Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

10 000 dollar i bot for å laste ned en fil i p2p.


Anbefalte innlegg

Jeg regner med at dere vet at Tono skal ha betalt av f.eks frisørsalonger hivs de har f.eks. P4 på i bakgrunnen slik at kunder hører musikken.

 

Musikk industien begynner vel sikkert å ta en sum av ISP'ene for hver kunde de har. Kunden kan jo i teorien laste ned musikk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei!

 

Noen her som har litt veldig feil vinkling her...

 

Det er ikke USA i seg selv...men MUSIKK OG FILM BRANSJEN...

Vel og merke er det slik at mange mektige folk i USA har litt for mye innvirkning, men det er vel i å for seg litt galt å skylde på USA som land, er vel heller de som betaler en senator 150 000 dollar for å snakke sin sak som er galt.

 

Lenge leve USA :w00t:

 

Neida.... men dere skjønner sikkert hvor jeg vil hen.... ( ? )

 

Mvh,

 

Jon

Lenke til kommentar
nå er det faktisk kongressen i USA som har fåreslått det ene forslaget, mens det andre kommer fra 2 senatorer.

 

Vet ikke hvilken betegnelse du vil bruke på dem, men jeg kaller dem for _USA_

Holder med deg der. Tror det er få såkalte demokratiske land i verden hvor næringslivet kan drive så mye lobbyvirksomhet og faktisk få det igjennom.

Lenke til kommentar
nå er det faktisk kongressen i USA som har fåreslått det ene forslaget, mens det andre kommer fra 2 senatorer.

 

Vet ikke hvilken betegnelse du vil bruke på dem, men jeg kaller dem for _USA_

Og kongressen...hvem har kjøpt dem ? Eller hvem har kjøpt dem som har kommet med det forslaget i kongressen ?

 

 

Jeje....

 

 

Mvh,

 

Jon

Lenke til kommentar
Og kongressen...hvem har kjøpt dem ? Eller hvem har kjøpt dem som har kommet med det forslaget i kongressen ?

 

 

Jeje....

 

 

Mvh,

 

Jon

hvem i kongressen sier wired(kilden) lite om, men det er god grunn til å tro at det er en som har blitt "sponset" av platebransjen. Lovforslaget må jo godtas av resten av kongressen og jeg håper da for guds skyld at ikke alle dem er kjøpt og betalt av platebransjen.

 

Spennende artikkel(har frest igjennom den fort for jeg skal på skolen nå) om p2p og om hvordan det kan utvikle seg.

Endret av jokki
Lenke til kommentar

Hadde vel ikke forventet noe annet av verdens "sykeste" samfunn. Begrepet retts-stat har fått en ny definisjon med det "moderene" amerikanske overvåkningssamfunnet. det er vel ikke lenge før all aktivitet på den enkeltes pc overvåkes på en måte som får nettsensuren i Kina til å virke som en barnehage i forhold. Heia USA :yucky:

Lenke til kommentar
Hei hei!

 

Noen her som har litt veldig feil vinkling her...

 

Det er ikke USA i seg selv...men MUSIKK OG FILM BRANSJEN...

Vel og merke er det slik at mange mektige folk i USA har litt for mye innvirkning, men det er vel i å for seg litt galt å skylde på USA som land, er vel heller de som betaler en senator 150 000 dollar for å snakke sin sak som er galt.

 

Lenge leve USA :w00t:

 

Neida.... men dere skjønner sikkert hvor jeg vil hen.... ( ? )

 

Mvh,

 

Jon

Hvor mye koster et senat i disse dager ? et par hundre millioner "dallare" ?

Lenke til kommentar

Forstår ikkje heilt argumentasjonen for å ha så strenge straffer på deling av musikk. Blir dette innført så skremmer dei folk til å halde seg unna alt som har med musikk og film og gjere. Har sjølv lasta ned musikk på nettet som eg aldrig hadde visst om hadde eg ikkje sjekka dei på internett. Platebutikkar har dårleg utvalg på mange områder.

Lenke til kommentar

Når folk ikke har råd til å kjøpe musikk så har de sikkert ikke råd til en 10 000 dollar bot heller... :D

 

Men seriøst, jeg kjøper endel musikk, men jeg laster også ned endel. Jeg orker ikke kjøpe en hel cd for overpris fordi jeg syns den er ok å høre en gang eller 2. Jeg vet det er slemt av meg, men alternativet for meg er ikke å kjøpe den i butikken, men å la være å høre på den.

Lenke til kommentar

Jeg synnes synd på lovens lange arm i Usa. Gatene flyter over av narkotika, gjengene herjer villt i downtown og den organiserte mafian har store deler av politikkerne under sin hule arm. Hvordan i all verden skal di i tilegg kunne greie å bryte seg inn i 1-5 million hjem og ta med seg alt av datautstyr for å kunne ha noe å bevise i det hele tatt?

 

Nei, jeg tviler på at det kommer til å hende, selv om lovforslaget går igjennom blir det bare skrekkeksempler for oss fildelere. P2P nettverket kommer til å bli mindre gjennomsiktig med årene, og mye vanskeligere å spore og på langt sikt har plateindustrien og filmbransjen tapt.

 

Edit:leif har vært her!

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Jeg synnes synd på lovens lange arm i Usa. Gatene flyter over av narkotika, gjengene herjer villt i downtown og den organiserte mafian har store deler av politikkerne under sin hule arm. Hvordan i all verden skal di i tilegg kunne greie å bryte seg inn i 1-5 million hjem og ta med seg alt av datautstyr for å kunne ha noe å bevise i det hele tatt?

 

Nei, jeg tviler på at det kommer til å hende, selv om lovforslaget går igjennom blir det bare skrekkeksempler for oss fildelere. P2P nettverket kommer til å bli mindre gjennomsiktig med årene, og mye vanskeligere å spore og på langt sikt har plateindustrien og filmbransjen tapt.

 

Edit:leif har vært her!

jeg prøver en gang til.

 

Det er ikke politiet som sin jobb å lete etter forbrytelser, de skal løse dem.

I Fildelingstilfellene overvåker RIAA/MPAA + noen andre grupper diverse Fildelingsnettverk og logger aktiviteten. De kan nokså lett finne ut hvem og hva ip-adresser deler. Her er de mulige lovene kommer inn i bildet. Den ene gir tillatelse for overvåking/sporing av ip-adresser.Den andre minker behoved for beviser som vil si at jobben RIAA/MPAA bruker til overvåkin/sporing blir lettere. For øyeblikket i USA så blir folk saksøkt uten at politiet er så mye som inblandet. RIAA/MPAA++ går til rettsvesenet med en bunke ip-adresser, tvinger ISP'ene til å gi dem navnene bak adressen og voila de har et navn de kan gå etter. Videre blir det rettsak hvis ikke forlik(som skjer i de aller aller fleste tilfeller)

Endret av jokki
Lenke til kommentar

Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/nett/article764444.ece

En ny studie konkluderer med at gratis nedlasting av musikk fra nettet har liten eller ingen effekt på det fallende CD-salget, skriver Silicon.com

 

Slik som en også sa tideligere i denne tråden:

 

- Selv om det foregår nedlasting av musikk i stor skala, ville de fleste aldri ha kjøpt den samme musikken om fildeling ikke var tilgjengelig, skriver professorene Felix Oberholzer og Koleman Strumpf.

 

Man kjøper ikke mer musikk selvom nedlasting ikke hadde vært tilgjengelig. Musikk på nett er markedsføring! Folk får øynene opp for annen musikk som man ellers kanskje ikke ville hørt.

Lenke til kommentar

Må bumpe litt for å komme med en liten nyhet.

 

Til alle som sa at europeere ikke ville bli saksøkt av RIAA, dere hadde rett(fåreløpig).Ikke ta det rolig av den grunn for nå har International Federation of the Phonographic Industry(IFPI) saksøkt 247 tyskere,dansker og italienere i tilleg til canadiere(men disse er ikke i europa ).

Nettverkene som de har overvåket skal for det meste være FastTrack og OpenNap.

 

Blir også spennende å se om de vinner, ettersom en canadisk dommer i går/dag konkluderte med at deling av filer over internett var lov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...