Itw Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Heisan jeg lurer på hvor lang rekkevidde har trådløst nettverk? Får man trådløst opp mot 2km? på forhånd takk for alle svar:) Lenke til kommentar
FivestarBob Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hvis du kikker på de forskjellige produsentenes hjemmesider, så finner du en del informasjon om det der. Også om hva slags utstyr/antenner du må ha for å sende signalene så langt. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Oki må vell det... tenkte jeg skulle ta snarveien og hoppe rett in her og spørre for det er jo somoftes noen som vet her... Men skal ta meg tid og lese nå Men takk for svar Lenke til kommentar
jocke Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Pleier som regel å være rundt 100m rekkevidde i åpent rom. Det avhenger også på antall antenner, størrelsen på antennen, type antenne, dB på aksesspunkt og kort. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Heisan jeg lurer på hvor lang rekkevidde har trådløst nettverk?Får man trådløst opp mot 2km? på forhånd takk for alle svar:) Om du har 100 % fri sikt og utvendige antenner så er ikke 2 km noe problem. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Pleier som regel å være rundt 100m rekkevidde i åpent rom.Det avhenger også på antall antenner, størrelsen på antennen, type antenne, dB på aksesspunkt og kort. Med orginalantenner ja. Men med utvendige antenner kan du få det til å gå bra mange km! Lenke til kommentar
pipp Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Som "TheBoz" så er fri sikt nøkkelen, hvis du har fri sikt så kan du sende trådløst over ganske lange avstander, kjørte trådløst før med en 19db antenne over 6 km. Og farten var ikke så værst heller. Nå skal det sies at 802.11a/b/g teknologien ikke er no serlig egnet til å sende over store avstander på denne måten, ikke fordi det ikke er mulig men fordi det jo er beregnet for innendørs ip soner, ved sending over lange avstander merket jeg at latencyen gikk vesentlig opp, og pakketap blir også helt vanlig. Det var feks. ikke no vits å prøve å spille over radiolinken jeg kjørte, pga. alt for høy ping. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Pleier som regel å være rundt 100m rekkevidde i åpent rom.Det avhenger også på antall antenner, størrelsen på antennen, type antenne, dB på aksesspunkt og kort. Med orginalantenner ja. Men med utvendige antenner kan du få det til å gå bra mange km! Les nå hva du selv quoter da Lenke til kommentar
Itw Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Vet dere om noen levrandører på anntenner som har en rekkevidde på 2km? Dette er snakk om i fri sikt ja... Tusen takk for svar Lenke til kommentar
corky Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Tror D-Links 22Mbit accesspoint har en rekkevidde på 300meter. Men da må det selvfølgelig være fri sikt. I byggninger med betongvegger vil nok trådløst nettverk egne seg litt dårlig. Da må man antakelig ha en repeater i hvert rom. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Tror D-Links 22Mbit accesspoint har en rekkevidde på 300meter. Men da må det selvfølgelig være fri sikt. I byggninger med betongvegger vil nok trådløst nettverk egne seg litt dårlig. Da må man antakelig ha en repeater i hvert rom. Om du monterer utvendige antenner på det så går det fint flere km! Når det gjelder betong vegger, så er det ikke noe fasitsvar på om det går eller ikke, har selv brukt trådløst nett i hus med betongvegger uten problemer, men du må bare prøve og se om det fungerer. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Vet dere om noen levrandører på anntenner som har en rekkevidde på 2km?Dette er snakk om i fri sikt ja... Tusen takk for svar Sjekk på Wlansupply! De har bra utvalg i antenner. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Beklager, dobbeltposting.. Slett denne om en moderator ser den.. Endret 30. mars 2004 av TheBoz Lenke til kommentar
Itw Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 joa som sagt dette skal brukes i total fri sikt, med ekstern antene var planen... tusen takk for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå