Gå til innhold

hvordan spille noe fra vhs til et video kamera?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første du bør gjøre, er vel å lese bruksanvisningen som fulgte med kameraet.

Da får du en viss peiling. Går ut i fra at kameraet har analog inngang, i såfall fulgte det med kabler for video og lyd, disse har 3.5mm stereo jack i ene enden som skal i kameraet, og vanlige phonojacker (gul, rød, hvit) i andre enden som skal i videospilleren. Kameraet skal stå i VCR mode. Har selv et Panasonic

NV-GS50 som det ikke er noe problem å ta opp fra VHS med.

Lenke til kommentar

Det er en stund side jeg gjorde dette sist, og med fare for å huske feil, er

jeg rimelig sikker på at du IKKE kan bruke LCD skjermen som Monitor samtidig som du tar opp fra VHS til DV tapen, hvis det er det du prøver på. Du må forsikre deg om at det kommer lyd og bilde ut av VHS spilleren, sjekk evt. mot en TV. Sett Panasonicen i VCR mode og trykk play både på VHS spiller og kamera. Når du har overført filmen til tapen, kan du spole tilbake og se filmen på LCD skjermen.

Lenke til kommentar
Kamera har en liten plugg som man skal dytte inn bak et lokk og på det lokket står det A/V er det den kabelen som fungerer??
Det står vel A/V out?

Har du lest bruksanvisningen? Der står alle de alternative koblingsmulighetene.

Dette kameraet har ikke analog inngang, kun utgang.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Det står at det er AV IN/OUT PHONES REMOTE?

det sier ikke meg noe som helst, men kanskje det sier dere noe?!..

Jeg ha en scart som man kan bytte på om INPUT eller OUTPUT hva skal denstå på?

Endret av mats A.
Lenke til kommentar
Det står at det er AV IN/OUT PHONES REMOTE?

det sier ikke meg noe som helst, men kanskje det sier dere noe?!..

Tja... "AV IN/OUT" skulle tilsi inngang og utgang. Men ifølge både den engelske bruksanvisningen og Panasonic sine norske hjemmesider, så skal den kun ha analog utgang.

For sikkerhets skyld: vi snakker om Panasonic NV-DS65 som er kjøpt i Europa? Hvis det er kjøpt i andre verdensdeler, så kan det kanskje ha andre spesifikasjoner...

Lenke til kommentar
Det er kjøpt på fly plassen i kuwait så kanskje det har andre ting en de som er i Europa. det stå ivertfall at det har inn og out i bruksanvisningen..

Akkurat ja.... (Den bruksanvisningen har jeg nok ikke tilgang til...)

Følg bruksanvisningen ang. innstillinger. Det må være et valg i en meny om koblingen skal være inn eller ut. Bruk rød + hvit (eller svart) + gul phonokabel (ikke s-video) til scartadapteren (antar at den skal stå på output).

Lenke til kommentar

Da prøver vi å hjelpe deg en gang til, siden kameraet er kjøpt i Kuwait og antagelig har AV inn/ut. Jeg har som sagt et Panasonic NV-GS50, men fremgangsmåten er sikkert ikke så forskjellig. Har du sjekket VHS spilleren mot et TV, slik at du er sikker på at den sender signaler ut?, ok, da forsetter vi med kameraet. Bruk kablene som fulgte med (3,5 mm stereojack i AV in/out og hvit/rød/gul i VHS spiller, evt via Scart som skal stå i pos. Out, som sagt, vær sikker på at du får signaler ut)

Trykk på meny knappen og finn VCR FUNCTIONS i menyoppsettet, velg

AV IN/OUT SETUP->AV JACK->IN/OUT. Kameraet skal nå være klart til å ta i mot signaler fra VHS spilleren. Sett kameraet i VCR mode, trykk PLAY på VHS spilleren , så bruker du fjernkontrollen til kameraet og holder nede REC knappen mens du trykker på PLAY. Kameraet skal nå ta opp.

Du må selv finne ut hvordan du navigerer i menyvalget på ditt kamera, men bruksanvisningen som fulgte med mitt, gir en ganske detaljert beskrivelse av hvordan opptak fra både analoge og andre kilder skal gjøres, og i utgangspunktet er det rett fram.

Lykke til.

Lenke til kommentar

OK. nå har jeg fremgang, men betus når du sier at jeg skal sette den i inn INN/OUT det er enten INN eller OUT så jeg satt det på INN og da funert det, det kom opp bilde, men jeg fikk ikke tatt opp?

Skjønner dere problemet??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...