Gå til innhold

Greier ikke slette Windows...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og etter lxom har reinstalert xå så lagrer det en mappe på C:$WIN_NT$.~BT med 136 filer og system32 mappe inni $WIN_NT$.~BT

Mener du at etter du har prøvd installasjon fra Windows - med å sette i CD og starte installasjon (slik du startet tråden med) så får du disse katalogene/mappene?

Det er isåfall de som er grunnen til at resten feiler - du får ikke formatert systempartisjonen når de er der...

(antar jeg :roll: )

Endret av DieBert
Lenke til kommentar

mener du at jeg skal slette denne partisjonen min daramaskin>egenskaper>avanser>opstart og gjenoppretting instilinger>rediger>[boot Loader]

Timeout=20

Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT

[Operating Systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

og viske bort

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

og deretter instalere xp

Lenke til kommentar
mener du at jeg skal slette denne partisjonen min daramaskin>egenskaper>avanser>opstart og gjenoppretting instilinger>rediger>[boot Loader]

Timeout=20

Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT

[Operating Systems]

og viske bort

og deretter instalere xp

Nei - det mener jeg ikke :no: (Har aldri hatt behov for å endre den filen der selv)

Tror du vil få problemer med å starte Windows i det hele tatt hvis du ødelegger den filen)

Når du oppdaterte BIOS (?) - fikk du da frem mulighet for å starte opp / boote fra CD plate?

(i Boot order/Device boot order/startup/noe-annet-som-ligner) i den nye BIOS'en?

Lenke til kommentar

Du må ihvertfall laste ned denne: Description A7V8X BIOS 1012

Det er den nyeste BIOS'en.

Hvis ikke du har installert programvaren som fulgte med hovedkorte for å oppgradere BIOS fra BIOS og ikke fra OS så må du ta med denne:

Description Aflash V2.21 Utility to update the motherboard flash BIOS - (DOS)

Det er for å kunne starte fra diskett :D og så oppdatere BIOS...

Bør kanskje minne på at en feilaktig oppdatering av BIOS (hvis noe skulle skjære seg) KAN ødelegge BIOS'en med det resultat at ingenting virker - og PC må inn på verksted ...

Endret av DieBert
Lenke til kommentar

hei jeg klarer det ikke er ikke så god i engelsk

skjønte ikke så mye her

det er aflash221

Managing and Updating Your BIOS

-----------------------------------------------------------------------------------

1.1 Upon First Use of the Computer System

It is recommended that you save a copy of the original motherboard BIOS along with a

Flash Memory Writer utility (AFLASH.EXE) to a bootable floppy disk in case you need

to reinstall the BIOS later. AFLASH.EXE is a Flash Memory Writer utility that updates

the BIOS by uploading a new BIOS file to the programmable flash ROM on the motherboard.

This file works only in DOS mode. To determine the BIOS version of your motherboard,

check the last four numbers of the code displayed on the upper left-hand corner of your

screen during bootup. Larger numbers represent a newer BIOS file.

1. Type FORMAT A:/S at the DOS prompt to create a bootable system floppy disk.

DO NOT copy AUTOEXEC.BAT & CONFIG.SYS to the disk.

2. Type COPY D:\AFLASH\AFLASH.EXE A:\ (assuming D is your CD-ROM drive) to copy

AFLASH.EXE to the just created boot disk.

NOTE: AFLASH works only in DOS mode. It will not work with DOS prompt in Windows and will

not work with certain memory drivers that may be loaded when you boot from your hard

drive. It is recommended that you reboot using a floppy.

3. Reboot your computer from the floppy disk.

NOTE: BIOS setup must specify floppyÓ as the first item in the boot sequence.

4. In DOS mode, type A:\AFLASH <Enter> to run AFLASH.

5. Select 1. Save Current BIOS to File from the Main menu and press <Enter>.

The Save Current BIOS To File screen appears.

6. Type a filename and the path, for example, A:\XXX-XX.XXX and then press <Enter>.

----------------------------------------------------------------------------------------

1.2 Updating BIOS Procedures

1. Download an updated ASUS BIOS file from the Internet (WWW or FTP)

(see ASUS CONTACT INFORMATION on User Ma for details) and save to the disk you created earlier.

2. Boot from the disk you created earlier.

3. At the A:\ prompt, type AFLASH and then press <Enter>.

4. At the Main Menu, type 2 and then press <Enter>.

The Update BIOS Including Boot Block and ESCD screen appears.

5. Type the filename of your new BIOS and the path, for example, A:\XXX-XX.XXX, and then press <Enter>.

NOTE: To cancel this operation, press <Enter>.

6. When prompted to confirm the BIOS update, press Y to start the update.

7. The utility starts to program the new BIOS information into the flash ROM. The boot block will be

updated automatically only when necessary. This will minimize the chance that a failed update will

prevent your system from booting up. When the programming is finished, Flashed Successfully will

be displayed.

NOTE: When you see the message "Boot Block is different" you may still press <Y> to update the BIOS.

Yet if the update fails, your system will run a greater risk of boot failure depending on

whether the boot block is damaged or not.

8. Follow the onscreen instructions to continue.

må sove nå

Lenke til kommentar

får å flashe det kortet, så gjør du følgende: "gamle måten" kopier av8x4m12.awd (bios fila) over til en diskett, skriv opp hele navnet på filen, start på nytt med diskett i, trykk alt + f2 for å komme inn i bios flash menu eller hva det heter, skriv inn navnet, svar yes... (mulig det er et eller to steg som jeg har glemt men du får beskjed om hva du skal gjøre uansett)

men uansett så skal a7v klare å boote opp fra cd først.

men så etter det jeg har forstått så er ikke det noe problem siden du kommer inn i formaterings delen av instalasjonen... og da har jo cd'n bootet men det er mulig jeg bare roter nå da..

men har du prøvd å bare trykke enter på c: partisjonen? da skal jo den gå videre å formatere...... blablablabla

Lenke til kommentar

vet ikke helt om den alt + f2 funker på alle asus kort men... det funker nå vertfall på mitt a7v8x og det andre kortet som jeg ikke husker navnet på.

det står vertfall i oppstart hvordan man kommer seg inn.

og enda litt mer asus har jo også det programmet så du kan gjøre det fra windows,

asus update heter det og det er vel det beste å bruke hvis man er nabb.

pakk ut bios fila på skrivebordet eller hvor hen du måtte ønske, åpne asus update og velg "update bios from a file", trykk next, velg bios fila, da kommer de opp no piss om å velge bios logo image, bare drit i det og trykk next, da er du klar til å flashe bios... gjett hva du skal trykke får å starte... "Flash" :D

btw det finnes nyere bios'er men de er beta (funker perfekt hos meg dog)

blae... nå har jeg fått skrive dilla... Someone please slap me!

Lenke til kommentar

Til sINNsRO: Kan ikke du fortelle trådstarter hvilke valg han må foreta i BIOS for å kunne starte opp fra CD?

Jeg har ikke forstått om det er disablet i Bios eller om det er noe annet...

Og nei - han har ikke klart å boote win CD enda - les første innlegg :p

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd med den nyeste:

Description A7V333 BIOS 1017 - eventuelt beta'en av den aller siste;

Description A7V333 Beta BIOS 1018.001.

Det er mulig du bør hente Utilitien for å flashe bios også, hvis ikke du klarer å bruke den innebygde;

Description Aflash V2.21 Utility to update the motherboard flash BIOS - (DOS)

Hvilke feil får du når du prøver 1015 og 1016?

Lenke til kommentar

¨sånn nå har jeg Description A7V333 BIOS 1017 og

Description A7V333 Beta BIOS 1018.001 jeg klarte ikke Description Aflash V2.21 Utility to update the motherboard flash BIOS - (DOS)

jeg ser ikke noen forskjell på biosen da!

men vet du hva jeg skal gjøre nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...