Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele internett mellom to pc'er, får det ikke til!

Anbefalte innlegg

Har en Alcatel Speed Touch Router, og en belkin 8 ports Switch, og skal dele internett mellom to pc'er, men jeg får det ikke til! :no:

Internett fungerer helt perfekt på maskin nummer enn, men klarer det altså ikke på den andre... det står:

Feil 678 Den eksterne maskinen svarer ikke.

Noen som vet hva jeg må gjøre?

Tusen takk for alle svar! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logge på hva da? windows..?! den kommer vel ikke ut av løse lufta... kommer den i browseren din ?

En ting til ... du har jo ikke sagt noe om ossen internett det er snakk om ? bruker du pppoe? (telenor)

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Logge på hva da? windows..?! den kommer vel ikke ut av løse lufta... kommer den i browseren din ?

En ting til ... du har jo ikke sagt noe om ossen internett det er snakk om ? bruker du pppoe? (telenor)

når jeg prøver å logge meg på internett, og ja, pppoe telenor internett

Lenke til kommentar

- sjekk at den pcen som ikke kommer på internett får IP fra router

( run > cmd / command (win9x) -- skriv ipconfig og se om den har routerens IP som default gateway. hvis ikke prøv ipconfig /release og så ipconfig /renew

- Sjekk kablene :roll:

- sjekk at pcen står riktig innstilt på tcp/ip config. ( den skal stå på automatisk IP)

Lenke til kommentar
- sjekk at den pcen som ikke kommer på internett får IP fra router

( run > cmd / command (win9x) -- skriv ipconfig og se om den har routerens IP som default gateway. hvis ikke prøv ipconfig /release og så ipconfig /renew

- Sjekk kablene :roll:

- sjekk at pcen står riktig innstilt på tcp/ip config. ( den skal stå på automatisk IP)

kablene funker, og når jeg sjekker ipconfig står det meduim frakoblet.

Lenke til kommentar
Har en Alcatel Speed Touch Router, og en belkin 8 ports Switch, og skal dele internett mellom to pc'er, men jeg får det ikke til! :no:

Du har ingen router men ett ADSL-modem, du må skaffe deg en slik eller bruke den ene maskinen som router.

Telenor støtter ikke flere PPPoE-oppkoblinger på samme linje.

Lenke til kommentar

På skrivebordet/desktopen så er det et ikon som heter Mine Nettverksteder eller tilsvarende på engelsk.. ( bruker ikke windows akkurat nå selv )

høyreklikk på den.. i menyen som kommer trykk på egenskaper / properties

Da får du opp et vindu .. og der skal det være ikoner som representerer de lokale tilkoblingene. høyreklikk på den du skal bruke (vanligvis "Lokal tilkobling" ) og trykk aktiver

Lenke til kommentar
det lyser orangt, og jeg tror jeg har aktivert tilkoblinga, hvordan sjekekr jeg det i så fall?

Ringer du opp med PPPoE på den andre maskinen også når du er på nettet?

Ja, du har satt kabelen til DSL i WAN porten på routeren ? og ikke bare i en av de 4 LAN portene ?

Lenke til kommentar

slik har jeg satt opp:

Ledningen som går fra selve ADSL boksen,går inni ADSL Routeren. DErfra går det en ledning inn i Switchen, og derfra går det to ledninger, en inn i den pc'en jeg sitter på nå, og en inn i den andre som jeg prøver å sette opp internett.

Lenke til kommentar

begge maskinene kan ikke "ringe opp" pppoe samtidig. Skal du koble alcatel speedtouch'en i switchen, og så begge maskinene i switchen, så kan ikke begge være på samtidig.

Du trenger enten en router, eller et nettverkskort i den ene pc'en og bruke den som router for den andre pc'en. Mitt valg ville vært en enkel router til 3-400 kroner.

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...