kaliber Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 skal kjøpe meg ny 80mm for å ha bak i kabinettet. den skal være stille og blåse godt med luft. har tenkt på en papst vifte 12db eller en enermax vifte. hva syns dere.. eller har noen andre noen gode vifter å komme med? takker for svar. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 har tenkt på en papst vifte 12db anbefaler papst 12db, er et godt kjøp. Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 ja.. har tenkt på den.. den er ganske stille. men vet du om den blåser nok luft rundt omkring i kabinette da? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Vifter bak i kabinettet er mest effektive hvis de suger luft ut... Tar ut den varme lufta liksom... Det som er lurt er jo å ha 2 vifter... en som er litt kraftigere enn den andre... Den kraftigste sett du til å blåse inn kall luft nederst foran i kabinettet for å blåse inn ny kald luft... den litt svakere setter du oppe bak for å suge ut varm luft. (Den luften som CPU varmer opp)... 12dB viften er etter min mening litt for pinglete altså... syns du bør gå opp en størrelse, og sette den øverst (under PSU) bak... så enda en størrelse på en til vifte, og sette den nederst foran.... Da blir det bra.. Endret 29. mars 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 ok.. har nettopp kjøpt meg papst 12db nå har ei 60mm vifte nederst i kabinettet som blåser lufta ut, skal snart montere papst vifta bak under psu nå. lydløs fin vifte som blåser godt med luft, skal gi tilbakemelding når jeg har montert Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) ok.. har nettopp kjøpt meg papst 12db nå har ei 60mm vifte nederst i kabinettet som blåser lufta ut, skal snart montere papst vifta bak under psu nå. lydløs fin vifte som blåser godt med luft, skal gi tilbakemelding når jeg har montert Fungerer sikkert helt ålreit... Men 60 mm som blåser ut luft nede???? det er da vel ikke et sjakktrekk da det er nede den kalde lufta befinner seg... Hvorfor fjerne den "snille" lufta liksom???... ville heller satt den vifta nederst foran til å blåse inn mer "snill" luft istedet for å blåse det som er av "snill" luft ut... Du gjør rett i å sette Papst vifta til å blåse ut under CPU! Kom tilbake med resultater, så vi får se hvordan forbedringen ble med den nye vifta Endret 29. mars 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 papst 12db vifte montert.. nesten lydløs og ei 60mm vifte montert. papst er rett under psu og blåser ut, mens 60mm vifte blåser nå inn. Det funker bra, ca 5 grader bedre i kab. og 1-2 grader bedre i cpu. Eneste ulempen er at 60mm vifte bråker litt ellers alt vel Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 papst 12db vifte montert.. nesten lydløs og ei 60mm vifte montert. papst er rett under psu og blåser ut, mens 60mm vifte blåser nå inn.Det funker bra, ca 5 grader bedre i kab. og 1-2 grader bedre i cpu. Eneste ulempen er at 60mm vifte bråker litt ellers alt vel mm... Du kan jo skaffe deg en 80mm Papst vifte til da... men husk at det er lurt at den vifta som blåser inn bør være hakket kraftigere enn den som blåser ut. (f.eks Papst som gir 19 dB lyd). Slik at det blir overtrekk i kabinettet Lenke til kommentar
Endre Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) anbefaler papst 12db, er et godt kjøp. Det kan diskuteres. I alle fall ikke mye "luft" for pengene. Selv foretrekker jeg kraftigere vifter, enten vifter som har mulighet for justering eller for å bruke dem med viftestyring (evt. bare kjøre dem på 7/5v). Endret 29. mars 2004 av EnD.R.E. Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 mhm.. vurderte å kjøpe enermax vifte enDre, men falt for papst er fornøyd, den flytter nok luft og er veldig stille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå