen pengene du har betalt.

Les her

Jeg vil igjen poengtere hvor dum man er når man handler fra noen som har disse kommentarene på seg:

Negativ karakter: Hørte aldri noe fra denne budvinneren.... oppsamleren var: kjøper

Negativ karakter: Hørte aldri noe fra denne budvinneren.... oppsamleren var: kjøper

Negativ karakter: Har gjort seg til uærlig selger for 107 KR.Fikk radioen men ikke høgtalerne som lovet oppsamleren var: selger

Negativ karakter: Holde dere unna denne karen, jeg overførte penger uten å få varene jeg betalte for oppsamleren var: selger

Negativ karakter: Ikke får jeg pakken, ikke får jeg pakkenummeret. Styr unna!!!!! En svindler .... oppsamleren var: selger

Negativ karakter: Handelen er avbrutt av kjøper oppsamleren var: -

Negativ karakter: Jeg har dessverre ikke mottatt noen betaling oppsamleren var: kjøper

Negativ karakter: Ikke får jeg pakken, ikke får jeg pakkenummeret. Styr unna!!!!! oppsamleren var: selger

Vet ikke om jeg synes syndt på deg ;)

edit: fjernet budgivernavn, etc..

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Disse kommentarene kom jo stort sett ETTER at jeg kjøpte av han da.

Men da kommer jo poenget klart fram. Mvordan kan noen slippe unna med å svindle slik over lang tid? Uten å i det minste miste kontoen på qxl? Skulle tro qxl hadde en "alarm" som gikk etter mange negative erfaringer, og ikke overlate kontrollen helt og holdent til kjøperen.

EDIT: ALLE negative kommentarer har visst dukket opp etter at jeg kjøpte av han.

Før var det utelukkende positive kommentarer.

Men jeg skal ta kontakt med qxl etter at jeg har gitt HELT opp å få varene.

Men det er ikke så farlig med hundrelappen min da. Værre med irritasjonen over hvor frekke folk kan være mot deg.

Endret av albe
Lenke til kommentar

Og for det andre kan han heller ikke registrere seg på nytt slik som trådstarter påstår er så enkelt.

Ganske enkelt av den grunn at QXL ikke kommer til å sende en bekreftelseskode i posten hannes igjen. Grunnen til at det tar 3-4 virkedager før de sender en bekreftelseskode er fordi de går inn å ser om adressen/navnet ligger der fra før av.

Lenke til kommentar
Bare til opplysning så sier QXL at folk med 2- eller 3- i karakterboken skal bli automatisk utestengt.

Høres bra ut.

Siden han har 1 på karakterboken nå får han ihvertfall ikke "solgt" mere.

Lenke til kommentar
Og for det andre kan han heller ikke registrere seg på nytt slik som trådstarter påstår er så enkelt.

Ganske enkelt av den grunn at QXL ikke kommer til å sende en bekreftelseskode i posten hannes igjen. Grunnen til at det tar 3-4 virkedager før de sender en bekreftelseskode er fordi de går inn å ser om adressen/navnet ligger der fra før av.

Så qxl sender bekreftelse i posten (snailmail) før noen får lov til å selge?

Det visste jeg ikke. Man trenger ihvertfall ikke det for å kjøpe.

Da holder det med en emailadresse.

Og emailadresser vokser jo på trær.

Kanskje jeg har vært litt urettferdig mot qxl da?? At de faktisk gjør noe for å stoppe de som har svindlet en del. Men det blir interresant å se om de kan gjøre noe for de som allerede er svindlet.

Lenke til kommentar

Med de store resurssene politiet har nå om dagen så kan du regne med rask saksgang!

Du går ned på stasjonen og ber om å anmelde en en svindler og får ganske sikkert til svar: det har vi desverre ikke resursser og mannskap til...

Nytter desverre fint lite, finn heller fyren og lær han litt folkeskikk for de svartkledde kommer ikke til å gjøre en dritt og det vet denne kyniske svindleren.

Slik er dagens samfunn og med nye lovnader om nye kutt i politiets allerede hardt anstrengte økonomi så blir det ikke noe bedre.

Ikke stort du kan gjøre enn å oppsøke fyren. :angry:

Lenke til kommentar
Kanskje forum-gjengen skal starte sin egen "rettferdighetshær"?

Vi sporer opp svindlere på qxl og "lærer dem folkeskikk";)

Med frasen "lærer dem folkeskikk" så mente jeg ikke at man skal ta med seg slagvåpen og innleide torpedoer men bare det å vise trynet sitt hos en slik svindler samt fortelle han hvor landet ligger hen, eventuelt fortelle personen at saken ligger klar for anmeldelse er skremmende nok og at han da kansje gjør opp i forholdet.

Det er en prinsippsak for min del å få tak i svindleren for å få finne svarene og for finne ut av man burde gjøre.

Jeg nevnte overhode ikke noe om bruken av vold!

Misforstå meg rett i det minste!

Men hadde det vært snakk om et stort beløp så er det greit å ta med seg "muskler" for å virke skremmende... :thumbup:

Lenke til kommentar
Med frasen "lærer dem folkeskikk" så mente jeg ikke at man skal ta med seg slagvåpen og innleide torpedoer men bare det å vise trynet sitt hos en slik svindler samt fortelle han hvor landet ligger hen, eventuelt fortelle personen at saken ligger klar for anmeldelse er skremmende nok og at han da kansje gjør opp i forholdet.

Det er en prinsippsak for min del å få tak i svindleren for å få finne svarene og for finne ut av man burde gjøre.

Jeg nevnte overhode ikke noe om bruken av vold!

Misforstå meg rett i det minste!

Problemet med å gjøre prinsippsak ut av dette er at du etter all sansynlighet vil tape økonomisk på å gjennomføre noe slikt uansett om du lykkes å få penger/gjenstanden fra selger eller ei. I tilfellet som startet denne tråden var det snakk om et beløp på hundre kroner + porto. Under forutsetning av at ikke selgeren bor i nabolaget ditt vil det da veldig fort koste deg mere enn du har betalt bare for å reise ut og oppsøke selger og tilbake igjen.

Begynner du å regne pris på tiden du bruker blir det naturligvis helt håpløst i et slikt tilfelle.

Men det er vel det slike svindlere satser på.

Lenke til kommentar

Jeg kjente en kar som fikk stengt kontoen sin på QXL, ikke fordi det var direkte svindel men han solgte da kursk med fullt mannskap trenger noe overhaling det var akkurat i den tida kursk forliste.

Han ble annmeldt og fikk seg nok en liten bot for den, + stengt sin qxl konto.

Noen venner av han som hadde catchet dette bydde 500 000 000 kr for ubåten.

Jeg trodde jeg skulle flire meg ihjel.

Men i allefall, dette slo qxl meget hardt nedpå. Men hvis det stemmer det dere sier her at svindlere på qxl får nesten fritt spillerom. Hvorfor skal man bruke QXL da?

Det med den vedkommende som du har tatt opp nu, er jo faktisk mye værre enn den spøken om kursk..

Endret av knutbarnesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...