Gå til innhold

DVD'er med lav lyd

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter litt med lyden fra DVD'er (og til dels også divx). Det blir rett og slett ikke høyt nok! Jeg kan ha på musikk så ting detter ned fra veggene uten å nærme meg fullt volum på høytalerne (Gigaworks S750) men så fort jeg setter i en DVD må jeg plutselig ha på fullt volum, og selv da blir det ikke no skikkelig futt.

Jeg tror ikke det har noe med høytalerne å gjøre (ettersom jeg har samme problem uansett om jeg bruker høretelefoner, stereoannlegget mitt eller 4.1 settet jeg har på universitet) det ble bare veldig mer merkbart nå ettersom musikken blir såpass kraftig.

Jeg har Creative Audigy 2 NX lydkort, her er Master, Wave, Midi og CD-Audio satt til maks, SPDIF og Line In er mutet. Jeg bruker kontrollene på høytaler settet til å justere lydnivået.

Om noen vet om en mulighet til å få justert opp lyden på DVDer tar jeg gjerne imot, gleder meg til å se hva dette settet yter med film! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme problem som deg, men spesielt når jeg kjører film fra data til TV. Har nVidia Soundstorm og bruker blant annet AC3-filter. Enkelte filmer må jeg skru opp så høyt at støy fra lydkort og TV øker nesten mer enn selve lyden på filmen (høyfrekvent støy fra lydkort). har satt alt til fullt, men det virker som om det er selve filmen som har lavt volum.

Noen som kan hjelpe oss begge?

Lenke til kommentar

Hey, takk for tipset :D Desverre kostet akkurat den spilleren penger om man skulle kunne spille DVDer, men jeg har tro på at det finnes en eller annen software løsning på dette problemet, trenger jo bare å forsterke lyden litt, opp til samme nivå som musikken :)

Lenke til kommentar
Supert! Funket perfekt med kombinasjon av Core Media Player og lydforsterkning av AC3 via Core. Takk for tipset!

Lastet du ned DVD versjonen eller bruker du den bare til å se DivX? Jeg skulle gjerne lastet den ned, men gidder ikke betale et nett-firma penger for det (så gjerrig er jeg ja :blush: )

Lenke til kommentar

Liten update, har skjønt at det er en spiller med preamp jeg trenger, men alle jeg har funnet koster desverre penger (Coreplayer, Zoomplayer)

Er det noen som vet om et gratis alternativ, eller f.eks. en plugin til windows media player som lar meg skru lyden et par hakk oppover?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...