Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp til oppkobling av bilstereo!

Globe

Anbefalte innlegg

Hei, er helt ny innen bilstereo å har noen spørsmål..

Mitt anlegg:

6*9" (1000w max)

daytona mp3 spiller

2x 10" pioneer spl (600w rms)

2 kanals forsterker (1300w rms)

4 kanals forsterker (1000w max )

Spørsmål:

1, hvordan kobler man forsterkerene sammen? vet eg trenger en fordelingsblokk.. men hvilken kabler? skal eg koble begge til cd'spiller

2, hva trenger eg tenke på hvis eg skal koble 2 batteri sammen, å hvilken kabler trenger en til det? hvor det skal plasseres osv.

Takk for alle svar! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Basic info:

Fra batteriet legger du en tykk strømkabel, minimum 21mm2, bakover til der du skal ha forsterkerene. Denne kabelen går inn på en koblingsboks, gjerne med sikringer.

Fra CD-spilleren legger du signalkabler og remote-kabel. Hvor mange signalkabler du skal legge er avhengig av hvor mange utganger det er på cd-spilleren.

Oftest 2 eller 4.

Hvis du har 2 utganger på cd-spilleren (pre-out 2ch) kobler du denne inn i den første forsterkeren. Disse kan kobles sammen på en metode som heter "Daisy-chain", dvs du bruker Line Out på den ene forsterkeren og kobler den andre inn der. Men alt dette er avhengig av hvilket utstyr du har. Litt vanskelig å forklare uten å tegne ;)

Husk å monter sikring like ved batteriet i motorrommet. og helst også på koblingsboksen baki.

Ekstra batteri ville jeg ikke brydd meg om med det første da dette er ganske kostbart og innviklet å bruke. Du trenger da en batteriisolator (STORT rele).

Håper dette hjelper deg litt på vei... :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...