Zhen.Jen Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Hei! Hovedkortet mitt gikk nylig i dunken. Så jeg har skaffet et nytt. (Begge Abint NF7-S v2.0) Problemet mitt er at nå for jeg bare brukt en av mine to RAM brikker. PCN booter fint når jeg bruker en brikke i slot 1. Begge brikkene virker også separat på denne måten. Så det er ingen av dem som er skadet. PCn vil ikke boote når jeg putter i to brikker uavhenging av hvor de står. Jeg har teste alle plasseringer, 1/2, 1/3 og 2/3. Og får samme resultat - piping. Jeg sjekket kortets pipekoder og koden jeg får er: "Repeating beeps Memory Error - Memory is either damaged or badly seated." Noen forslag på hva som er galt? Hva jeg kan gjøre? Jeg kjører: Abit NF7-S v2.0 Barton XP 2500 @ 2,2ghz 2x512 Twinmos Dual Channel PC3200 RAM (Nå bare 1x512) Begge brikkene har kjørt sammen før på samme typen hovedkort før. Hjelp? ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 29. mars 2004 av Blib Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Er ikke godt å si, men det høres ut som om den ene brikken din ikke har tålt hovedkort byttet. Kan det være den fikk i seg litt for mye statisk elektrisitet? Lenke til kommentar
Zhen.Jen Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Begge brikkene virker... Hver for seg... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 sjekk instillingene i bios, hvis de ikke er som de var kan det hende de krever mer enn begge brikkene klarer samtidig Lenke til kommentar
Zhen.Jen Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg kan prøve å sette minne hastigheten lavere eller lignende? Sånn timings ting.. Lenke til kommentar
Zhen.Jen Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Ok... Tror ikke det er så mye jeg kan få gjort. Får sende den inn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå