vaffelkak Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Sitter å lager en side, hvor jeg skal ha mulighet til å slette en nyhet fra siden. for å slippe å ha en diger select greie midt i fleisen når jeg går inn, så ønsker jeg å benytte meg av en textbox. Dette er koden jeg bruker: <form action="<?php print($_SERVER["PHP_SELF"]); ?>" method="post"> <table cellpadding="2" cellspacing="0"> <tr> <td>Nyhetene</td> <td> <?php $query = "select * from nyheter order by ID desc"; $result = mysql_query($query); if(!mysql_num_rows($result)) print("Ingen nyheter er lagt til."); else { print("<b>"); while($row = mysql_fetch_array($result)) print("<textarea name=' . $row["ID"] . ' cols=30 rows=5>" . $row["nyhet"] . "</textarea>"); print("</b>"); } ?> </td> </tr> <tr> <td colspan="2" align="center"> <input type="submit" name="submit" value="Slett" /> </td> </tr> </table> Og dette er feilmeldingen jeg får: Parse error: parse error, expecting `T_STRING' or `T_VARIABLE' or `T_NUM_STRING' in /home/vaffelkak/public_html/vaffelkak/admin/postnews.php on line 249 Hvor linje 249 tilsvarer linjen som starter med: print("<textarea name=' . $row["ID"] . ' Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Prøv å bytte ut dobbelfnuttene på linje 249, med enkeltfnutter. Slik: print('<textarea name=' . $row["ID"] . ' cols=30 rows=5>' . $row["nyhet"] . '</textarea>'); Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 ' != ". Kjekt å huske. Bruk heller: print("<textarea name=\"" . $row["ID"] . "\" cols=30 rows=5>" . $row["nyhet"] . "</textarea>"); Eller aller helst: echo "<textarea name=\"", $row['ID'], "\" cols=\"30\" rows=\"5\">", $row['nyhet'], "</textarea>"; Hmm.... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 ' != ". Kjekt å huske.Bruk heller: print("<textarea name=\"" . $row["ID"] . "\" cols=30 rows=5>" . $row["nyhet"] . "</textarea>"); Eller aller helst: echo "<textarea name=\"", $row['ID'], "\" cols=\"30\" rows=\"5\">", $row['nyhet'], "</textarea>"; Hmm.... Antar at du mener . og ikke , Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Nja, mente nok , . Mener å huske at det ikke kommer noen slemme mellomrom når man bruker det på den måten. . er jo for å "sette sammen" utsagnet. , splitter det opp i flere echo'er. Synes det blir mer leselig med , en . Vet ikke helt hva som er raskest av de, så kan være det lønner seg med . og ikke , (Det ser foresten rart ut når man skriver om , og . ) Lenke til kommentar
???????? Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hehe... la meg omformulere meg, BRUK . og ikke , Du har helt rett, det fungerer med , men fordi det er så tregt er det bedre å heller sette sammen med . [QOUTE=Findus](Det ser foresten rart ut når man skriver om , og . )Grunnen til at det ser rart ut er fordi ingen bruker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå