Morten HS Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Har en Alcatel Speed Touch Router, og en belkin 8 ports Switch, og skal dele internett mellom to pc'er, men jeg får det ikke til! Internett fungerer helt perfekt på maskin nummer enn, men klarer det altså ikke på den andre... det står: Feil 678 Den eksterne maskinen svarer ikke. Noen som vet hva jeg må gjøre? Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
Morten HS Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Når står det da? etter jeg har prøvd å satt opp en internett tilkobling, og skal prøve å logge meg på.. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Logge på hva da? windows..?! den kommer vel ikke ut av løse lufta... kommer den i browseren din ? En ting til ... du har jo ikke sagt noe om ossen internett det er snakk om ? bruker du pppoe? (telenor) Endret 29. mars 2004 av dimdal Lenke til kommentar
Morten HS Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Logge på hva da? windows..?! den kommer vel ikke ut av løse lufta... kommer den i browseren din ? En ting til ... du har jo ikke sagt noe om ossen internett det er snakk om ? bruker du pppoe? (telenor) når jeg prøver å logge meg på internett, og ja, pppoe telenor internett Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 - sjekk at den pcen som ikke kommer på internett får IP fra router ( run > cmd / command (win9x) -- skriv ipconfig og se om den har routerens IP som default gateway. hvis ikke prøv ipconfig /release og så ipconfig /renew - Sjekk kablene - sjekk at pcen står riktig innstilt på tcp/ip config. ( den skal stå på automatisk IP) Lenke til kommentar
Morten HS Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 - sjekk at den pcen som ikke kommer på internett får IP fra router ( run > cmd / command (win9x) -- skriv ipconfig og se om den har routerens IP som default gateway. hvis ikke prøv ipconfig /release og så ipconfig /renew - Sjekk kablene - sjekk at pcen står riktig innstilt på tcp/ip config. ( den skal stå på automatisk IP) kablene funker, og når jeg sjekker ipconfig står det meduim frakoblet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Har en Alcatel Speed Touch Router, og en belkin 8 ports Switch, og skal dele internett mellom to pc'er, men jeg får det ikke til! Du har ingen router men ett ADSL-modem, du må skaffe deg en slik eller bruke den ene maskinen som router. Telenor støtter ikke flere PPPoE-oppkoblinger på samme linje. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Lyser det bak på porten til NIC'et da ? (nettverkskortet) Har du aktivert tilkoblinga (hvis du bruker XP ) ? gjøres under egenskaper på "mine nettverksteder" på desktop Lenke til kommentar
Morten HS Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) det lyser orangt, og jeg tror jeg har aktivert tilkoblinga, hvordan sjekekr jeg det i så fall? bruker XP ja Endret 29. mars 2004 av Morten HS Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 På skrivebordet/desktopen så er det et ikon som heter Mine Nettverksteder eller tilsvarende på engelsk.. ( bruker ikke windows akkurat nå selv ) høyreklikk på den.. i menyen som kommer trykk på egenskaper / properties Da får du opp et vindu .. og der skal det være ikoner som representerer de lokale tilkoblingene. høyreklikk på den du skal bruke (vanligvis "Lokal tilkobling" ) og trykk aktiver Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 det lyser orangt, og jeg tror jeg har aktivert tilkoblinga, hvordan sjekekr jeg det i så fall? Ringer du opp med PPPoE på den andre maskinen også når du er på nettet? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 det lyser orangt, og jeg tror jeg har aktivert tilkoblinga, hvordan sjekekr jeg det i så fall? Ringer du opp med PPPoE på den andre maskinen også når du er på nettet? Ja, du har satt kabelen til DSL i WAN porten på routeren ? og ikke bare i en av de 4 LAN portene ? Lenke til kommentar
Morten HS Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 det lyser orangt, og jeg tror jeg har aktivert tilkoblinga, hvordan sjekekr jeg det i så fall? Ringer du opp med PPPoE på den andre maskinen også når du er på nettet? ja Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Prinsippet med router er at den ringer opp ADSL ... og ikke at du skal gjøre det.. les manualen til routeren du.. Lenke til kommentar
Morten HS Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 slik har jeg satt opp: Ledningen som går fra selve ADSL boksen,går inni ADSL Routeren. DErfra går det en ledning inn i Switchen, og derfra går det to ledninger, en inn i den pc'en jeg sitter på nå, og en inn i den andre som jeg prøver å sette opp internett. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Ja men har du flere enn èn port på routeren? tp fra dsl modem skal i WAN port.. ikke LAN i så fall.. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 begge maskinene kan ikke "ringe opp" pppoe samtidig. Skal du koble alcatel speedtouch'en i switchen, og så begge maskinene i switchen, så kan ikke begge være på samtidig. Du trenger enten en router, eller et nettverkskort i den ene pc'en og bruke den som router for den andre pc'en. Mitt valg ville vært en enkel router til 3-400 kroner. bertie Lenke til kommentar
Morten HS Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 det er bare en utgang fra Routeren Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 bertie = selmer ? Ja men hvilken inngang setter du den på i routeren ? har du konfigurert routeren til å ringe opp pppoe ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå