Stian89 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Har trasket gjennom en god del av de tilgjengelige maskinene på markedet, men jeg fant fort ut at til pris vs ytelse var WB og Dell best...Budsjettet går bare opp til 20 000 så de beste maskinen må nok få være i fred... å herrejesus, hva med å bygge maskina selv? ....[forkortet] og her er det noen som ikke har fått med seg hvilket forum de er innpå? jeg ville gått for en kraftig Pentium M Bærbar hadde jeg vært deg...liten, lett og batteri, dessuten får du vel ikke så mye i den 9100'en til 20000? mener å huske at den kosta 35K+ for det jeg ville hatt i den da jeg satte den sammen for morros skyld tidligere... Du får dette for 20k Dell inspiron 9100 80GB HD DMAVATA 100 512 DDR RAM 3.0ghz P4 Hyper Threading ATI Mobility Radeon 9700 128mb 15,4 widescreen LCD 4x DVD-brenner WLAN 54mbps Er gode specs til rimelig pris Endret 18. april 2004 av Stian89 Lenke til kommentar
chieftec_Mons Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Dell har problemer jeg ventet over 1 mnd. på min bestilling Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg har nettopp fått meg dell 8600 og er kjempefornøyd. Den har god ytelse både generelt og på spill og den bråker ikke. Jeg har en 7200 harddisk og den lager heller ikke lyd. Så jeg ville kanskje gått for den dersom lite støy er et krav. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Heisann.For en mnd siden bestilte jeg en Inspiron 9100 hos dell. Når jeg sjekker status, får jeg hele tiden opp ny og senere leveransedato. Jeg kontaktet kundeservice og de fortalte meg at de ventet bare på batteriet. Og at pcen skulle være hos meg den 5/4. Sjekket i dag igjen og da er det blitt den 10/4. Tror jeg klikker! Derfor vil jeg vite om andre har bestilt 9100 fra dell og om de også har problemer. Og vær vennlig å ikke prat drit om 9100 (ja, jeg vet den er stor og stygg og har batterikapasitet som hukommelsen til en senil gullfisk) Jeg vil heller ikke høre drit om dell, simpelthen om andre har mer info enn jeg har angående leveranse av 9100..... Beklager dårlig syntakst, gramatikk og det hele....Er bare så jævli forbanna! Mvh Fredrik Hvilke specs skal du ha på den? Og hvor mye måtte du gi for det? Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 I ein lokal datasjappe(der dei "bygger" opp maskiner sjølv) selger dei ei bærbar maskin med radeon 9700 mobility :] prossessoren skulle også vere ganske bra..men huskakje prisen for maskina though :/ Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Da hjelper det ikke mye nei.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Dell inspiron 910080GB HD DMAVATA 100 512 DDR RAM 3.0ghz P4 Hyper Threading ATI Mobility Radeon 9700 128mb 15,4 widescreen LCD 4x DVD-brenner WLAN 54mbps Er gode specs til rimelig pris joda, jeg tenkte min. 1GB ram da, men det er vel meg.. og når man først skal kjøpe en slik PC, så ville nå iallefall jeg hatt en P4 EE CPU inni den....jaja... ser greie ut de specsa der, men jeg ville satsa på å bestille med minst mulig ram, og kjøpt det utenom på komplett elns i etterkant (2x512MB)...MYE billigere... og sørg for å få en 7200rpm disk og hvilken oppløsning er det du tar? tar du mindre enn wsxga+ gjør du en tabbe... Endret 19. april 2004 av MrLee Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Wow... Denne tråden tok seg veldig opp.... Kan bare begynne med å si at jeg for over 3 uker siden ringte dell og sa at jeg ikke lengre var interesert å kjøpe hos dem. Jeg forklarte også at jeg synes det var dårlig av dem å ikke gi beskjed om den lange ventetiden, istedefor å bare skyve frem leveringsdatoen. Nok om det! Jeg tok til vett og bestillte en CL56 som "erstatter". Jeg vet at rent ytelsesmessig kan CL56 ikke komme i nærheten av 9100, men med tanke på bærbarhet, størrelse, batterikapasitet osv osv osv, tror jeg CL56 blir perfekt for meg. Likte spessielt at Dinside sa at maskinen var HELT lydløs. Eneste problemet er at jeg nå handler hos WB, som jeg forøvrig synes er ei amatør-sjappe. Gode maskiner og priser, hyggelige folk, men i helvete dem er dårlige til å levere de mange løftene sine.... For de som er interesert: Tror jeg fant en "glipp" på websidene til dell. Jeg trykket på 9100 og anbefalte systemer. Der fant jeg ut at den samme maskinen jeg hadde planer å bestille kostet mange tusen mindre. Dette er nå rettet opp. Altså...Dell laget en ferdig modell med CPU, RAM, Skjerm osv. Anyway... Specs: P4 3,2 Ghz 1024 (400 mhz) Mb RAM 60 gig 7200 rpm harddisk dvd-brenner høyeste oppløsning på skjerm wlan a-b-g? Noe sånn ihvertfall Bæreveske Dette skulle jeg betale 18700 for. Vet at jeg fikk en sinnsyk pris, men alt i alt blir maskinen for stor og tung for meg. Den bråker sikkert som et uvær og blir meget varm. Alt i alt håper jeg på at CL56 skal dekke mine behov. WB sa den skulle sendes på torsdag/fredag.....yeah right! Begynner å bli litt lei nå..Har ventet over 3 mnd på bærbar pc. Takk for alle svar! Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Anyway... Specs: P4 3,2 Ghz 1024 (400 mhz) Mb RAM 60 gig 7200 rpm harddisk dvd-brenner høyeste oppløsning på skjerm wlan a-b-g? Noe sånn ihvertfall Bæreveske Dette skulle jeg betale 18700 for. Og skjermkortet?!?!?! Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Et Radeon 9700 128 mb Lenke til kommentar
dell 9100 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Erfaring med Dell 9100 Mottok min Dell 9100 i dag, etter llllaaaaaaggggg ventetid. Bestilt 3 mars. Jeg ble overrasket over at den IKKE støyer, mange hadde antydet at den ville høres ut som en støvsuger. Har testet B.F Vietnam med medium oppløsning og det virket veldig bra. Lyden i høytalerne er helt greie også sub`en(til å være bærbar) Hørte ikke noe til viftebråk mens jeg spilte. Er veldig fornøyd med tastatur og styrespak. P4-3.0 9700/128 512 ram Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Høres bra ut, hva er medium oppløsningen egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå