SpaKonG Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg puttet i cd av total club manager 2004. Først ville den ikke lese av cd'en, så jeg tok den ut å sjekket for ripe og pustet av støvet. Så satte jeg den i, etter noen sekunder smalt det. Maskinen gjekk fortsatt, men da jeg tok ut cd-rom'en lå det bare noen biter der. Etter å ha åpnet cd-rom'en tatt ut av alle bitene ac cd'en (huff det var mangen) satte jeg cd-rom'en inn igjen, og nå funker den helt fint! noen som veit hva som kan ha skjedd? det var en liten ripe innerst på cd'en! Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 mye rart som kan skje, ripen kan ha vært begynnelsen på en stor sprekke som til sist etter masse rotasjon og vibrasjon inne i leseren utvidet seg slik at hele platen sprakk. litt dumt av deg å åpne leseren, hvis garanten fortsatt gjaldt, hvis de nkneler om et par uker, vil du ikke ha krav på ny... Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 mye rart som kan skje, ripen kan ha vært begynnelsen på en stor sprekke som til sist etter masse rotasjon og vibrasjon inne i leseren utvidet seg slik at hele platen sprakk. litt dumt av deg å åpne leseren, hvis garanten fortsatt gjaldt, hvis de nkneler om et par uker, vil du ikke ha krav på ny... jada, en 52x brenner koster jo ikke så mye heller da hadde vert verre om det var en dvd-brenner... Det var noen plastbiter i cd-rommen og som hadde blitt knekt av, ganske kraftig den smellen der egentli Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Dette kan skje dersom det er en sprekk i den indre ringen (trenger ikke være stor for det blotte øyet) og bruk av over 24x Cdrom`s Er ikke så mye å gjøre med det desverre. Har ekspodert 2cdrom hittils (brenneren spinner enda ). Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 heh, ja den var en liten sprekk/ripe i den indre ringen...men det er rart at den kan eksplodere på den måten(heh..sa jo pang jo!) Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 heh, ja den var en liten sprekk/ripe i den indre ringen...men det er rart at den kan eksplodere på den måten(heh..sa jo pang jo!) Rart ja, pang sa det hos meg også gitt. Siste gangen hadde jeg brenneren i ett eksternt Firewire kabinett oppå pulten ca 30cm unna. Holdt på å hoppe gjennom taket gitt Lenke til kommentar
snole Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Sjekk her http://www.powerlabs.org/cdexplode.htm Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hva slag CD-Rom er det? Ikke ASUS tilfeldigvis...? Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 interessant, ca sånn såg cd'a mi ut, bare mye verre:) Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Hva slag CD-Rom er det? Ikke ASUS tilfeldigvis...? nei, samsung 52*32*52 Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Kjenner til 2 tilfeller der har begge hatt ASUS cd-Rom. Det var sikkert bare tilfeldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå