Gå til innhold

Hakker litt

H Melk

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg spillet HAlo på PC, men det hakker litt. Jeg har prøvd å stille ned til 800x600, sette ting på LOW og sånn. Dataen min er en Packard Bell med Geforce4 Ti 4200, 512mbram, 1.2 ghz, 18gb harddisk.

Noen som har noen forslag? Kanskje noen som har Halo selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

halo er litt kjipt sånn sett, jeg hadde også problem med litt hakking på ti4800se kortet mitt, selv med en xp2500+ @ 3200+ og bra overklokk på skjermkortet

men da jeg fikk 9800pro løste det seg sånn nogenlunde

desuten har halo litt ytelseproblemer på systemer som burde være mer enn nok...

Lenke til kommentar

Hei,

Syns HALO er VEDLIG dårlig kodet. Det er ingen som kan si at den er grafisk mer krevende enn UT2004 eller CALL OF DUTY, men jeg kan alikevel ikke kjøre den på 1280x960 med HIGH grafisk innstilingenepå en Radeon9800PRO@XT!, AthglonXP 1800@2300MHz + 1GB RAM?

UT2004 og CALL OF DUTY går fint, til og med Far Cry. Tror rett og slett at problemet ligger i programering.

Staljin

Lenke til kommentar
Syns HALO er VEDLIG dårlig kodet. Det er ingen som kan si at den er grafisk mer krevende enn UT2004 eller CALL OF DUTY, men jeg kan alikevel ikke kjøre den på 1280x960 med HIGH grafisk innstilingenepå en Radeon9800PRO@XT!, AthglonXP 1800@2300MHz + 1GB RAM?

Enig i at Halo er dårlig kodet, men på systemet der burde det absolutt gå fint... Jeg har ingen problemer med hakking på en XP3200+ og Radeon9800pro....

Hvilken driver bruker du? Jeg gikk opp fra 20fps til 60+fps ved å bytte fra Catalyst til Omega driverne :thumbup:

Lenke til kommentar

Merket ikke noe te hakking i HALO på min XP2000+/ 512/Radeon9500PRO. Kanskje noen drivere som skurrer? Var jo ikke så veldig fancy grafikk lenger når vi fikk d på PCen, så då e d vel prosessor og minne som er det viktigste, iallefall for normale oppløsninger som 1024x768.

Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelpen. Jeg er fortsatt litt "noob" når det gjelder sånne grafikkort og sånt.

Apollox, du sa at jeg burde laste ned en driver på www.nvidia.com

Hvis noen kunne fortelle meg litt mer spesifikt akkuratt hvilken driver og sånn så hadde jeg blitt G-L-A-D!

Jeg tror det hjelper meget mye. Jeg har et annet spill, Morrowind, og det har hakket litt det òg. Selvom jeg har bra nok systemkrav.

:cool:

Lenke til kommentar

PS:

Dette er hva som står på DXDiag greia mi (hvis det er til noe hjelp):

System:

Operation system: Microsoft Windows XP Proffesional (5.1, build 2600)

System manufacter: Packard Bell NEC

Processor: AMD Athlon Processor, MMX, 3DNow, ~1.2Ghz

Memory: 512MB RAM

Page file: 267MB used, 983 available.

Display:

Name: NVIDIA GeForce4 Ti 4200

DAC Type: Integrated RAMDAC

Approx. Total Memory: 128.0 MB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...