XerioN Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg aner ikke hvordan jeg skal overklokke min XP2500.. så derfor lurer jeg på: -Hvordan vet jeg om cpu'en er låst eller ulåst? -Hvordan overklokker jeg i det hele tatt? (vet at det er i bios og noe med fsb) MVH Thomas. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) morn. Antageligvis er den låst, men du kan overklokke den litt for det. Jeg letet etter samme post men fant ingen, du må gå på bios og forrandre ytelsen til expert slikt at du manuelt kan kåle med fsb. du kan uten å forandre på infoen velge mellom 133 166 og 200 fsb, men hvis du fikser alt info til expert kan du forandre på fsb med 1 altså 167, 168,169 osv. ops: når du øker fsb pass på temperaturen, burde ikke overstige 60 grader. du merker det at pc`en blir ustabil hvis du øker den mye. mye mere vet jeg ikke. Så det blir opp til de "store" gutta å hjelpe deg videre. du finner guider til å låse opp cpuen på google .com. og du vet om cpuen er låst ved å øke multiplyer altså ca over det som står der, biiper pc`en har du svaret eller så forandrer den seg til originalt Endret 29. mars 2004 av Valent Lenke til kommentar
Duran_Dragonheart Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Du vet om CPU'en er låst eller ikke etter når den ble lagt. De begynte å låse CPU'et rundt uke 50 2003 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Begynte å låse uke 39! 2003... Det er ca. 1 mill. like poster som dette rundt omkring på forumet, kan kanskje være lurt å lese disse Dessuten har man jo nybegynnerguiden på overklokking.no osv... Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 *kremt* Nybegynner guiden! Lenke til kommentar
XerioN Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå