salte aper Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Jeg skal reinstere XP men det er helt umulig. Jeg setter inn cden skriver inn serialen osv i windows så starter pcen på nytt og da kommer jeg inn på ...hmmmm den blåe greia.også trykker jeg på enter for å instalere xp og men den derre trykk F8 for å gå videre kommer ikke ja du skjønner. også kommer jeg inn på der du skal slette disker og lage nye følgende liste viser ekstirende pasrtisjoner og upartsisjoner plass på denne datamaskine" så trykker jeg på R får å slette C: så kommer <Kan ikke utføre den forespurte operasjonen på den valgte filen (C:) denne partisjonen innholder midlertidige installasjonsfiler som krever for å å fulføre installasjonen> DET ER ANDRE GANG DETTE HAR SKJEDD!! forrige gang fixet faren min det men han bor ikke her mer Noen som vet hva jeg skal gjøre ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 29. mars 2004 av Blib Lenke til kommentar
goggys Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 hvis du har to partisjoner så kan du jo instalere xp på den anre partisjonen, eller du kan lage en ny partisjon. Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 nei jeg har 1 og vil ha 1 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Slå av maskinen, sett inn cdplata og start maskinen. Maskinen booter fra cdplate og du installerer XP. Når maskinen er ferdig med å kopiere filer til disken, starter maskinen på nytt automatisk og booter fra disken(ikke trykk enter for å boote fra cdplata). Endret 29. mars 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Du skal ikke trykke på R for å slette Windows da. Du skal gå videre til partisjoneringsdelen og formatere partisjonen. Flyttes forresten til Windowskategorien også Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 det går ikke jeg instalerer windows 98 og deretter xp tror det skal funke Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 det skal jo gå ann å slette partisjonen får så å lage en ny, merklige greier... kunne jo ha prøvd å slette partisjonen med fdisk, bare bruk en oppstarts diskett for win98 elns og start fdisk(resten finner du ut selv ) Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 det går ikke jeg instalerer windows 98 og deretter xp tror det skal funke Hva går ikke? Får du bootet fra CD platen? Det problemet du starter tråden med er et vanlig problem når du installerer på den måten. Det er kun hvis du booter fra CD plate du har muligheter for å formatere/endre systempartisjonen. Jeg har aldri hørt at dette ikke har fungert, hvis du klarer å boote fra CD. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvis du ikke kan boote fra cd-plata så har du muligheten til å laste ned et program for å lage boot-disketter. Her er linkene! Home Edition Norsk Professional Norsk Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvis du ikke kan boote fra cd-plata så har du muligheten til å laste ned et program for å lage boot-disketter. Her er linkene! Home Edition Norsk Professional Norsk Du trenger ikke laste noe som helst for å lage boot disketter, på xp platen ligger det to filer man bruker for å lage bootdisketter med : (i mappen bootdisk på cd-rom'en) makeboot.exe - Brukes dersom man skal lage disketter fra dos makebt32.exe - Brukes dersom man skal lage disketter fra windows Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Det er bare i 2000 pro og server. I XP må man laste ned programmet som jeg la ut linker til for å lage boot-disketter. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Jeg legger meg flat, du har rett, er for inngrodd med 2000 og bootbare XP cd-plater..... Edit : Denne siden finner du det meste på Endret 30. mars 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 jeg har reinstalert xp maange ganger før men ikke på min nye for det GÅR ikke. Kan noen være så snille å si hva boote er? Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Boote er den "nynorske" betegnelsen på å starte opp maskinen. Boot: Prosessen fra strøm av, via strøm på, post, lasting av windows frem til innloggingsbildet/desktop. Re-boot: Avslutte windows og starte på nytt. Boot fra disketter betyr å starte opp fra disketter (som er bootbare, feks. Dos, Windows oppstartsdisketter osv). Brukes gjerne i feilsøkingsøyemed Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 jeg har lastet ned de booteprogrammen men det går heller ikke. pcen bare restarter hele tiden Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Ok - må prøve å få oversikt over hva problemet er... Du får ikke bootet startet opp fra CD. Har du vært i BIOS på PC og satt opp at du skal boote starte opp fra CD? Du får ikke startet opp fra bootdiskett (oppstartsdisketter) som er laget. Hvis du restarter PC med oppstartsdiskett nr 1 i - hva skjer da? Har du XP Pro eller Home Edition? Når restarter PC seg? Før, under lasting eller etter at windows er lastet? Før, under eller etter innlogging (hvis du har det)? Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 nei jeg får ikke boote fra cd nei.jeg har vært på bios flere ganger og prøvd det meste. med oppstartdiskettene restarter pcen nesten med engang med engang når det står konfigerer ............ ett eller annet jeg har xppro norsk Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 hjelper det vis jeg opptaterer biosen? Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Det kan selvfølgelig hjelpe å oppdatere BIOS. Et lite spørsmål til; Får du startet windows vanlig fortsatt - det er når du skal starte fra diskett eller CD du har restart-syndromet? Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 ja får startet den vanlig men du ogsån oppdater jeg bios jeg har asus A7V8X jeg vet det er på www.asus.com men finner den ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå