Gå til innhold

Greier ikke slette Windows...

Anbefalte innlegg

Jeg skal reinstere XP men det er helt umulig.

Jeg setter inn cden skriver inn serialen osv i windows så starter pcen på nytt og da kommer jeg inn på ...hmmmm den blåe greia.også trykker jeg på enter for å instalere xp og men den derre trykk F8 for å gå videre kommer ikke ja du skjønner. også kommer jeg inn på der du skal slette disker og lage nye følgende liste viser ekstirende pasrtisjoner og upartsisjoner plass på denne datamaskine" så trykker jeg på R får å slette C: så

kommer <Kan ikke utføre den forespurte operasjonen på den valgte filen (C:) denne partisjonen innholder midlertidige installasjonsfiler som krever for å å fulføre installasjonen>

DET ER ANDRE GANG DETTE HAR SKJEDD!!

forrige gang fixet faren min det men han bor ikke her mer

Noen som vet hva jeg skal gjøre

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av maskinen, sett inn cdplata og start maskinen. Maskinen booter fra cdplate og du installerer XP. Når maskinen er ferdig med å kopiere filer til disken, starter maskinen på nytt automatisk og booter fra disken(ikke trykk enter for å boote fra cdplata).

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
det går ikke :no:

jeg instalerer windows 98 og deretter xp tror det skal funke

Hva går ikke?

Får du bootet fra CD platen?

Det problemet du starter tråden med er et vanlig problem når du installerer på den måten. Det er kun hvis du booter fra CD plate du har muligheter for å formatere/endre systempartisjonen. Jeg har aldri hørt at dette ikke har fungert, hvis du klarer å boote fra CD.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke kan boote fra cd-plata så har du muligheten til å laste ned et program for å lage boot-disketter. Her er linkene!

Home Edition Norsk

Professional Norsk

Du trenger ikke laste noe som helst for å lage boot disketter, på xp platen ligger det to filer man bruker for å lage bootdisketter med :

(i mappen bootdisk på cd-rom'en)

makeboot.exe - Brukes dersom man skal lage disketter fra dos

makebt32.exe - Brukes dersom man skal lage disketter fra windows

Lenke til kommentar

Boote er den "nynorske" betegnelsen på å starte opp maskinen.

Boot: Prosessen fra strøm av, via strøm på, post, lasting av windows frem til innloggingsbildet/desktop.

Re-boot: Avslutte windows og starte på nytt.

Boot fra disketter betyr å starte opp fra disketter (som er bootbare, feks. Dos, Windows oppstartsdisketter osv). Brukes gjerne i feilsøkingsøyemed ;)

Lenke til kommentar

Ok - må prøve å få oversikt over hva problemet er...

Du får ikke bootet startet opp fra CD. Har du vært i BIOS på PC og satt opp at du skal boote starte opp fra CD?

Du får ikke startet opp fra bootdiskett (oppstartsdisketter) som er laget. Hvis du restarter PC med oppstartsdiskett nr 1 i - hva skjer da?

Har du XP Pro eller Home Edition?

Når restarter PC seg? Før, under lasting eller etter at windows er lastet?

Før, under eller etter innlogging (hvis du har det)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...