Gå til innhold

Google-leken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Que? Første innlegg:

 

Ok, starter google leken

f.eks. sier jeg " jeg vil se en bil", da finner neste mann et bilde av en bil fra google, så når han har gjort det sier han at han vil se f.eks: en mobil, skjønner?

 

Hvilken regel har jeg brutt?

 

Javel, jeg fant det første bildet uten å bruke bilde -søket i Google, men jeg brukte Google.

Javel jeg lastet bildene ned til harddisken, men de er begge hentet fra google.

Javel jeg svarte på en oppgave som allerede var besvart, men uansett om det andre svaret blir godkjent eller ikke så har jeg også svart på YBD's oppgave.

Lenke til kommentar
Que? Første innlegg:

 

Ok, starter google leken

f.eks. sier jeg " jeg vil se en bil", da finner neste mann et bilde av en bil fra google, så når han har gjort det sier han at han vil se f.eks: en mobil, skjønner?

 

Hvilken regel har jeg brutt?

 

Javel, jeg fant det første bildet uten å bruke bilde -søket i Google, men jeg brukte Google.

Javel jeg lastet bildene ned til harddisken, men de er begge hentet fra google.

Javel jeg svarte på en oppgave som allerede var besvart, men uansett om det andre svaret blir godkjent eller ikke så har jeg også svart på YBD's oppgave.

Vi har da ingen garranti for de påstandene du poster :thumbdown::nei: Regler er til for å følges. Dessuten kan du ikke poste et nytt bilde når en annen er før det og forlange at ditt ønske skal bli fulgt!

 

Følg reglene her efter!

 

 

EDIT: Hva er pointet med å laste ned bildene fra Internett og ned til disken din for å så laste det opp på nettet igjen? Det der har jeg aldri forstått!

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Den første er herfra: http://www.guinnessworldrecords.com/conten...?recordid=53226

Søkte "smallest wine bottle"

Den andre er herfra:

Søkte "nice puke"

 

Verdens minste vinflaske er ikke en wisky-flaske, men dersom det skulle godtas så ønsket YBD seg bilde av en kar som spyr. Så da har jeg vel svart på siste oppgave uansett hvilken som gjelder?

 

Jeg lastet dem ned til disk fordi jeg ikke aner hvordan jeg får postet et bilde uten å gå omvei om harddisk. Men gi meg gjerne en oppskrift.

 

Flere klager eller kan jeg få se et bilde av et bonsai-nåletre?

Lenke til kommentar
Jeg lastet dem ned til disk fordi jeg ikke aner hvordan jeg får postet et bilde uten å gå omvei om harddisk. Men gi meg gjerne en oppskrift.

 

Flere klager eller kan jeg få se et bilde av et bonsai-nåletre?

Hehe, som regel er det vel omvendt. Trykk på IMG-knappen over innlegg-tekst-feltet når du poster og skriv inn adressen bildet ligger på

Lenke til kommentar

Ikke skjønner jeg hvordan dette var et morbid ønske, hvis ikke du da har misforstått ordet "morbid" da..

morbid (av lat. morbidus, til morbus, sykdom), sykelig, usunn, især om holdning og tankegang. — morbiditet, sykelighet, sykdomsfrekvens. Jf. mortalitet og nativitet.

 

Jeg fikk en litt sykelig trang til å se en flodhest, aka noe jeg ikke gjør til vanlig. Straks jeg lagde posten bare måtte jeg se en flodhest. Så ja, jeg brukte ordet rett, dog kanskje det var et litt for sterkt ord for anledningen... Det kan jeg selvsagt være enig i....

 

btw: Teletubbies som spiser vaffler var litt barskt å finne :)

Lenke til kommentar

Ikke skjønner jeg hvordan dette var et morbid ønske, hvis ikke du da har misforstått ordet "morbid" da..

morbid (av lat. morbidus, til morbus, sykdom), sykelig, usunn, især om holdning og tankegang. — morbiditet, sykelighet, sykdomsfrekvens. Jf. mortalitet og nativitet.

 

Jeg fikk en litt sykelig trang til å se en flodhest, aka noe jeg ikke gjør til vanlig. Straks jeg lagde posten bare måtte jeg se en flodhest. Så ja, jeg brukte ordet rett, dog kanskje det var et litt for sterkt ord for anledningen... Det kan jeg selvsagt være enig i....

 

btw: Teletubbies som spiser vaffler var litt barskt å finne :)

el. :p kan være noe som ligner

Lenke til kommentar

Den er grei, RamsPhoto.

 

Først må du finne URL (adressen) til bildet. Dette kan gjøres på ulike måter:

 

Firefox:

Her høyretrykker du på bildet og velger "Copy Image Location".

 

ff.JPG

 

 

Opera:

Her høyretrykker du og velger "Copy image adress".

opera.JPG

 

M$ Explorer:

Det er nok IKKE mange som vil undre seg over at dette er "vanskeligst" i Explorer, men det er helt overkommelig:

explorer1.JPG

explorer2.JPG

 

 

 

Når du har funnet bildeadressen, trykker du på den gråe boksen med skriften "IMG" (forkortelse på engelsk for image, som betyr bilde). Så limer du inn bildeadressen du har funnet tidligere. Vanskeligere er det ikke!

 

Har noen noen spørsmål, spør meg på PM!

 

(Dei som ikke skjønte dette... )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...