Gå til innhold

Hva driver Dell på med?

Anbefalte innlegg

Heisann.

For en mnd siden bestilte jeg en Inspiron 9100 hos dell.

Når jeg sjekker status, får jeg hele tiden opp ny og senere leveransedato.

Jeg kontaktet kundeservice og de fortalte meg at de ventet bare på batteriet.

Og at pcen skulle være hos meg den 5/4. Sjekket i dag igjen og da er det blitt den 10/4. Tror jeg klikker!

Derfor vil jeg vite om andre har bestilt 9100 fra dell og om de også har problemer.

Og vær vennlig å ikke prat drit om 9100 (ja, jeg vet den er stor og stygg og har batterikapasitet som hukommelsen til en senil gullfisk)

Jeg vil heller ikke høre drit om dell, simpelthen om andre har mer info enn jeg har angående leveranse av 9100.....

Beklager dårlig syntakst, gramatikk og det hele....Er bare så jævli forbanna!

Mvh

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:devil: Dersom de utsetter hele tiden, så må du true med at du vil heve kjøpet dersom de ikke leverer innen fastsatt dato. ;) Dette pleier å hjelpe. Gi dm en tidsfrist. Det beste er å gjøre dette skriftlig, og dersom du gjør det pr. e-post kan det lønne seg å be om lesebkreftelse, for å få tilbakemelding på om de har fått e-posten. :angry:

Du har i hvertfall ingenting å tape! :devil:

STÅ PÅ !! :green:

Lenke til kommentar

Jeg sitter i Frankrike og ser på dell.fr at 9100 har ekstra lang leveringstid, angivelig pga en veldig stor etterspørsel. De anbefaler faktisk å ta en titt på 8600 istedet. Det virker som om de har leveringsproblemer på 9100.

Lenke til kommentar

Heisann.

Fikk mail fra dell i dag.

Problemet er som nevnt tidligere, batteriet.

De sier det faktisk ikke finnes på markedet og at jeg må belage meg på å vente 2 uker ++.

Dette likte jeg dårlig.

Fikk tilbud om å heve kjøpet.

Vurderer det og heller gå for en Cl56. Den virker jo sweet.

Takk for tilbakemeldingene og support!

Ps. Noen som vet om WB har begynt å levere CL56?

Mvh

Fredrik

Lenke til kommentar

Fikk enda en mail fra dell i dag.

Da stod det at problemet hadde vært grafikk kortet, men at de fikk disse inn i morgen og at det da ville ta "7-10 dager".

Meget merkelig ettersom jeg fikk vite i går at det var batteriene som var problemet.

Så nå er jeg virkelig splittet... Skal jeg gå for 9100 med rå kraft eller kjøpe den søte, lille støyfrie CL56.

CL56 lanseres vistnok på fredag, og WB lovte at jeg skulle få pcen før påsken var over. Jeg har hørt lovord fra WB før, så jeg tar det med en klype salt.

Her er fordeler og ulemper med maskinene:

9100:

+ Mye kraft til en meget god pris

+ Veldig bra skjerm

+ Ingen centrinoer kan matche den

- Stooooooor maskin (litt stygg osgå)

- Meget liten batterikapasitet

- Den bråker sikkert en del.

-Dell

CL56

+ Velig bra specs. (Jeg skulle hatt mer ram, raskere hardisk/cpu

+ Bra batteri (4 timer)

+ Tålelig liten og lett.

+ Meget bra pris

+ Lydløs!

- Whitebox

- Når ikke samme ytelse som 9100

- Litt dårlig ytelse i feks 3D Mark 03?

Anyway... Jeg var egentlig på utkikk etter en desktop replacer, så størrelse, batteri og støy var ikke så veldig farlig. Men når jeg tenker etter kunne det vært veldig greit med en liten og stille pc.

Jeg skal hovedsaklig bruke pcen til jobb og videoredigering. Blir sikkert og prøve ut de kommende stor spillene.

Jau....har ikke hatt bærbar før så kom gjerne med synspunkter og anbefalinger.

Dell har skuffet stort og WB har jeg hatt dårlige erfaringer med....

På forhond takk!

Lenke til kommentar

Har trasket gjennom en god del av de tilgjengelige maskinene på markedet, men jeg fant fort ut at til pris vs ytelse var WB og Dell best...

Budsjettet går bare opp til 20 000 så de beste maskinen må nok få være i fred...

Lenke til kommentar

Heisann.

Takk for svar og anbefalinger.

Men det blir nok enten en dell 9100 eller CL56.

Sikkert ingen som har fått noen av disse maskinene enda, men hva ville dere ha valgt. Stikkord er mest mulig kraft.

Tror forresten at CL56 "knuser" CL1557 og Tundra 1557 ytelsesmessig.

Mvh

Fredrik

Endret av hallvis
Lenke til kommentar

Why anyone would buy that hideous device, dell calls "9100", is beyond me. If you're taking the more-desktop-than-notebook route anyways, then go with a compact PC + flatscreen... like a Shuttle barebones system (would also be cheaper).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis du ringer til Dell og sier at du vil ha 5400rpm disk, så kan det godt hende at du får det. Jeg ringte (da må du huske å prute også :p ) til Dell og sa at jeg ville ha en 5400rpm disk, og det fikk jeg :)

De sa først at det var noe som de ikke kunne styre selv, men jeg sjekka på tilbudet han sendte meg pr. email og der stod det 5400rpm på hdd.

Lenke til kommentar
Har trasket gjennom en god del av de tilgjengelige maskinene på markedet, men jeg fant fort ut at til pris vs ytelse var WB og Dell best...

Budsjettet går bare opp til 20 000 så de beste maskinen må nok få være i fred...

å herrejesus, hva med å bygge maskina selv? Er du klar over hvor mye ekstra stæsj du kan få for de penga da? Du vil garantert tjene 5000+ på det.. Om du ikke kan bygge pcen selv, så kjenner du sikkert noen som kan gjøre det.

En ting til, har du spesifikasjonene til pcene? For 20000 er jeg sikker på at du kan få det beste skjermkortet, hovedkortet, og veldig god CPU, ram og noen 100 GB disk + skjerm for 20000 kr.

Ang. Dell. faren min kjøpte en i, 2001 trur jeg, en maskin med 1.5 ghz, 512 RDRAM, GF3, 60 GB disk, scanner, og en trinitron 19" skjerm, vet ikke hva prisen var, trur det var 30000 eller noe. Personelig mener jeg at dette er kriminelt.

w3p

Hvis du ringer til Dell og sier at du vil ha 5400rpm disk, så kan det godt hende at du får det. Jeg ringte (da må du huske å prute også  ) til Dell og sa at jeg ville ha en 5400rpm disk, og det fikk jeg 

De sa først at det var noe som de ikke kunne styre selv, men jeg sjekka på tilbudet han sendte meg pr. email og der stod det 5400rpm på hdd.

Hvorfor i hel-hvete skal du ha det egentlig? Det går jo mye tregere enn 7200 RPM.

Disk hastighet gjør faktisk at maskina blir rask etter min mening.

EDIT: Jeg blinsa på forumet, trudde dette var "jeg skal ha ny pc" :blush:

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Hvis du ringer til Dell og sier at du vil ha 5400rpm disk, så kan det godt hende at du får det. Jeg ringte (da må du huske å prute også :p ) til Dell og sa at jeg ville ha en 5400rpm disk, og det fikk jeg :)

Bestillt for vel, nja, par uker siden nå¨, tror du det er for sent? Og hvilket nr ringer jeg??!!?

VIrker kanskje fuc*a i hode nå asså, men vil bare være litt sikker....

EDIT: Fant ei sie her, er det denne? Så ringer jeg bare inn på det tlf nummeret som står for support på inspiron maskiner....? Det og sende en mail, det er vel ganske håpløst eller? Og sånn ca hvor god tid bør jeg være ute i, etter å ha bestillt, for å få noe utytte av dette?....det var kanskje feil dette jah.

EDIT igjen..: Og hvis jeg skulle ha behov for ny HD en gang, går det i det hele tatt an å skifte på 9100? Og isåfall hvor får jeg kjøpt dette?

(Dette står under specs inne på dell sine sider under 9100:

240 GB 5400 rpm Ultra ATA-harddisker for modulær medieplass.

NB!!! DET ER IKKE 240GIGS!!!, 2 tallet foran skal egentlig være mindre og hevet over 40-tallet men det støttet ikke dette forumet..., det jeg lurer på da, er om det betyr at når man kjøper 80gigs, får man da to 40gigs hd'er, for det betyr kanskje 2x40gb?, uansett, videre står det jo 5400rpm, er det 5400 rpm allikevel da?!?!?!?!?! Fatter ikke så mye jeg nå....

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

å herrejesus, hva med å bygge maskina selv? ....[forkortet]

og her er det noen som ikke har fått med seg hvilket forum de er innpå?

jeg ville gått for en kraftig Pentium M Bærbar hadde jeg vært deg...liten, lett og batteri, dessuten får du vel ikke så mye i den 9100'en til 20000? mener å huske at den kosta 35K+ for det jeg ville hatt i den da jeg satte den sammen for morros skyld tidligere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...