Danko Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Jeg satt akuratt å tenkte litt over hvilke programmer man bør ha på en PC egentlig.. Alt fra nyttige dagligdagse til unyttige som kan være kjekt å ha innemellom.. Som f.eks -Winamp (et must for mp3) -Mirc (for chatting seff) -Notisblokk (tja, kjekt å ha) osv... Noen forslag fra folket her? :wink: Hva er det man ikke klarer seg uten? Hva er det som er kjekt og ha liggendes? Og hvorfor..? :wink: Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 -WinRaR -CloneCD -Acrobat Reader -mirc -winamp -Motherboard Monitor -messenger (ikke spør. Har bare blitt avhengig av det) -EasyDivX Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Messenger er vel og bra. :smile: Mest brukte programmet mitt. [*]En fildelingstjeneste [*]3D Mark [*]Partition Magic [*]ISO Buster [*]Nero [*]Real Player :sad: [*]Region Killer e.l [*]Firewall Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Winkey !! har nettop fått det, og er 100% sikker på at dette kommer til å bli et "installer med en gang OS'et er installert" programm... du kan lage snarveier til hva du vil. (f.eks win+space = notepad, win+c = control panel osv... Knall! ellers er notepad winamp (inkl. 3 plugins) opera lanchat zippeprogram winmx direct connect Tweak UI noen av programmene som blir brukt mest her i gården. Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 en bra download manager, vet ikke hva som er best, driver å tester flere, og kanskje MircoDVD Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Unyttige: Imaging, Paint, Kabal Nyttige : Windows(?), Explorer, Word, Kalkulator++ Lenke til kommentar
eught Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 jeg har fått tak i en beta av lindows (d er vel ikke warez med betaversjoner?hvis d er d, da må jeg slette d). spm. er hvilket filsystem bruker lindows? Lenke til kommentar
eught Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 ånei sorry var ikke meningen å poste her. det skulle jo være en egen tråd men når den først er her kan den vel bare bli. vet ikke hvordan d går an å fjerne. og det er jo bare tull å lage en ny tråd når den er her nå.men dere som ser dette hold dere til originalspørsmålet ellers blir han/hun som laget emnet sint på meg :smile: [ Denne Melding var redigert av: eught på 2002-03-29 11:30 ] Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 winACE FlaskMPEG Smartripper DiVXcodec Radium MP3-codec Nero Burning Rom Acdsee kazaa winmx opera getright ws-ftp msn-msng irc-klient audiocrusher norman/norton virus scan blackice defender partitionmagic bootmagic IKKE mediaplayer 7 ++ (6 er best) IKKE easydivx|dårlig kvalitet og få innstillinger!!! Lenke til kommentar
JSS Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 - WinAmp - Internet Explorer - MSN Messenger - Direct Connect - WinMX - Norton Antivirus/Internet security - WS_FTP Pro - Dreamweaver 4 Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 * mplayer * ircclient (bitchx, xchat <- varierer i bruken ) * xmms !!!!!! * Windowmaker ( nesten et MUST ! for meg denne her) * Opera <- den beste surfe følselsen,.. er jeg ikke avhengig av for mye bilder og vås så er selvsagt lynx en gog annen plass :wink: * aterm <- en deilig men flott terminal med mange muligheter <- når du er i GUI er den et must for meg ! Jeg kan nevne så mye ,.... Men, stopper her ! Lenke til kommentar
ligebli Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 AG satellite MP tagger - mp3 tag maker MAC - mp3 database Microsoft photo editor - dette programmet er genialt godt. Lenke til kommentar
George Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Windows Commander Det viktigste programmet som installeres på din Windows noen gang ... Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Quote: On 2002-03-29 12:52, George skrev:Windows CommanderDet viktigste programmet som installeres på din Windows noen gang ... Bingo, baby! Filbehandler med stil! Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Det første jeg instalerer etter jeg har reinstalert OS er: Alle oppdateringer på drivere som jeg lasta ned FØR jeg sletta OS (Det er første prioritet) Winamp AG Satelit mIRC Win Zip (finnes sikkert bedre programmer, men jeg likker dette) Via hv monitor (kan være fin å ha) Noen spill Og til slutt, så gjenntar denne syklusen til HD'ene mine seg i gjenn. _________________ Abit kt7a AMD Duron 1000@1250 ikke fsb klokka 256 mb SDram Gainward Gf2 MX 400 litt klokka 15" sjkerm (skammer meg) LAN Card ISDN (skammer meg igjen) Ashima Big Tower (litt midda) Ny hardware kommer vell en gang! [ Denne Melding var redigert av: Dj_eLmO på 2002-03-29 13:29 ] Lenke til kommentar
lwtvh Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Personlig foretrekker jeg Musicmatch foran Winamp Lenke til kommentar
Danko Skrevet 29. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2002 Quote: On 2002-03-29 12:52, George skrev:Windows CommanderDet viktigste programmet som installeres på din Windows noen gang ... I totally agree! Nesten rart det ikke er flere som har nevnt det her.. :smile: Lenke til kommentar
J.A. Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 - Micrografx Draw - Sonique - XingMPEG Player - Diskeeper - Nero Gå forøvrig til freewaresiden http://ftp.sunet.se/nonags/index.html Her har jeg hentet bl.a. - Empty Temp Folders - 2xExplorer (et must!!) - IrfanView m.m. Dette er freeware ikke warez. Innimellom alle programmene er det mange godbiter. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 de viktigste er så klart: [*]XMMS [*]vi(m) [*]Gimp [*]Opera [*]Open Office / Star Office [*]Wine [*]Q3 [*]gcc De fleste følger med i OS, men noe må man da installere selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå